חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שביעי – מדוע גרסאות משוכפלות של תוכן משפיעות על קידום בגוגל
4700
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-4700,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שביעי – מדוע גרסאות משוכפלות של תוכן משפיעות על קידום בגוגל

21 אוק 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

לפרק המבוא במדריך השלם לקידום בגוגל

תוכן משוכפל מהווה את אחת הבעיות המרגיזות והמטרידות ביותר שעמן יכול להתמודד כל אתר אינטרנט. במהלך השנים האחרונות, גוגל נקטה אמצעים חמורים כנגד תוכן "רזה" ומשוכפל באמצעות עונשים ודירוגים נמוכים, לכן אנו לא ממליצים לעשות זאת כאשר מבצעים קידום אתרים בגוגל.

Canonicalization מתרחשת כאשר שתי גרסאות משוכפלות או יותר של אתר אינטרנט מופיעות ב- URLs שונים. הדבר שכיח במקרה של מערכות ניהול תוכן (Content Management Systems) מודרניות. לדוגמה, אתה מציע גרסה רגילה של עמוד וגרסה שהינה אופטימלית להדפסה עבור אותו תוכן. תוכן משוכפל יכול להופיע אפילו באתרי אינטרנט רבים. לגוגל, הדבר מעמיד בעייה גדולה – איזו גרסה של תוכן זה עליה להציג למחפשים? אנשי SEO, מתייחסים לסוגייה זו לעיתים קרובות כאל תוכן משוכפל.

גוגל בררנית לגבי גרסאות משוכפלות של קטע חומר יחיד. לשם סיפוק חוויית החיפוש הטובה ביותר, היא תציג לעיתים נדירות קטעי תוכן רבים ומשוכפלים, ולכן מוכרחת לבחור איזו גרסה הכי סביר שתהיה המקורית. התוצאה הסופית היא שכל התוכן המשוכפל שלך יכול לקבל דירוג נמוך ממה שהוא אמור לקבל.

Canonicalization היא הנהגת ארגון התוכן שלך באופן שבו כל קטע תוכן ייחודי הוא בעל URL אחד ויחיד. אם תשאיר גרסאות רבות של תוכן באתר (או אתרי) אינטרנט, אתה עלול לפגוע במאמציך לבצע קידום בגוגל מוצלח.

לכן במקרים בהם יש לך תוכן זהה בכמה כתובות שונות באתרך עליך לבצע 301-redirected, כך שלגוגל יהיה רק עמוד חזק אחד להציג ברשימות מאתר זה.

כאשר דפים רבים בעלי פוטנציאל דירוג טוב משולבים לדף אחד, לא רק שהם לא מתחרים יותר אחד בשני, אלא אף יוצרים רלוונטיות ופופולריות חזקות יותר בסך הכל. הדבר ישפיע באופן חיובי על יכולתם לקבל דירוג טוב בגוגל וכמובן שעל קידום אתרך.

התווית הקנונית להצלה

אפשרות שונה, אשר נקראת "תווית ה- URL הקנונית" (Canonical URL Tag), הינה דרך נוספת להפחית דוגמאות של תוכן משוכפל באתר יחיד ו- canonicalize ל- URL יחיד. הדבר יכול לשמש גם לאתרי אינטרנט שונים, מ- URL אחד בדומיין אחד ל- URL שונה בדומיין שונה.

השתמש בתווית הקנונית בתוך העמוד שמכיל תוכן משוכפל. ה"מטרה" של התווית הקנונית מצביעה לעבר URL "מאסטר" שעליו אתה רוצה לקבל דירוג בגוגל.

תכונת תווית ה- URL הקנונית דומה במובנים רבים ל- 301 redirect מבחינת הקידום בגוגל. במהותו של דבר, אתה מורה לגוגל שדפים רבים צריכים להחשב כאחד (דבר שה- 301 עושה) מבלי למעשה לכוון מחדש מבקרים ל- URL החדש.

Snippets עשירים

האם ראית אי-פעם דירוג 5 כוכבים בתוצאת חיפוש? הסיכויים הם שגוגל קיבלה את המידע הזה מ- snippets עשירים שנשתלו באתר האינטרנט. snippets עשירים הם סוג של מידע מובנה שמאפשר למומחי-רשת לסמן תוכן בדרכים שמספקות מידע לגוגל.

בעוד שהשימוש ב- snippets עשירים ומידע מובנה אינו רכיב הכרחי בתכנון ידידותי של גוגל, פירושו של האימוץ הגובר שלו הוא שמומחי SEO שמנצלים זאת עלולים להנות מיתרון בנסיבות מסויימות למאמצי קידום בגוגל שלהם.

פירושו של מידע מובנה הוא להוסיף סמן לתוכן שלך כך שגוגל תוכל לזהות בקלות באיזה סוג של תוכן מדובר. לעיתים קרובות, גוגל כוללת מידע מובנה בתוצאות החיפוש, כמו למשל במקרה של סקירות משתמש (כוכבים) ופרופילי מחבר של גוגל פלוס (תמונות).

הגנה על כבוד אתריך

כיצד scrapers גונבים את הדירוג שלך

למרבה הצער, הרשת מלאה במאות אלפי (אם לא מיליוני) אתרים חסרי-מצפון שהמודלים של העסקים והתעבורה שלהם תלויים בהורדת התוכן מאתרים אחרים ושימוש חוזר בהם (לפעמים בדרכים שונות ומוזרות) בדומיינים שלהם לטובת קידום בגוגל. מנהג זה של השגת התוכן שלך ופרסומו מחדש נקרא "scraping", ו- scrapers מרוויחים באופן בולט רווחים נאים על-ידי קבלת דירוג גבוה יותר של אתרם על פני אתרך והצגת מודעות (באופן אירוני, לעיתים קרובות זוהי תוכנת AdSense של גוגל).

כאשר אתה מפרסם תוכן בכל סוג של תבנית feed – RSS/XML וכו' – ודא שאתה מבצע ping לשירותי הבלוגינג/מעקב העיקריים (כמו גוגל, Technorati, Yahoo! וכד'). אתה יכול למצוא הוראות לכיצד לבצע ping לשירותים כגון: גוגל ו- Technorati ישירות מהאתרים שלהן, או להשתמש בשירות כמו Pingomatic כדי לבצע את התהליך אוטומטית. אם תוכנת הפרסום שלך מותאמת אישית, בדרך-כלל יהיה זה נבון מצד המפתחים לכלול auto-pinging עם הפרסום.

לאחר מכן אתה יכול להשתמש בעצלנות של ה- scrapers נגדם. רוב ה- scrapers ברשת יפרסמו מחדש תוכן ללא עריכה, ולפיכך, על-ידי הכללת קישורים בחזרה לאתרך ולפוסט הספציפי שכתבת, אתה יכול להבטיח שגוגל תראה את רוב העותקים מקשרים בחזרה אליך (וזה מעיד שהמקור שלך הוא כנראה היוצר). כדי לעשות זאת, תצטרך להשתמש בקישורים מוחלטים יותר מאשר יחסיים במבנה הקישור הפנימי שלך. כך, כש- scraper מקבל ומעתיק את התוכן, הקישור ממשיך לכוון לאתרך.

לפרק השמיני במדריך השלם לקידום בגוגל

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *