על אילו מילות מפתח כדאי לי להתחרות?

27 יוני 2018, פורסם על ידי Admin ב- כללי, קידום בגוגל

מאמר זה יעסוק בתהליך ההתמקדות, זיהוי המתחרים שלך, ויצירת סדר עדיפויות למילות המפתח בהן אתה מקדם את האתר שלך.

לא כדאי להתחרות על כל אחת ממילות המפתח של המתחרים שלך. כאשר מבצעים קידום במנועי החיפוש, חשוב לבוא עם אסטרטגיה מגובשת וללכת לפי החלטות שהתקבלו מראש.

רבים משתמשים בכלים כמו SEMrush, Ahrefs, KeywordSpy, Spyfu ו- Moz’s Keyword Explorer, המתמקדים ב: מהן מילות המפתח בהן המתחרים שלי מדורגים גבוה במנועי החיפוש, ושיכולות להיות רלוונטיות לגביי? זוהי דרך חכמה לנהל מחקר מילות מפתח. זו אינה הדרך היחידה, אבל זוהי דרך מומלצת. האתגר מתחיל כאשר מסתכלים במילות המפתח של המתחרה ומחליטים באילו מהן כדאי לי להתחרות, ומה סדר העדיפויות של מילות המפתח.

כדי להסביר את הנושא, נביא את הדוגמא של Hammer and Heels, חנות רהיטים אינטרנטית קטנה, המוכרת רהיטי מעצב מגניבים, ואת Dania Furniture, המתחרה שלהם – שתיהן חנויות מקומיות באזור זהה, עם רהיטים מודרניים בסגנון סקנדינבי. נוסיף להם את IndustrialHome.com, חנות דומה. כל השלושה מתחרות באותה זירה, וניתן לראות את מילות המפתח בהן החנויות האלה מדורגות במקומות הגבוהים.

כאן נתייחס לקושי, לנפח ולכמות ההקלקות האורגניות. את כל הנ”ל אפשר לבדוק באמצעות הכלים שצויינו למעלה.

תהליך:

כשמסתכלים על הרשימה הזו, מה הן מילות המפתח שאתה רוצה להתמקד בהן, מאילו מילים להימנע, ואיך לבחור? ובכן, להלן התהליך :

א.דע את מילות המפתח שמביאות לך מכירות

אנשים יקנו אם אתה מנתב אותם בדיוק למוצר שהם רוצים. הגולשים יכולים לחפש שלל מילות מפתח, אך עליך לדעת מי מהגולשים קונה ומי עובר לאתר הבא, ואילו מילות מפתח חיפשו אלה שקונים בסוף. יעזור לך לדעת אילו מונחים מחפשים הגולשים שמבצעים קנייה. ככלל, כאשר יוצרים סדר עדיפויות למילים תחרותיות, יש להתמקד במילות המפתח המושכות משתמשים שמבצעים קנייה.

יתכן והמטרה שלך היא תנועה גולמית בלבד ולאו דווקא קנייה, בין אם בגלל שאתה מבצע שיווק בלבד או מסיבות אחרות. לדוגמא, חנות Hammer and Heels יכולה להגיע למסקנה שהתנועה הגדולה ביותר לאתר מגיעה דרך מילת מפתח X, וגם אם מילה זו לא מובילה למכירות, היא מושכת יותר גולשים לאתר, וגולשים אלה יכולים לקנות מאוחר יותר. אם זה המצב, אז המשך כך. למה לא?

ב. בחר במתחרים המכוונים לקהלים שלך

עליך להשוות את האתר שלך למתחרים המכוונים לאותם קהלים. אחרת, הרלוונטיות שלך והסיכויים שלך למכור יהיו נמוכים. לדוגמא, הלקוחות שציינתי יכולים להשוות את עצמם ל- West Elm, שגם מייצרים ריהוט מודרני, אך טווח המוצרים שלהם מאד רחב. הם מכוונים לכולם. או שהם יכולים להשוות את עצמם ל- Ethan Allen, יצרן רהיטים קלאסיים ומיושנים. אך הקהל שלהם בוודאי שונה מזה של החנויות שציינתי. יכולנו להשוות גם ל- IKEA, שזהו מותג זול להמונים. אך שוב, זה לא יתאים ללקוחות שלנו. ולכן, אם אתה מעוניין למשוך קונים ולא להסתפק רק בתנועה גולמית, כדאי לך להסתכל על המתחרים שיש להם קהלים דומים. במידה ואתה מתקשה להבין מיהם המתחרים האלה, מומלץ לבדוק כלי בשם- SimilarWeb. הוא יקר, אבל מצוין. ואפשר להזין לתוכו את כתובת האתר ולראות מהם הכתובות האחרות שהמשתמשים שלך מבקרים בהם, ואילו קהלים חופפים.

