חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | קידום אתרים בכובע שחור
5445
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-5445,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

קידום אתרים בכובע שחור

16 ינו 2017, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

קידום אתרים הוא המפתח המרכזי להצלחתו של עסק במרחב המקוון. העיקרון בעניין זה הוא פשוט. מיליוני ישראלים עושים שימוש ברשת, והדרך להגיע אליהם עוברת ביצירת נראות ווירטואלית על גבי תוצאות מנועי החיפוש.

על פי סקר שנערך על ידי חברת גוגל ישראל, עולה כי הישראלי הממוצע מבלה ברשת כ-4.5 שעות בכל יום. לכך יש להוסיף את התרחבות השימוש באינטרנט בקרב קהלים אשר היו עד לא מזמן "מחוץ לחגיגה" (ילדים קטנים, מבוגרים ועוד). הקמת אתר אינטרנט היא אפוא השלב הראשון והחשוב לצורך השגת נראות ווירטואלית. אולם, בעצם הקמת האתר אין די. על מנת לזכות בחשיפה אמיתית, כל עסק עם אתר אינטרנט חייב לשלב גם קידום אתרים. כלומר, קידום אתר האינטרנט אל ראש דפי התוצאות בגוגל על בסיס ביטויים רלבנטיים.

קידום אתרים (אורגני), SEO, הוא תהליך אשר איננו מניב תוצאות "מהיום למחר". על פי רוב, מדובר בפרק זמן של חצי שנה עד שנה להופעה במספר ביטויי מפתח אפקטיביים בעמודים הראשונים. לכן, נפוצה יותר ויותר התופעה של "קידום אתרים כובע שחור". קרי, טכניקות קידום אתרים "פסולות" אשר מסוגלות לעיתים להשיג תוצאות במהירות אך עלולות לגרום לנזקים. במקרים חמורים במיוחד, קידום אתרים בכובע שחור יביא להענשת אתר האינטרנט עד כדי הצורך בהקמתו מחדש.

מדוע גוגל נלחמת בשיטות הקידום בכובע השחור?

גוגל נאבקת בקידום אתרים בכובע שחור. הסיבה נעוצה במערכת הפרסום של גוגל אשר מטרתה להציג בפני הגולשים את האתרים הרלבנטיים ביותר. המושג "רלבנטיות" הוא המהות אשר עומדת מאחורי האלגוריתם של גוגל וטכניקות של קידום בכובע שחור חותרות תחתיה ומרוקנות אותה מתוכן (תרתי משמע). כאשר מנועי החיפוש של גוגל מזהים אתרי אינטרנט אשר קודמו בכובע שחור, התוצאה עלולה להיות קשה וכואבת. במקרה הטוב, גוגל תתעלם מהקידום השחור ולא תציג את אתר האינטרנט במיקומים הגבוהים והנחשקים. במקרה הגרוע, קידום אתרים בכובע שחור עלול להביא להענשת האתר והוצאתו מדפי האינדקס עד כדי "זריקתו" אל מחוץ למנועי החיפוש.

קידום אתרים כובע שחור – דוגמאות נפוצות

בדומה להתפתחותם של מנועי החיפוש, וממש כמו שהאלגוריתם של גוגל מתקדם, כך גם הטכניקות "לעקוף" את גוגל עם כובע שחור משתנות אף הן. למשל, שיטות אשר עבדו בעבר וקיימת כנגדם "תרופה" שפותחה על ידי גוגל אינן מיושמות עוד, ושיטות חדשות נוצרות בהתאמה.

שימו לב, חשוב לציין כי ישנן טכניקות רבות של קידום אתרים אשר אינן נחשבות "כובע שחור" באופן מובהק. כלומר, הפעילות נעשית בטווח האפור ולעיתים המרחק בין כובע לבן לכובע שחור יכול להיות קטן ותלוי בקונספט. לדוגמה, הקמת אתרי לוויין (ראה למטה) יכולה להיחשב כטכניקת קידום בכובע שחור, אך במידה ואתרי הלוויין מספקים תוכן איכותי ומבוססים על נישה ספציפית של העסק ייתכן והקידום יהיה אפקטיבי וראוי (חנות תכשיטים אשר מקימה במקביל בלוג בנושא יהלומים עם תכנים מקוריים וברמה גבוהה).

בכל אופן, הנה כמה דרכים נפוצות של קידום אתרים בכובע שחור:

  • דחיסה לא פרופורציונאלית של ביטויי מפתח – קידום אתרים מבוסס כאמור על ביטויי מפתח. לדוגמה, שרברב אשר פועל בנתניה יבקש לקדם את עצמו בביטויים כמו "אינסטלטור בנתניה", "פתיחת סתימות בנתניה" וכדומה. טכניקה פופולארית של קידום אתרים בכובע שחור היא דחיסת יתר של ביטויי המפתח הללו בטקסטים ובעמודי התוכן באתר. לא אחת, שילוב הביטויים בטקסט גורם לפגיעה תחבירית בתוכן (למשל – משפטים כמו "כולנו צריכים לפעמים להזמין אינסטלטור נזילה נתניה"). עדכוני האלגוריתם של גוגל מזהים תכנים לא איכותיים ועלולים לקבוע שהם מבוססים על קידום אתרים בכובע שחור.
  • הסתרת קישורים – קישורים הם אלמנטים חשובים ביותר לקידום אתר. מדובר הן בקישורים פנימיים בין העמודים השונים, והן בקישורים חיצוניים אשר מפנים אל אתר האינטרנט. אולם, השגה והחלפה של קישורים איננה מלאכה פשוטה והיא דורשת שיתוף פעולה בין עסקים בתחומים חופפים. מקדמי אתרים בכובע שחור מנסים לעיתים "להחדיר" קישורים סמויים בטכניקות שונות. לדוגמה, קישורים בגודל 0, קישורים בצבע לבן (על רקע לבן) וכדומה. במקרים מסוימים, בעל אתר האינטרנט כלל איננו מודע לקיומם של הקישורים הללו והם נעשים "בדלת האחורית".
  • הסתרת תכנים – אתרי אינטרנט מדורגים בין השאר על בסיס נוכחות ביטויי מפתח. מקדמי אתרים בכובע שחור מוסיפים תכנים בלתי נראים באתר כגון תכנים עם גופן לבן על רקע לבן, תכנים בגודל 0, ושלל אלמנטים נוספים אשר מבוססים על תכנות סמוי.
  • הסתרת עמודי תוכן – הוספת תכנים נסתרים באתר אשר לא ניתן להגיע אליהם על ידי גלישה מהתפריטים השונים אלא רק באמצעות הקלדת כתובת URL או איתורם על ידי מנועי החיפוש. תכנים אלה עלולים להיחשב כטכניקה של קידום אתרים בכובע שחור. גם כאן, בדומה לקישורים המוסתרים, פעמים רבות הלקוח איננו מודע לקיומם של עמודי התוכן הנעלמים.
  • שכפול תוכן – מקדמי אתרים בכובע שחור נוהגים פעמים רבות לשכפל תכנים על מנת להגדיל את כמות התוכן באתר ולשפר לכאורה את הופעתן של מילות המפתח הרלבנטיות. לדוגמה, הצפת אתר אינטרנט בעשרות מאמרים אשר עוסקים באותו נושא ומהווים למעשה שכפול אחד של השני. כיום, ישנן אפילו חברות אשר מציעות שכפולים אוטומטיים על ידי מחשב. תוכן משוכפל ברמה נמוכה הוא בדרך כלל טכניקה של קידום בכובע שחור, והתוצאה היא זיהוי של המהלך על ידי גוגל (די בקלות).
  • תוכן לשם ביטויי מפתח בלבד – חברות אשר מקדמות בכובע שחור מוסיפות לעיתים עמודי תוכן בלתי רלבנטיים בעליל שרק כוללים ביטויי מפתח ללא קשר וללא כל משמעות.
  • אתרי לוויין ובלוגים מזויפים – קידום אתרים בכובע שחור מבוסס פעמים רבות על אתרי לוויין ובלוגים מזויפים. קרי, הקמת מספר רב של אתרים לטובת פרויקט הקידום אשר עוסקים בתחום המדובר וכל מטרתם היא העברת קישורים לאתר האינטרנט שאותו יש לקדם. מנועי החיפוש של גוגל מזהים בדרך כלל את אתרי הלוויין הללו ואינם מעריכים את הקישורים מהם.
  • כניסות מזויפות – ישנן חברות אשר מתמחות בהשגת הקלקות מזויפות משורה ארוכה של כתובות IP שונות. זוהי טכניקה של קידום אתרים בכובע שחור שמטרתה לייצר תמונה של תעבורת רשת רבה לאתר ללא גולשים אמיתיים מאחוריה.
  • קישורים מזויפים על ידי "גניבת" Page Ranking – טכניקה זו מבוססת על כך שכאשר אתר חלש מפנה לאתר חזק, גוגל מזהה לעיתים את האתר החלש ככניסה נוספת לאתר החזק, והאתר החלש מקבל אף הוא את הדירוג הגבוה. לאחר מכן, הקישור מוסר והאתר החלש נותר עם הדירוג המזויף. מדובר בשיטה נפוצה לטובת החלפת קישורים מזויפים בין חברות קידום אתרים.
  • הפצת קישורים לא רלבנטיים בפורומים, טוקבקים, בלוגים ועוד – היות וקידום אתרים כולל מלאכה קשה ומורכבת של השגת קישורים, טכניקה שכיחה בקרב מקדמי כובע שחור היא הצפת הרשת בקישורים לאתר מבלוגים, פורומים, תגובות למאמרים וכדומה. חשוב להדגיש כי לעיתים זוהי שיטה "מקובלת" ואף אפקטיבית. עם זאת, כאשר הדבר נעשה בספורדיות וללא כל היגיון טבעי, גוגל יכולה בהחלט לזהות את המהלך.

בחברת BooYa עושים רק קידום אתרים כובע לבן

חברת BooYa פועלת בענף השיווק באינטרנט מזה למעלה מעשר שנים. כבר למן הקמתה של החברה, ידענו היטב שעלינו להעניק ללקוח שירות מקצועי ואיכותי עם שקיפות מלאה ואמינות ללא פשרות. לכן, אנחנו נזהרים שלא "ליפול" למלכודת הכובע השחור ומנהלים רק קמפיינים בכובע לבן. כלומר, קידום אתרים בכובע לבן אשר מבוסס על עדכוני גוגל ואסטרטגיה "חוקית". תודות לניסיונו הרב בתחום, אנו מסוגלים לספק ללקוח מענה אפקטיבי ויעיל של קידום אתרים עם התחייבות לתוצאות. נשמח לספר לכם על כך. שניפגש?

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *