חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק חמישי – שימוש והכוונה של מילות מפתח בקידום בגוגל
4626
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-4626,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק חמישי – שימוש והכוונה של מילות מפתח בקידום בגוגל

15 אוק 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

לפרק המבוא במדריך השלם לקידום בגוגל

שימוש והכוונה של מילות מפתח בקידום בגוגל

מילות מפתח הן חלק בסיסי בתהליך החיפוש – הן אבני הבניין של השפה ושל החיפוש ותחום מאוד חשוב לקידום בגוגל. למעשה, מדע אחזור המידע כולו ,וכל עבודתה של גוגל ומקדמי אתרים, מבוסס על מילות מפתח. כאשר גוגל סורקת ומאנדקסת את התכנים של דפים ברחבי הרשת, היא עוקבת אחר אותם דפים על-פי מדדים המבוססים על מילות מפתח. לכן, במקום לאחסן 25 מיליארד דפי רשת במאגר נתונים אחד, לגוגל יש מיליונים ומיליונים של מאגרי-מידע קטנים יותר, שכל אחד מהם מתמקד במילות מפתח או ביטויים מסויימים. כך גוגל יכולה לאחזר את המידע הדרוש לה במהירות גדולה יותר של חלקיק שנייה בלבד.

לכן, אם רצונך הוא שהעמוד שלך יהיה בעל סיכויים טובים לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש למילה "כלב", יהיה נבון מצידך לוודא שהמילה "כלב" היא חלק מהתוכן המאונדקס של המסמך שלך.

דומיננטיות של מילות מפתח

מילות מפתח שולטות באינטראקציה שלנו עם גוגל ומכווינות אותה. לדוגמה, פעולת חיפוש שכיחה של שאלה יכולה להראות כך: כשחיפוש מבוצע, גוגל מתאימה עמודים בהתבסס על המילים שהוקשו בתיבת החיפוש. נתונים אחרים, כמו למשל סדר המילים, איות, ניקוד ושימוש באות גדולה עבור מילות מפתח אלה, מספקים מידע נוסף שגוגל נעזרת בו כדי לאחזר את העמודים הנכונים ולדרג אותם.

כדי להצליח להשיג זאת, גוגל מודדת את הדרכים שבהן נעשה שימוש במילות מפתח בעמודים. הדבר מסייע לקבוע את ה"רלוונטיות" של מסמך מסויים לשאלה. אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג את הדירוג המיטבי לעמוד היא להבטיח שנעשה בו שימוש בולט במילות מפתח בכותרות, בטקסט וב- meta data. דרך זו היא אחת מאבני היסוד של קידום בגוגל.

ככלל, ככל שמילות המפתח שלך יותר ספציפיות, כך יש סיכוי טוב יותר לכך שהדירוג שלך יתבסס על תחרות נמוכה יותר.

 שימוש לרעה במילות מפתח

משחר קיומו של חיפוש מקוון, אנשים ניצלו לרעה מילות מפתח במאמץ להטעות ולבצע מניפולציות לטובת קידום אתרים אורגני. הדבר מערב "דחיפה" של מילות מפתח לתוך טקסטים, URL, meta tags וקישורים. למרבה הצער, הטקטיקה הזו גורמת כמעט תמיד ליותר נזק לאתר שלך ול-SEO.

בתחילת דרכה, גוגל הסתמכה על שימוש במילות מפתח כסימן חשוב לרלוונטיות, ללא התחשבות בכיצד בוצע למעשה השימוש במילות המפתח. כיום, אף על פי שגוגל עדיין לא יכולה לקרוא ולהבין טקסט כמו בן-אדם, השימוש ביכולת למידת האלגוריתם שלה אפשר לה להתקרב יותר לאידאל הזה.

התרגול הטוב ביותר הוא להשתמש במילות מפתח באופן טבעי ואסטרטגי (עוד על כך מתחת). אם העמוד שלך מכוון למילת המפתח שהיא הביטוי "מגדל אייפל", אז ייתכן שבאופן טבעי תכלול תוכן הנוגע למגדל אייפל עצמו, להסטוריה של המגדל, או אפילו לבתי-מלון פריזאים מומלצים. מצד שני, אם פשוט תזרה את המילים "מגדל אייפל" בתוך עמוד בעל תוכן לא רלוונטי, כמו למשל עמוד בנושא גידול כלבים, אזי מאמציך לקבל דירוג עבור "מגדל אייפל" יהיו קרב ארוך ומייגע.

אופטימיזציה לעמוד

עם זאת, שימוש והכוונה של מילות מפתח הם עדיין קריטריון מהותי באלגוריתם הדירוג של גוגל, ואנו יכולים לנצל כמה טכניקות טובות לשימוש במילות מפתח כדי להצליח ליצור עמודים יעילים לקידום בגוגל. אצלנו במטרה אונליין, אנו עוסקים בהרבה בדיקות ומצליחים לראות מספר עצום של תוצאות חיפוש והחלפות שמבוססות על טקטיקות שימוש. בעבודה עם אחד מאתריך, זהו התהליך שעליו אנו ממליצים:

  • השתמש במילת המפתח בתווית הכותרת לפחות פעם אחת. נסה לשמור על מילת המפתח קרובה כמה שניתן להתחלה של תווית הכותרת.
  • השתמש פעם אחת באופן בולט ליד החלק העליון של העמוד.
  • לפחות 3-2 פעמים, הכללת וריאציות, בחלק העיקרי של העמוד – לעיתים מעט יותר אם יש הרבה תוכן טקסט. אתה עלול למצוא ערך מוסף גדול יותר בשימוש הוספת יותר דוגמאות של מונח או ביטוי נוטה להיות בעלת השפעה קטנה או כלל לא להשפיע על דירוגים.
  • השתמש לפחות פעם אחת ב-alt attribute של תמונה בעמוד. הדבר לא רק יסייע לחיפוש ברשת, אלא גם לחיפוש של תמונות אשר יכול מדי פעם להביע תנועה בעלת ערך.
  • השתמש פעם אחת ב-URL.
  • לפחות פעם אחת בתיאור ה- meta של התווית. שים לב שתיאור ה- meta של התווית לא משמש את גוגל כדי לדרג, אלא מסייע למשוך לחיצות מהמחפשים מעמוד התוצאות. אותו עמוד הוא פיסת טקסט שגוגל עושה בה שימוש.

מיתוסים על צפיפות מילות מפתח

צפיפות מילות מפתח אינה חלק מאלגוריתם הדירוג של גוגל, להמחשה:

אם שני מסמכים, D1 ו- D2, מכילים 1,000 מונחים (l = 1,000) וחוזרים על מונח 20 פעמים (tf = 20), אז מנתח צפיפות של מילות מפתח יאמר לך שלשני המסמכים צפיפות מילות-המפתח (KD): KD = 20/1,000 = 0.020 (או 2%) למונח זה. ערכים זהים מתקבלים כאשר tf = 10 ו- l = 500. ללא ספק, מנתח צפיפות של מילות מפתח אינו קובע איזה מסמך יותר רלוונטי. ניתוח של צפיפות או יחס של צפיפות מילת מפתח לא יאמר לנו דבר על:

1)     המרחק היחסי בין מילות מפתח בין מסמכים (סמיכות).

2)     היכן במסמך המונחים מופיעים (התפלגות).

3)     תדירות מראי המקום בין המונחים (התרחשות).

4)     הנושא העיקרי ותתי-נושאים (סוגיות על נושאים) של המסמכים.

המסקנה – צפיפות של מילות מפתח אינה קשורה לתוכן, איכות, סמנטיקה ורלוונטיות.

תוויות כותרת

תווית הכותרת של כל עמוד מופיע בחלק העליון של תוכנת חיפוש אינטרנטית, ולעיתים תכופות היא משמשת ככותרת כשהתוכן שלך משותף דרך מדיה חברתית או מפורסם מחדש.

פירושו של שימוש במילות מפתח בתווית הכותרת הוא שגוגל תדגיש מונחים אלה בתוצאות החיפוש כאשר משתמש ביצע חיפוש עם מונחים אלה. הדבר מסייע להשיג נראות גדולה יותר וקצב גבוה יותר של לחיצות.

הסיבה הסופית החשובה כדי ליצור תווית כותרת תיאורית ועמוסת מילות מפתח היא לשם דירוג בגוגל.

רכיב הכותרת של עמוד צריך להיות תיאור מדוייק ותמציתי של תוכן העמוד. הדבר חיוני הן לנסיון המשתמש והן לקידום בגוגל.

מאחר שתוויות כותרת הן חלק כה חשוב בקידום בגוגל, התרגולים הטובים ביותר הבאים ליצירת תווית כותרת מביאים לפירות נהדרים של SEO. ההמלצות המופיעות מטה מכסות את החלקים החיוניים של אופטימיזציית תוויות של כותרות לגוגל ולמטרות שימושיות.

היה מודע לאורך

גוגל מציגה רק את 75-65 התווים הראשונים של תווית כותרת בתוצאות החיפוש. (לאחר אורך אז, גוגל מציגה שלוש נקודות – "…" כדי לסמן מתי תווית הכותרת נחתכה). זוהי גם המגבלה הכלית שמותרת על-ידי רוב אתרי המדיה החברתית, ולפיכך הצמדות למגבלה זו היא נבונה ככלל. למרות זאת, אם אתה מכוון למספר מילות מפתח (או למילת מפתח שהיא ביטוי ארוך במיוחד) והכללה שלהן בתווית הכותרת הכרחית לשם דירוג וקידום בגוגל, מומלץ לבחור באריכות.

מקם מילות מפתח חשובות קרוב להתחלה

ככל שמילות המפתח שלך קרובות יותר להתחלה של תווית הכותרת, כך הן תהיינה יותר מועילות לשם קידום בגוגל, ובנוסף כך תגדל הסבירות שמשתמש יקיש עליהן בתוצאות החיפוש.

מיתוג ממנף

במטרה אונליין, אנו אוהבים לסיים כל תווית של כותרת עם ציון שם של מותג, מאחר שהדבר מסייע להגדיל את המודעות למותג וליצור קצב לחיצה גבוה יותר לאנשים שאוהבים ומכירים את המותג. לפעמים יש טעם למקם את המותג בתחילת תווית הכותרת, כמו למשל דף הבית שלך. היות ומילים בתחילת נושאות משקל רב יותר, היה מודע למה שעבורו אתה מנסה לקבל דירוג ולבצע קידום אתרים אורגני.

הבא בחשבון קריאות והשפעה רגשית

על תוויות כותרת להיות תיאוריות וברות-קריאה. יצירת תווית כותרת מרתקת תמשוך יותר ביקורים מתוצאות החיפוש ויכולה לעזור להשקיע מבקרים באתרך. לאור זאת, חשוב לא רק לחשוב על אופטימיזציה ושימוש במילות מפתח, אלא על חווית המשתמש הכוללת. תווית הכותרת היא אינטראקציה ראשונה וחדשה עם המותג שלך, ולפיכך עליה להעביר את הרושם החיובי ביותר האפשרי.

לפרק השישי במדריך השלם לקידום בגוגל

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *