מה היא כתיבה מותאמת ל SEO בשנת 2018 לקידום בגוגל ?

02 יולי 2018, פורסם על ידי Admin ב- כללי, קידום בגוגל

ההיסטוריה של כתיבת תכנים לקידום במנועי החיפוש היא ארוכה, והרבה השתנה מאז תחילתה. לצערנו, אנו נתקלים עדיין בעצות גרועות, שהן הרסניות לעורכים וכותבים לביצוע כתיבת SEO, כתיבה שנועדה להביא אותך לראש התוצאות במנועי החיפוש.

“אלה שאינם לומדים מההיסטוריה יחזרו על הטעויות שלה”- מדובר בציטוט שהוא די נכון גם בנוגע לכתיבת תכנים לקידום בגוגל. רבות מהעצות הניתנות לקופירייטרים, עיתונאים, עורכים, ויוצרי תוכן אחרים לקידום במנועי החיפוש מיושנות בצורה הרסנית, ונשענות על טקטיקות שהיו נכונות בעבר ולא רלוונטיות להיום שיכולות לגרום לכך שהאתר שלך ‘ייענש’. במאמר זה, נלמד ממה כדאי להימנע, מה עבד בעבר, מה לא עובד היום, וגם תהליך קצר של כתיבת תכנים ב- 5 שלבים שכדאי לך להתחיל ליישם, כדי שתגיע לחזית תוצאות החיפוש.

כתיבת SEO לפני 7 שנים

קודם כל חשוב שנבהיר שחלק מהדברים האלה הם מתודולוגיה טהורה, וחלקם מבוססים על עובדות היסטוריות לא מעודכנות.נתחיל בכך שנלמד איך עבד הקידום במנועי החיפוש בשנת 2001, ואיך התחום התפתח בתקופת הביניים של 2008, ואיך הוא עובד כיום (2018).

ובכן, פעם, כתיבת SEO כללה את הדברים הבאים:

  • עומס מונחי מפתח

למי שרצה להגיע למקום גבוה במנועי החיפוש המוקדמים, במיוחד בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000, הפצצת מילות מפתח היתה הטקטיקה היעילה ביותר. מומחי SEO היו מכניסים כמה שיותר מילות מפתח לכל מיני תגיות ומיקומים.

  • הם גם היו משתמשים בוריאציות השונות של אותה מילת מפתח

למשל, אם בעל האתר מכוון למילת המפתח מכנסיים כחולים, מומחה ה- SEO היה מכניס מילים כמו מכנס כחול, מכנסיים כחולים, וכו’…ועוד המון וריאציות קטנות ומגוחכות של יחיד ורבים, בגלל שמנועי החיפוש לא היו חדים מספיק כדי להבין שכל הוריאציות האלה נושאות את אותה משמעות. לכן התאמה מדויקת של מילות המפתח לאפשרויות השונות הקיימות בשפה היתה חלק מתחום הקידום במנועי החיפוש.

  • שימוש במילות מפתח בכל תג אפשרי

פעם היו מכניסים כמה שיותר מילת מפתח לתוך התג.

  • שימוש במילות מפתח בכתובת הראשית ובכתובת המשנית

בגלל השיטה הזו, מותגים היו נופלים בדירוג במילת מפתח מסוימת, ומגיעים לדירוג גבוה במילת מפתח אחרת.

  • כתיבת SEO משמעותה היתה כתיבה למנועי החיפוש בנסיון שלא להרגיז את המשתמשים

רבים היו כותבים תכנים מוסווים. הם היו מראים סדרה אחת של תכנים למנועי החיפוש ואחרת למחפשים, למשתמשים האמיתיים, בגלל שהם ידעו שאם הם יראו את התוכן הרווי במילות מפתח למשתמשים, הם יירתעו, יראו את האתר כאתר בלתי אמין, ויעברו לאתרים אחרים.

לקריאה נוספת אודות מילות מפתח כיום עיינו במדריך לתחרות אחר מילות מפתח

כתיבה ל- SEO בשנת 2008

ב- 2008 כבר התפתחנו בכמה חזיתות, אבל לא בכולן, ובטח שלא באופן מושלם.

  • מילות המפתח עדיין חשובות והמיקום שלהן עדיין חשוב
  • התאמה מדויקת עדיין היתה חשובה בהרבה מקומות. מסיבה זו אנשים אפילו יצרו עמודים מיוחדים למילות המפתח, גם כאשר משמעות חלק ממילות המפתח היתה זהה.

כלומר, היה דף לשעונים כחולים ודף לשעון כחול. זה עבד ב- 2008, אך זה כבר לא עובד היום ב- 2018.

