חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק ארבעה עשר – פעילות ספאם אסורה בקידום בגוגל
5008
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-5008,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק ארבעה עשר – פעילות ספאם אסורה בקידום בגוגל

16 דצמ 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

לפרק המבוא במדריך השלם לקידום בגוגל

גוגל מבצעת ניתוח ספאם על פני עמודים בודדים וכן על-פני אתרי אינטרנט שלמים (דומיינים). בכדי לבצע קידום אתרים בגוגל מוצלח, אנחנו קודם כל נסתכל על הדרך של גוגל להעריך שיטות מניפולטיביות ברמת הכתובת של האתר.

דחיסת מילות מפתח

אחת טכניקות הספאמינג הברורות והמצערות ביותר, דחיסת מילות מפתח, כוללת בתוכה זיהום חוזר של מונחי מפתח או ביטויים בתוך עמודים כדי להציג אותם כרלוונטיים יותר עבור גוגל. המחשבה מאחורי זה – להגדיל את מספר הפעמים בהן מונח שהוזכר יוכל במידה ניכרת לשפר את הדירוג של דף ותרום לקידום אתרך בגוגל – היא בדרך כלל שגויה. מחקרים המסתכלים על אלפי תוצאות החיפוש המובילות בשאילתות שונות מצאו כי חזרות של מילות מפתח משחקות תפקיד מוגבל ביותר בקידום הדירוג של האתר, וכי ישנו קשר מאוד חלש בינן לבין קידום אתרים בגוגל.

לגוגל ישנן דרכים מאוד ברורות ויעילות להילחם בכך. סריקת דף עבור מילות מפתח דחוסות היא אינה משימה מאתגרת יתר על המידה, והאלגוריתם של גוגל עומד בכך ללא מאמץ רב. תוכלו לקרוא עוד על פרקטיקה זו, וכן את רשמיה של גוגל בנושא, בפוסט בבלוג של ראש צוות הספאם שלה – "טיפ למקדמי אתרים: הימנעו מדחיסת מילות מפתח".

קישור מניפולטיבי
אחת הצורות הפופולאריות ביותר של ספאם באינטרנט, רכישת קישור מניפולטיבית, מסתמכת על השימוש של גוגל בקישור פופולאריות באלגוריתמי הדירוג שלה כדי לנסות לנפח באופן מלאכותי מדדים אלה ולשפר את הנִרְאוּת של האתר ואת קידומו בגוגל. עבור גוגל זוהי אחת הצורות הקשות ביותר להתגבר על ספאם, משום שהן יכולות לבוא בצורות רבות כל כך. כמה מהדרכים הרבות של קישורים מניפולטיביים שיכולות להופיע כוללות, בין היתר:

  • תוכניות לחילופי קישור גומלין, שבהן אתרים יוצרים דפי קישור שיצביעו קדימה ואחורה אחד לשני בניסיון לנפח את פופולאריות הקישור. גוגל טובה מאוד באיתור ובפיחות של מקרים אלה כפי שהיא מתאימה לדפוס מסוים מאוד.
  • תכניות קישורים, כולל "חוות קישורים" ו"רשתות קישור" שבהם אתרי אינטרנט מזויפים או אתרים בעלי ערך נמוך בנויים או נשמרו אך ורק כמקורות קישור כדי לנפח באופן מלאכותי פופולריות. גוגל נאבקת בהם באמצעות שיטות רבות של איתור קשרים בין רישומים באתר, חפיפת קישורים או גורמים נפוצים אחרים.
  • קישורים בתשלום, שבהם אלה המחפשים להרוויח דירוג גבוה יותר קונים קישורים מאתרים ומדפים המוכנים להציב קישור בתמורה לתשלום כספי. לפעמים אלה מתפתחים לרשתות גדולות יותר של קונים ומוכרים של קישורים, ולמרות שגוגל עובדת קשה כדי לעצור אותם (ואף נקטה מולם פעולות דרמטיות), הם יתמידו במתן ערך רב לקונים ולמוכרים.
  • קישורים לספריות באיכות נמוכה הם מקור תכוף של מניפולציה עבור רבים העוסקים בתחום קידום אתרים בגוגל. מספר רב של מדריכים אינטרנטיים בתשלום קיימים עבור ההשמה כדי לשרת את השוק הזה ולאפשר את עצמם כלגיטימיים ברמות שונות של הצלחה. גוגל לרוב נוקטת פעולה נגד אתרים אלה על ידי הסרת ניקוד ה-PageRank מסרגל הכלים (או ע"י צמצום שלו באופן דרמטי), אבל לא עושה זאת בכל המקרים.
  • יש הרבה יותר טקטיקות מניפולטיביות לבניית קישורים שגוגל זיהתה וגם, ברוב המקרים, מצאה שיטות אלגוריתמיות להפחתת ההשפעה שלהן. כל עוד מערכות ספאם חדשות צצות, מהנדסים ימשיכו להילחם בהן עם אלגוריתמים ממוקדים, איסוף חוות דעת אנושיות מדיווחי מנהלי אתרים ומומחי SEO.

הסוואה
עיקרון בסיסי של כל ההנחיות של גוגל הוא להראות את אותו התוכן לסורקים שלה כפי שהייתם מראים למבקר רגיל. משמעות הדבר היא, בין השאר, שלא להסתיר את הטקסט בקוד ה-HTML של האתר שלכם כך שמבקר רגיל לא יוכל לראותו.

כאשר הנחיה זו לא עובדת, גוגל קוראת לזה "הסוואה" ונוקטת פעולות כדי למנוע מהדפים האלה להיות מדורגים בתוצאות שלה. הסוואה יכולה להתבצע במספר דרכים, ובשל מגוון רחב של סיבות, חיוביות ושליליות. במקרים מסוימים, גוגל עשויה לאפשר לפרקטיקות שנחשבות מבחינה טכנית כ"הסוואה" לעבור באופן חלק, משום שהן נוצרו מסיבות חיוביות לטובת שיפור חווית המשתמש.

עמודים "נמוכי ערך"
למרות שזה אולי לא נחשב מבחינה טכנית "ספאם באינטרנט," לגוגל יש את כל השיטות כדי לקבוע אם העמוד מספק תוכן ייחודי ו"ערך" לגולשים לפני שהיא כוללת אותם במדדי האינטרנט ובתוצאות החיפוש שלה. הסוגים המסוננים הנפוצים ביותר של עמודי תוכן מסופחים באופן מצומצם, משכפלים תוכן, ודפי תוכן המספקים באופן דינמי טקסט ייחודי או ערכי באופן מוגבל. גוגל מתנגדת להכללת העמודים האלה ומשתמשת במגוון אלגוריתמים לניתוח תוכן וקישור כדי לסנן החוצה את העמודים "נמוכי הערך" המופיעים בתוצאות.

עדכון פנדה מ-2011 של גוגל נקט את הצעדים האגרסיביים ביותר שנראו אי פעם בהפחתת תוכן באיכות נמוכה ברחבי האינטרנט, וגוגל עודנה ממשיכה לעדכן את התהליך הזה.

ניתוח ספאם ברמת הדומיין
בנוסף לצפייה בדפים בודדים של ספאם, גוגל יכולה לזהות גם תכונות ומאפיינים של דומיינים בסיסיים או דומיינים משניים שונים אשר יכולים לתייג אותם כספאם. כמו כן, אי הכללתם של דומיינים שלמים הוא עסק מסובך, אבל גם הרבה יותר מעשי במקרים בהם נדרשת יכולת הרחבה גדולה יותר.

פרקטיקות של קישורים

בדיוק כמו במקרים של עמודים בודדים, גוגל יכולה לעקוב אחרי סוגים שונים של קישורים ואיכות של הפניות שנשלחו לאתר מסוים. אתרים העוסקים באופן ברור בפעילות מניפולטיבית כמו אלה שתוארו לעיל יכולים להיות מושפעים ברצינות ולראות את תנועת החיפוש שלהם יורדת באופן עקבי, ואפילו יש גם אתרים שלהם אשר מוּדרים לחלוטין מהאינדקס.