ג. תהליך בחירת מילות המפתח צריך להתנהל לפי הכללים הבאים:

  1. מילות המפתח הקלות יהיו בראש הרשימה

מומלץ להתחיל עם המונחים שבהם קל יותר להגיע לראש תוצאות החיפוש. עולם הקידום תחרותי מאד, עם לקוחות הקונים מודעות גוגל וכך מופיעים בראש רשימת התוצאות. אם תבחר קודם במילות המפתח הקלות ביותר, סיכויי ההצלחה שלך יהיו גבוהים יותר. מדובר בקושי נמוך יותר, וסיכויי הצלחה גבוהים יותר, בהנחה שיש לך את הצוות המתאים שיצור את התכנים הנחוצים כדי להגיע לראש תוצאות החיפוש. זה עדיף מאשר להתחרות עם מותגים גדולים על אותן מילות מפתח מבוקשות.

  1. מילות מפתח המובילות למכירה

אם אתה מכיר את הלקוחות שלך וכיצד יש למקד אותם, תוכל להשתמש בקמפיין ה- AdWords שלך בצורה יעילה יותר. אם נעיף מבט במילות המפתח ששילמת עליהן, ואילו מהן מביאות להמרה- הדרך שלך להצלחה קלה יותר. אם תראה שהמילה ‘תאורה’, או ספציפית ‘שנדליר זכוכית’ מובילה ליותר קניות במותג הרהיטים שלך, מומלץ לכוון את מאמציך למילות המפתח הקשורות לשנדליר ולתאורה.

כמובן שיש להקפיד על מילות המפתח המתאימות למבנה הקיים של האתר שלך. הייתי שם בעדיפות האחרונה משימות כמו יצירת בלוג שיכוון למילות המפתח שמחפשים הגולשים, או יצירת סוג חדש של חווית משתמש או חווית UX רק בשביל מילת המפתח הזו.

  1. נפח גבוה, קושי נמוך, שיעור הקלקות אורגניות גבוה

רמת הקושי משמעה- כמה קשה יהיה להגיע למיקום גבוה בתוצאות החיפוש. למשל, אם אני רואה 50 או 60 מתחרים במילה מבוקשת, אך 30 או 40 במילים ספציפיות יותר כמו שנדליר זכוכית, ספה בצורת S, רהיט למבני תעשייה וכו’, אלה מילות מפתח ברות השגה שכדאי להשקיע בהן את המאמצים.

לרוב, מילות מפתח עם נפח גלישה גבוה יותר הן מילות המפתח הקשות יותר להשגה. אחוז ההקלקות האורגניות מראה את אחוז המשתמשים שיקליקו על תוצאות החיפוש האורגניות, שמופיעות מתחת ל- AdWords. קידום קלאסי במנועי החיפוש יסייע לי להגיע לשם. עם זאת, במידה ואתה רואה מספרי הקלקה נמוכים, כמו 55% לסוג X של כיסא, כדאי לבדוק בגוגל תמונות. לעתים קרובות, דווקא תוצאות החיפוש של התמונות מושכות אליהן את המקליקים האורגניים, ולכן אולי כדאי להתמקד בקידום בגוגל תמונות.

  1. לא כדאי להתמקד במילות מפתח שהן שמות של מותגים

ולבסוף, מומלץ ללכת אחר מותגים שאתה משתמש בהם בלבד. כלומר, אם חנות הרהיטים שלך מוכרת כיסא של Ekornes, וגם Hammers and Heels מוכרים את המותג הזה, מצוין.

אבל אם רק Dania מוכרים את המותג הזה, לא הייתי משקיע את המאמצים בקידום המותג. לא הייתי מכוון לשמות המותגים של המתחרים או המוצרים, חוץ מאשר מותגים שהם גם מונחים כלליים. “ריהוט למבני תעשייה” הוא גם שם של מותג וגם שם כללי של תחום מוצרים. כך שבמקרה זה, הגיוני להתחרות על קטגוריה כזו.

יישום כללים אלה יכולים לקדם אותך במילות המפתח המתאימות שיביאו מכירות.