  • השם המופיע בכתובת האתר נהיה פחות משפיע, בייחוד בכתובת המשנית, אך הכתובות עדיין השפיעו במידה מסוימת.

למילות המפתח המופיעות בכתובות האתר עדיין היתה השפעה מסוימת על מנוע החיפוש. ב- 2008 עדיין הופיעו ברשת דיונים רבים אודות- האם כדאי ליצור כתובת אתר העשירה במילות מפתח.

  • מכיוון שלינקים ב- 2008 היו חזקים מאד לעומת מילות המפתח המופיעות בדף, כתיבה לצורך השגת לינקים היתה חשובה.

למעשה, היא עדיין משפיעה, אך נתייחס בהמשך לשינויים שחלו בתחום הזה.

כתיבה ל- SEO ב- 2018

כעת נעבור עשור אחד קדימה. אנחנו ב- 2018, מה כלול בכתיבת תכנים לקידום בגוגל ב-  2018? ובכן, הרבה דברים.

  • מענה על החיפוש של המשתמש הוא הדבר החשוב ביותר- תוכן שאינו עונה על הצרכים האלה אינו נשאר לזמן רב בראש תוצאות החיפוש.

מכיוון שמנועי החיפוש, בייחוד גוגל אבל גם בינג, השתפרו בהתאמת התוצאות לחיפוש המשתמש כדי לעזור לו להשיג את מה שרצה, תכנים העונים על משימתו של המשתמש בצורה הטובה ביותר הם התכנים המדורגים במקומות הגבוהים ביותר. תכנים שאינם עונים על קטגוריה זו, נוטים להגיע למקום נמוך במנועי החיפוש לטווח הרחוק. לפעמים ניתן להגיע למקום גבוה במנועי החיפוש גם בשיטה הישנה, אבל סביר להניח שאתר שפועל כך ירד למקום נמוך לאחר שמתחרה יעשה עבודה טובה יותר במענה על שאלתו של המשתמש.

  • ב- 2018, התאמה לכוונת המחפש חשובה יותר מהתאמה למילות המפתח

כיום, אף מומחה SEO אמין לא יגיד לך ליצור דף לשעון כחול ודף לשעונים כחולים, אלא אם כן המשתמשים שלך הם שעונים. הסוד הוא בעצם להבין מהי כוונתו של המחפש. במידה ומילות מפתח רבות חולקות כוונה זהה, יש ליצור דף אחד העונה על כוונתן של כל מילות המפתח או לפחות רבות ממילות המפתח המייצגות את הכוונה הזו.

  • רק תגים בודדים חיוניים לביצוע SEO בצורה הנכונה.

כיום, בכתיבת SEO, יש רק שתי תגיות שלא ניתן להחליפן. אלה הן הכותרת והתוכן. אין זה אומר שאינך יכול להגיע למקום גבוה במנועי החיפוש מבלי להשתמש במילות המפתח בשני המקומות האלה, אלא שלא מומלץ לדלג על הצעדים האלה. זאת בגלל מנועי החיפוש וגם בגלל המחפשים. כאשר אתה רואה שמילת המפתח שאתה מחפש מופיעה בטייטל של הדף שבתוצאות החיפוש, סביר להניח שתקליק עליו, והסיכויים לכך גבוהים יותר לעומת דף שאינו כולל את המילה בכותרת. למעשה, כותבי ה- SEO הטובים ביותר משלבים את שניהם.

עם זאת, ב- 2018 מומלץ שיהיו כמה תגיות אחרות :

כותרות (H1 ו- H2)

URL – אם תוכל לגרום לכך שה- URL שלך יכלול את המילים והביטויים שאנשים מחפשים, הדבר יכול לסייע לך. זה יעזור למחפשים הרואים את הקישור וחושבים: “זה מתייחס למה שאני רוצה”, כמו גם לאנשים המעתיקים ומדביקים את הקישור ומשתפים אותו זה עם זה, או אנשים המכניסים את הקישור לאתר שלהם, וכך, טקסט העוגן מופץ באמצעות ה- URL ומילות המפתח שבתוכו.

תיאור המטא אינו משמש לדירוג, אבל נקרא על ידי המחפשים. כאשר הם רואים תיאור מטא הכולל את המילים והביטויים שהם חיפשו, הסיכוי שהם יחשבו שמדובר בתוצאה רלוונטית ויקליקו עליה גבוה יותר. יותר קליקים, הכוללים גם מעורבות גבוהה יותר באתר, משמעם דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש.

