חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק עשירי – הגברת הפופולריות וקישורים
4881
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-4881,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק עשירי – הגברת הפופולריות וקישורים

07 נוב 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

לפרק המבוא במדריך השלם לקידום בגוגל

בשביל העכבישים של גוגל קישורים מהווים מעין "רחובות" שבין הדפים. באמצעות שימוש בניתוח קישורים מתוחכם, גוגל יכולה לגלות איך דפים מקושרים אחד לשני ובאילו דרכים, אנו יכולים לנצל זאת לטובת קידום בגוגל.

מאז שנות ה-90 המאוחרות, גוגל השתמשה בלינקים כאל קולות בוחרים – מייצגים את דעת האתר בצורה דמוקרטית לגביי אילו דפים הם חשובים ופופולריים. גוגל עצמה ליטשה את השימוש במידע על קישורים והפכה אותו לאומנות מעודנת, ואלגוריתמים מורכבים יצרו אומדנים דקים של דפים ואתרים המבוססים על המידע הזה.

קישורים זה לא הכל בעולם הקידום בגוגל, אך מומחי SEO מייחסים חלק גדול של אלגוריתם החיפוש לגורמים המבוססים על לינקים.
דרך קישורים, גוגל יכולה לא רק לנתח את הפופולריות של האתר והעמוד, המבוססים על המספר והפופולריות של הדפים המקושרים אליהם, אלא גם לנתח נתונים כמו אמינות, ספאם וסמכות.
אתרים אמינים נוטים לקשר לאתרים אמינים אחרים, בעוד שאתרים לא אמינים מקבלים מעט מאוד קישורים מאתרים אמינים.

הודות להתמקדות על השימוש באלגוריתם וניתוח הקישורים, הגדלת פרופיל הקישור של אתר היא קריטית למשיכת תשומת לב ותנועה מגוגל.
למקדם אתרים אורגני, בניית קישורים היא בין המשימות העיקריות שנדרשות עבור הצלחה בקידום בגוגל ומשיכת תנועה.

מאפייני קישורים

כפי שגוגל משתמשת בהם

לפניי שמתחילים לבנות קישורים למען קידום בגוגל, חשוב להבין את המאפיינים של הקישור שגוגל מתייחסת אליהם, ובנוסף איך המאפיינים הללו משפיעים על מערכת השיקולים של האלגוריתם של גוגל.
גוגל משתמשת בקישורים בהרבה דרכים שונות. בעוד שאנחנו לא יודעים על כל תכונות הקישור שנמדדות על ידי גוגל, דרך ניתוח של אפליקציה חדשה, שנים של ניסיון ובדיקה מעשית, אנחנו יכולים להניח מספר הנחות שקולות שמתאימות למה שקורה בעולם האמיתי.
מתחת נמצאת רשימה של גורמים ששווה להתחשב בהם. המאפיינים הללו, והרבה נוספים, נלקחים בחשבון על ידי מומחי SEO כאשר הם מודדים את ערך הקישור ואת פרופיל הקישורים של האתר.

פופולריות עולמית

ככל שאתר הוא יותר פופולרי וחשוב, כך הלינקים מהאתר יותר חשובים. לאתר כמו ויקיפדיה יש יותר מ-1000 אתרים מגוונים שמקושרים אליו, מה שאומר שכנראה מדובר באתר חשוב ופופולרי. על מנת לזכות באמון וסמכות בגוגל, תצטרך את עזרתם של שותפי קישורים אחרים. יותר פופולרי, יותר טוב.

פופולריות מקומית/ספציפית לנושא

הרעיון של פופולריות "מקומית", התחיל על ידי מנוע החיפוש Teoma , שטען שקישורים מאתרים בתוך קהילה בעלת נושא ספציפי טובה יותר מקישורים מאתרים כלליים או מאתרים ללא נושא ספציפי.
לדוגמא, אם האתר שלך מוכר מלונות לכלבים, להשיג קישורים מעמותת מאמצי הכלבים, מועיל יותר לקידום אתרך מאשר השגת קישורים מאתר שלא קשור לנושא, כמו אתר לגלגיליות.

טקסט המשמש כעוגן

אחד מהסימנים החזקים ביותר שבהם משתמשים בגוגל בדירוגים הוא טקסט עוגן. אם אלפי קישורים מובילים לעמוד עם מילות המפתח הנכונות, לעמוד יש סיכוי טוב מאוד להיות מדורג גבוה עבור המונח הספציפי בטקסט העוגן.

דירוג מהימן

זה לא מפתיע שהאינטרנט מכיל כמות גדולה של ספאם. חלק מעריכים שכ- 60% מהעמודים ברשת הם ספאם. על מנת לנפות את התוכן הלא רלוונטי, גוגל משתמשת במערכות לאמידת האמינות, שהרבה מהן מבוססות על גרפים של קישורים. השגת קישורים מדומיינים אמינים במיוחד יכולים לגרום לעלייה משמעותית בניקוד הרשת.
אוניברסיטאות, אתרי ממשלה וארגונים ללא מטרות רווח מייצגים דוגמאות לדומיינים אמינים במיוחד.

קישורים שכנים

קישורי ספאם עובדים בדרך כלל בשני הכיוונים. אתר שמקשר לספאם הוא בדרך כלל ספאם בעצמו, ולהפך, הרבה מאתרי הספאם מקושרים אליו. על ידי התבוננות בקישורים כמכלול, גוגל יכולים להבין את "השכונה" בה האתר שלך נמצא. לכן, זה חכם לבחור את האתרים שאתה מקשר אליהם בזהירות, ולהיות סלקטיבי בצורה שווה בנוגע לאתרים שאתה מתכנן להשיג מהם קישורים.

רעננות

סימני קישורים נוטים לדעוך עם הזמן. אתרים שפעם היו פופולריים, לעיתים קרובות מתיישנים, ולבסוף נכשלים בהשגת קישורים נוספים. לכן, זה חשוב לא רק להשיג קישורים לאתר שלך, אלא גם להמשיך להשיג קישורים נוספים עם הזמן. גוגל משתמשת בסימני הרעננות של קישורים על מנת לשפוט את הפופולריות והרלוונטיות הנוכחית שלהם, נהוג להגדיר זאת בשם "FrashRank".

שיתוף חברתי

בשנים האחרונות יש עלייה חדה בכמות התוכן המשותף דרך שירותים חברתיים כמו פייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס. למרות שגוגל מתייחסת לקישורים שמשותפים דרך הרשתות החברתיות בצורה שונה מסוגים אחרים של קישורים, היא עדיין מחשיבה אותה.
קיימת מחלוקת בקרב מומחי SEO לגבי כמה בדיוק גוגל משתמשת בסימנים של קישורים חברתיים באלגוריתם שלה, אך אף אחד לא מערער על החשיבות הגוברת של הערוצים החברתיים לקידום בגוגל.

הכוח של שיתוף חברתי

איך גוגל פלוס, טוויטר ופייסבוק משנים את המשחק

בשנים 2011-2012 נרשמה עלייה גדולה בשיתוף החברתי ובהשפעותיו על החיפוש. גוגל, במיוחד, התחילה להסתמך רבות על שיתופים חברתיים לשיפור תוצאות החיפוש. זה כולל הגשת תוצאות מותאמות אישית למשתמשים מחוברים הכוללים תוכן שמשותף על ידי הקהל החברתי של המחפש (פייסבוק, טוויטר ואחרים).  בדרך כלל, התוצאות האלו לא יופיעו בעשירייה הראשונה, אך הם מקודמים בגלל השפעתם החברתית.

הכוח הפוטנציאלי של המעבר לשיתוף חברתי עבור קידום בגוגל הוא עצום. יותר סביר שבעלי מעגלים חברתיים גדולים, שמשתפים הרבה חומר, יותר הם אלה שיראו את החומר הזה (ואת הפנים שלהם) מקודמים בתוצאות של גוגל. עבור מוציאים לאור, פירוש הדבר הוא שזה רווחי שאותם אנשים בעלי השפעה, עם מעגל עוקבים רחב, ישתפו את התוכן שלהם. עבור גוגל ספציפית, זה נכון במיוחד עבור תוכן שמשותף בגוגל פלוס.

האם שיתופים חברתיים הם אותו דבר כמו קישורים

במילה אחת, לא. למרות שיש הוכחה ששיתופים חברתיים כמו ציוצים, לייקים ופלוסים משפיעים על הדירוג, קישורים נחשבים כדרך הרבה יותר מוצלחת ומתמשכת לקדם את אתרך, יותר מאשר כל שיטה אחרת.

הכלליים הבסיסיים לבניית קישורים

בניית קישורים היא אומנות. זה כמעט תמיד החלק המאתגר ביותר בעבודה של קידום בגוגל, וגם החלק הקריטי להצלחה.
בניית קישורים דורשת יצירתיות, עידוד, ולעיתים קרובות תקציב. שני קמפיינים של בניית קישור הם לא אותו דבר, והדרך בה אתה בוחר לבנות את הקישור תלויה גם באתר שלך אך באותה מידה, גם באישיות שלך. בהמשך תמצא את שלושת הסוגים הבסיסיים של בניית הקישורים.

1. קישורי מערכת "טבעיים" –  קישורים שניתנים בצורה טבעית על ידי אתרים ודפים שרוצים לקשר לתוכן או לחברה שלך. הקישורים האלו לא דורשים פעולה ספציפית בביצוע ה- SEO, חוץ מיצירה של חומר שווה (תוכן איכותי) והיכולת ליצור מודעות לכך.

2. בניית קישור ידני שמעבר להישג היד – בקידום אתרים אורגני יוצרים את הקישורים האלו על ידי שליחת דואר אלקטרוני לבלוגרים עבור קישורים, קבלת תיקיות מאתרים, או תשלום עבור רשימות מכל סוג.
מומחי ה- SEO לרוב יוצרים הצעת ערך על ידי מתן הסברים לקישור המטרה למה יצירה של קישור היא הדבר שהכי צריך לעניין אותם. דוגמאות כוללות מילוי טפסי מסירה לתוכנית פרס האתר או שכנוע מומחה ששווה לכלול את המקור שלך בסילבוס הפומבי.

3. יצירה עצמית, לא מערכתית – מאות אלפי אתרים מציעים למבקר את ההזדמנות ליצור קישורים דרך חתימה בספר האורחים, חתימה בפורום, תגובות בבלוג או פרופיל משתמש. הקישורים האלו מציעים את הערך הנמוך ביותר, אך יכולים, בכלליות, להיות בעלי השפעה עבור כמה אתרים. באופן כללי, גוגל ממשיכה להפחית את ערכם של רוב סוגי הקישורים הללו, וידוע כי הם מענישים אתרים שרודפים אחר קישורים אלו בצורה אגרסיבית. כיום, סוגים אלו של קישורים לרוב נחשבים כספאם, ויש לבחון אותם בזהירות כאשר עושים קידום בגוגל.

זה תלוי בך, כמקדם אתרים אורגני, לבחור למה מתוך כל אלה יש את ההחזר הגבוה ביותר עבור ההשקעה.
ככלל אצבע, חכם לבנות פרופיל קישורים מגוון ורחב, מכיוון שזה מביא את תוצאות החיפוש הטובות ביותר.  כל דפוס בניית קישור שמופיע בצורה לא סטנדרטית, לא טבעית או מניפולטיבית, בסופו של דבר לא ייכלל על ידי אלגוריתמי חיפוש מתקדמים.

לפרק אחת עשר במדריך השלם לקידום בגוגל

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *