8 טעויות נפוצות המתגלות באתר במהלך עריכת התוכן ( חלק ב’ )

22 יולי 2018, פורסם על ידי Admin ב- קידום בגוגל

במידה ולא קראתם את חלקו הראשון של המאמר על 8 טעויות נפוצות המתגלות באתר במהלך עריכת התוכן ( חלק א’) – חשוב לקרוא אותו על מנת להמשיך בחלק זה של המאמר.

טעות מס’ 5: לא מדברים על המחיר

חברות רבות, בייחוד חברות B2B, לא רוצות לציין את המחיר באתר שלהם. זה מובן, בייחוד כאשר התשובה הכנה ל”מה עלות השירות שלך” היא “תלוי”. הבעיה מהימנעות מתמחור באתר היא שהמשתמשים מחפשים מידע מכירתי. כאשר אין לך תכנים הנוגעים למחיר, אתה מפספס הזדמנות, כיוון שזה מעצבן את הגולשים, שמעדיפים לדעת את טווח המחירים לפני שהם מתקשרים אליך או שולחים טופס ליצירת קשר.

יהיה זה צעד רווחי לשני הצדדים אם תציג את המחיר באתר (או לפחות מידע בנוגע לדרך שבה יש לקבוע את המחיר), בגלל שזה יסייע לך להשיג לידים באיכות גבוהה יותר. אם לקוח פוטנציאלי מכיר את טווח המחירים שלך ועדיין מבקש מידע נוסף, כנראה שהוא יהיה ליד טוב יותר ממישהו שיוצר קשר כדי לברר על המחיר. זה יחסוך לצוות המכירות זמן שיבוזבז על לידים לא טובים.

פרסום המחירים באתר שלך מסייע לבנות אמון עם הלקוח. אם אינך שקוף בנוגע למחירים שלך, זה ייראה כאילו אתה גובה את המחיר הגבוה ביותר האפשרי מבלי שהלקוח יברח. ככל שאתה מספק יותר מידע, כך העסק שלך נראה אמין יותר. אם כל המתחרים שלך מסתירים את המחירים שלהם ואתה מפרסם אותם, אתה תהיה הראשון שהלקוחות יצרו אתו קשר.

טעות מס’ 6: הגולשים הולכים לאיבוד בשפה המקצועית

קיימות חברות רבות העושות עבודה נפלאה. לעתים קרובות, האתר שלהן לא משקף זאת. לא נדיר שכותבי התכנים הם עובדים הקרובים למוצר. הם נוטים להשתמש יותר מידי בשפה מקצועית וטכנית, מבלי לחשוב שהמונחים האלה לא אומרים כלום ללקוח, דף תקין צריך לכלול את התכנים הבאים:

  • מהו המוצר, ולמה הוא רלוונטי למשתמש?
  • איך המוצר הזה יקל על חייו של המשתמש או ישפר אותם?
  • מהו השלב הבא (CTA)?
  • מה עושה אותו הכי טוב ? יותר מהמתחרים ?

חשוב לכלול באתר תוצאות עסקיות, מקרי בוחן של שימוש אמתי, ודוגמאות להצלחה של הלקוחות שהשתמשו במוצר שלך. אלה צעדים בוני אמון, התומכים במסרים שלך אודות המוצרים. הצעדים האלה יעבירו ללקוחות שלך את המסר בצורה ששום ז’רגון מקצועי לא יכול.

טעות מס’ 7: שכפול הדף כתוצאה ממעבר ל- HTTPS

בעידן שבו יותר אתרים מקבלים אישור SSL ועוברים ל- HTTPS, חשוב יותר מתמיד לוודא שיש לך הפניות 301 מגרסת ה-  HTTP לגרסת ה- HTTPS כדי למנוע שכפול לא מכוון של כל האתר. תוכן משוכפל עלול להשפיע על הדירוג בתוצאות החיפוש מכיוון שמנועי החיפוש עסוקים בלהחליט איזו גרסה של האתר היא הרלוונטית יותר לחיפושי הגולשים. לאחרונה הבחנו בכמה אתרים שיש להם אתר משוכפל שלם או דפים שלא קיבלו הפניות 301 כאשר בוצע המעבר. בנוסף, אנו רואים אתרים שיש להם גרסת www וגרסה שאינה www לכל הדפים, ללא הפניות 301. ביצוע סקירות שגרתיות יסייע לך לבדוק אם קיים תוכן משוכפל מסוג זה.

לקריאת המאמר המורחב שלנו על חשיבות HTTPS בקידום אורגני לחצו כאן

טעות מס’ 8: מבנה הקישורים הפנימי ומבנה האתר אינם טובים

האופן שבו התוכן מאורגן באתר חשוב בדיוק כמו התוכן עצמו. ללא ארגון תקין, המשתמשים לא יצליחו למצוא את מקומם באתר ומנועי החיפוש יתקשו לתעדף את דפי האתר. כדאי לוודא שקל למצוא באתר את הדפים החשובים ביותר על ידי שילובם במפת האתר, מה שישפר את חווית המשתמש ואת השלמת המטרות שלשמן נועדו הדפים.

קישורים פנימיים מסייעים למציאת הדפים הללו. תוכן האתר לרוב נוצר על בסיס רציף, וכדי לבנות קישורים פנימיים טובים, יש להשקיע זמן, להסתכל על האתר בצורה כוללת ולהבין לאילו דפים כדאי לקשר, ובאילו דפים לשלב קישורים. אני נתקל באופן שגרתי בפוסטים שאינם מקשרים לדף העיקרי באתר שלהם.

לקריאה נוספת על הדרך הנכונה לבניית קישורים

גם אם אינך רוצה שהמוצר יהיה מרכז הבלוג שלך, חשוב שיהיה קל למשתמש להגיע לדפים העיקריים באתר במידה וירצה בכך. לעתים קרובות כאשר עורכים אתר, מוצאים דפים הקשורים זה לזה, אך ללא קישורים ביניהם. כדאי לשים לב לזה, כדי שתוכל לקשר בין הדפים בצורה הטובה ביותר, וגם לקשר אותם לדפים עם הנעה ברורה לפעולה.

ולסיכום

הדבר המעניין ביותר בעבודת עריכת התוכן הוא מידת הסובייקטיביות שלה. לא ניתן להגדיר תוכן כ’טוב’ או ‘רע’, אך ניתן לקבוע אם לדף יש תגים תקינים או לא. מסיבה זו, מצאתי שהדברים שעורכי התוכן מתמקדים בהם משקפים את הרקע שלהם. טעויות התוכן הנפוצות ביותר שמפורטות פה משקפות את השילוב של SEO ושיווק תכנים.