ה- alt של התמונה מסייע גם לתוצאות החיפוש הרגילות וגם לתמונות גוגל, אשר, כפי שבודאי למדתם מה- מקבלות נפח חיפוש גבוה כשלעצמו.

  • שימוש במילים, ביטויים ורעיונות שגוגל זיהה כקשורים לחיפוש

הדבר הזה יכול לספק בוסט רציני. ראינו כמה ניסויים מאד מעניינים בעניין זה, שבו אנשים הכניסו לתוכן האתר שלהם מילות מפתח וביטויים שהושאלו מאתרים אחרים המדורגים גבוה במנועי החיפוש וקשורים לנושא האתר. לדוגמא, אם באתר שלי אני משתמש לעיתים קרובות במילים “ארוחות בוקר”, ובאתר חסרות מילים כמו חביתה, ירקות, דגני בוקר, קפה וכו’, זה יהיה מוזר, נכון? סביר להניח שגוגל ידרג במקום גבוה אתרים הכוללים את המילים האלה מאשר אלה שאינם, כיוון שמנועי החיפוש למדו לזהות את הטקסטים עם הרלוונטיות הגבוהה ביותר לנושא של ארוחות בוקר’.

מדובר בשיטת תוכנה לזיהוי מילים הקשורות זו לזו סמנטית, אבל עליך להשתמש במילים וביטויים שגוגל קשר למילת מפתח מסוימת. כדאי מאד להכניס נושאים קשורים.

  • חווית המשתמש הנובעת מהכתיבה והתוכן חשובה מאי פעם, בגלל גורם המעורבות

בעיקרון, גוגל יכול לזהות שאנשים המקליקים על תוצאה מסוימת נוטים פחות ללחוץ על כפתור החזור ולבחור תוצאה אחרת, או שהם נוטים להישאר בדף או באתר ולגלות מעורבות גדולה יותר בתוכן העונה על צרכיהם. עבור גוגל זהו סימן טוב, והשאיפה היא שיותר תכנים מסוג זה ידורגו גבוה יותר במנועי החיפוש.

תהליך מקוצר לכתיבת SEO ב- 2018

אז מה המשמעות הפרקטית של השיעור ההיסטורי הזה? ובכן, אנו יכולים ליצור תהליך מקוצר של כתיבת SEO ב- 2018 מהלקחים שנלמדו. זה מה שאני ממליץ- אם אינכם יכולים לעשות שום דבר אחר, עקבו אחר 5 הצעדים האלה כאשר אתם כותבים למנועי החיפוש, וכך תצליחו יותר מרוב המתחרים שלכם.

צעד 1: אספו את כל מילות המפתח שהדף מכוון אליהן

רכזו את הרשימה של מילות מפתח שיש להן כוונה זהה, והוציאו את כל מילות המפתח האלה מהרשימה.

צעד 2:  רכזו רשימה שהמחפשים מכוונים אליה כאשר הם מחפשים מידע

למשל, אם מישהו חיפש ‘שעונים כחולים’, מה הוא רוצה? מידע על השעונים הכחולים, מודלים שונים, מי ייצר אותם, איך ואיפה לקנות אותם, מה המחירים, מה הם יכולים לקנות אונליין, וכו’. זוהי הכוונה העומדת מאחורי מילות החיפוש.

צעד 3: צור תצוגה חזותית

קבע את מיקום הכותרת ותת הכותרת, מה יופיע בתיבת הטקסט וכו’. כך ניתן מענה בדף לכוונות הגולשים מבחינה חזותית, עם תוכן כתוב ואמצעים חזותיים אחרים.

צעד 4: קודם תכתוב, אחר כך הוסף את מילות המפתח והביטויים החיוניים הקשורים להם, ביטויים, קונספטים עיקריים, והנושאים שאתה רוצה להכניס לדף.

אלה יעזרו לך בהגעה למקומות הגבוהים במנועי החיפוש, יותר מאשר מילות המפתח והנושאים שחשבת עליהם. ניתן ורצוי לשלב גם את מילות המפתח והנושאים המקוריים, כמובן.

צעד 5: צור את העוגן שיגרום לאנשים ופלטפורמות משפיעות בזירה לצוטט מהאתר ולקשר אליו

זאת מכיוון שב- 2018, קישורים עדיין משפיעים, והם מהווים חלק חשוב מתהליך ה- SEO.

אם תעקוב אחר עצות אלה ותלמד מההיסטוריה, תעשה עבודה טובה יותר לעומת ‘חכמת ההמונים’ השלטת.

אם מאמר זה לא עזר לכם אתם מוזמנים לחזור ולקרוא על המבוא לקידום SEO