8 טעויות נפוצות המתגלות באתר במהלך עריכת התוכן ( חלק א’ )

22 יולי 2018, פורסם על ידי Admin ב- קידום בגוגל

רוב הלקוחות הנרשמים לקידום אתרים בגוגל ארוך טווח או שירותי תוכן שיעברו עריכת תוכן. בדומה לעריכה הטכנית של קידום בגוגל, תוצאות עריכת התוכן צריכות להנחות את האסטרטגיות וסדר העדיפויות של השלבים השונים של עבודת התוכן. ללא עריכה, לא תוכל ליצור אסטרטגיה יעילה, וזאת כיוון שצריך לדעת מה סוג התוכן המופיע באתר שלך, מהם התכנים החסרים באתר, ואילו סוגי תכנים חוזרים על עצמם.

 

טעות מס’ 1: אין הנעה ברורה לפעולה

בכל אתר המטרה, ללא יוצא מן הכלל, היא יצירת הנעה ברורה יותר לפעולה. מטרת הדף צריכה להיות ברורה לכל גולש (או לעורך התוכן). מה אתה רוצה שהגולש יעשה בדף הזה? רבים מהלקוחות אינם עוסקים בתחום הקניות באינטרנט, כך שאצלם הנושא הזה פחות מובן מאליו. עם זאת, בהנחה שאתה רוצה שמישהו יישאר באתר שלך, מה הצעד הבא?

גם אם התשובה היא “אני רוצה שהם יבקרו בחנות שלי”, יש להקל על הגולשים לעשות זאת. הוסף כפתור בסגנון “למעבר לחנות”. אם מדובר בדף בלוג פשוט, מהם תכני הבלוג הבאים שהם צריכים לקרוא, בהתבסס על התוכן שהם קראו עכשיו? האם יש לך ספר אלקטרוני רלוונטי שהיית רוצה שהם יורידו? הבאת את הגולש לסוף הפוסט שלך- אל תאבד אותו רק בגלל שאינו יודע מה לעשות, הפנייה לדף הקניה או קריאת פוסט נוסף או כל המרה שרצית שתתבצע.

טעות מס’ 2: מחסור בתכנים בכל שלבי המסע של הלקוח

לעתים קרובות, כשאנו עורכים תוכן, אנו בודקים מהי המטרה המכירתית של כל דף (מודעות, שקילת המוצר, קנייה או שימור). לעתים קרובות אנו רואים שלקוחות חשופים לכמות לא פרופורציונלית של תוכן שנועדה להוביל אותם לקנייה.

אך לא כך בכל האתרים, במיוחד אם מדובר בבלוג או זירת משאבים. עם זאת, שלבי שקילת המוצר והשימור לרוב זוכים להתעלמות. למרות שמחזור הקנייה הוא אחר לכל מוצר, חשוב שיהיה תוכן המתייחס לכל שלב, ללא קשר לאורכו.

גם שימור הלקוחות חשוב! הרבה יותר יעיל מבחינת עלות וגם הרבה יותר קל להוביל לקוחות לשדרוג או למכור מוצר אחר ללקוח קיים, מאשר להביא לקוחות חדשים. בנוסף, הלקוחות הקיימים פחות ממוקדים במחיר כי הם יודעים שהמותג שלך שווה את זה. כדאי לך לספק תוכן לקהל הזה כדי לשמר את מעורבותם במותג ולמצוא משתמשים חדשים למוצרים שלך. בנוסף, פרטי יצירת הקשר שלהם נמצאים אצלך, כך שהרבה יותר קל לחשוף אותם לתכנים לעומת לקוח פוטנציאלי חדש.

להלן כמה דוגמאות של תכנים לכל שלב:

מודעות: פוסטים של בלוג (פרשנות, טיפים, וכו’), ספרים אלקטרוניים, סמינרים חינוכיים מקוונים, אינפוגרפיקה

שקילת המוצר: השוואת מוצרים, מקרי בוחן, סרטונים

קנייה: דפי מוצר, הצעות התנסות, הדגמות, קופונים, הנחות

שימור: פוסטים של בלוג (שימושי מוצר, סיפורי הצלחה, וכו’), ניוזלטר, תכנים ברשת החברתית

טעות מס’ 3: אין שימוש מלא בפוטנציאל ההמלצות

הרשת מלאה באתרים עם דפי המלצות, וזה צורם. מי סומך על המלצות בדפי האתר לעומת המלצות של אתרי צד שלישי כמו Yelp, Google My Business, או Tripadvisor? אף אחד. לאחר שהבהרנו את הנקודה, נציין שיש מקום להמלצות, אבל לא בדף ההמלצות, אלא במערכות השונות באינטרנט שנועדו לתת סיקורים למוצרים או שירותים בהפרדה מהאתר עצמו, כמובן עם לינק לדפי המוצרים או השירותים.

הדרך הטובה ביותר לשימוש בהמלצה היא קישור למקום הנכון. בין אם מדובר בהמלצה על הקלות והמהירות שבה הלקוח קיבל את המוצר שלו, הצג את ההמלצה הזו בדף המשלוחים או בין אם מדובר בהמלצה על הדרך שבה המוצר פתר בעיה שהייתה ללקוח, הצג את ההמלצה בדף המוצרים. זה יחזק את האמינות ויעזור לך לפתור את החרדות שיתכן ויהיו ללקוח הפוטנציאלי בזמן שהוא מתלבט אם לקנות את המוצר או לא.

גם ההמלצות יכולות לסייע לך לשפר את הרלוונטיות המקומית שלך לחיפושים. אם יש לך חנות המכוונת לערים מסוימות, שאל את הלקוח מהי עיר מגוריו, וציין את מקום מגוריו כאשר אתה משתמש בהמלצה שלו. אחר כך, שלב את ההמלצות הרלוונטיות לפי עיר ומדינה במקום הנכון בדף. גם אם החנות שלך בהרצליה למשל, איסוף המלצות מלקוחות הגרים בנתניה והצבתם בדף המוקדש למיקומים יסייע גם למנועי החיפוש וגם למשתמשים לזהות שתושבי נתניה קונים שם גם.

טעות מס’ 4: אי התייחסות לרלוונטיות התוכן לפי מיקום (כאשר יש צורך בכך)

אם המיקום חשוב לעסקים שלך, עליך להשתמש לא רק בהמלצות כדי להפוך את העסק שלך לרלוונטי יותר מבחינה מקומית, אלא גם בתוכן ככלל. כדי להמחיש את הרעיון, ניקח לדוגמא את תעשיית הרכבים. קיימים יותר מ- 16 אלף מוכרי רכבים בארצות הברית, ולכולם (כנראה) יש אתרי אינטרנט. רבים מהם מציגים תכנים דומים בגלל שכולם מנסים למכור את אותו המודל או מודלים דומים של מכוניות.

לקריאת המדריך שלנו בנושא סקירת התוכן באתר ב3 צעדים

עם זאת, האתרים הטובים ביותר בתעשייה יוצרים תוכן הרלוונטי לקהילות המקומיות שלהם. לאנשים החיים בדנוור, לדוגמא, חשוב לקנות את הרכבים הטובים ביותר לנסיעה בהרים, בעוד שתושבי לוס אנג’לס מעוניינים במכוניות שהן חסכוניות בדלק. אם צוות המכירות שלך יתעד את השאלות הנפוצות שהם מקבלים, תוכל להתייחס אליהן בתוכן האתר וזה ישפר משמעותית את הרלוונטיות של האתר ואת הסיכויים שלך למכור.

להמשך קריאה על 8 טעויות נפוצות במהלך עריכת תוכן ( חלק ב’)