אמינות

אתרים שמרוויחים מעמד אמין מטופלים לעתים קרובות באופן שונה מאלה שלא. למעשה, מקדמי אתרים רבים הגיבו על "המוסר הכפול" שקיים לשיפוט של "מותג גדול" ובאתרים בעלי חשיבות גבוה יותר לעומת אתרים עצמאיים וחדשים יותר. סביר להניח שהקישורים בהם זכה הדומיין שלכם מעלים את האמון שגוגל רוחשת עבור אתרכם. לכן, אם אתם מפרסמים תוכן באיכות נמוכה, משכפלים תוכן בבלוג האישי שלכם, ולאחר מכן קונים כמה קישורים מספריות ספאמיות, צפו להיתקל בבעיות דירוג ניכרות. עם זאת, אם תפרסמו תוכן דומה בעמוד של ויקיפדיה ותעשו את אותם קישורים ספאמיים לעמוד זה, סביר להניח שהעמוד עדיין יהיה מדורג גבוה – זהו כוחו של דומיין אמין וסמכותי.

אמון שנבנה באמצעות קישורים היא גם שיטה מצוינת לגוגל להסיק כי אתר הוא איכותי ולכם לביצוע קידום אתרים בגוגל. סביר להניח שגוגל תתעלם ממעט תוכן משוכפל וכמה קישורים חשודים אם האתר שלכם זכה למאות קישורים בעלי איכות גבוהה, ממקורות אמינים כמו Ynet או tau.ac.il. מצד שני, אם טרם הרווחתם קישורים איכותיים, סביר להניח כי האלגוריתם של גוגל ישפוט אתכם בצורה מחמירה יותר.

ערך התוכן

בדומה לאופן שהערך של העמוד נשפט על פי קריטריונים כגון ייחוד והחוויה שהוא מספק למשתמשים, כך גם עיקרון זה חל על כל התחומים. אתרים המספקים בעיקר תוכן שאינו ייחודי ואינו יקר עלולים למצוא את עצמם כבלתי ניתנים לדירוג, גם אם גורמים נוספים המשפיעים על ערכו של העמוד מתבצעים כראוי. גוגל פשוט לא רוצה אלפי עותקים של ויקיפדיה או אתרים תואמי "אמזון" מלאים באינדקס שלהם, ולכן היא משתמשת בשיטות סקירה אלגוריתמיות וידניות כדי למנוע את זה.

גוגל מעריכה את האפקטיביות של התוצאות שלה כל הזמן. היא מודדת מתי משתמשים מקליקים על תוצאה, לוחצים על כפתור ה"חזרה" בדפדפן שלהם במהירות כדי לנסות תוצאה אחרת. זה מצביע על כך שהתוצאה שהיא סיפקה לא עמדה בציפיות של המשתמש. גם לאחר שהרווחתם את הדירוג שלכם, תצטרכו להוכיח אותו שוב ושוב.

אז כיצד תדעו אם אתם נענשים על ידי גוגל?

יכול להיות שיהיה קשה לדעת אם יש לאתר או לעמוד שלכם למעשה עונש או אם דברים השתנו, אפילו באלגוריתמים של גוגל או באתר שלכם כך שהדירוג או הכללה של האתר מושפעים באופן שלילי. לפני שאתם מניחים כי נענשתם, בדקו את הפעולות הבאות:

שגיאות

שגיאות באתר שלכם שכנראה עיכבו או מנעו את הסריקה. כלי מנהלי האתרים של גוגל הוא מקום טוב וחינמי כדי להתחיל זאת.

שינויים

שינויים באתר שלכם או בעמודים שאולי שינו את האופן שבו גוגל רואה את התוכן שלכם. (שינויים על עמודים, שינויי מבנה קישורים פנימיים, מהלכי תוכן, וכו')

דמיון
אתרים המשתפים פרופילי backlink דומים, גם אם הם איבדו את הדירוג שלהם – כאשר גוגל מעדכנת את אלגוריתמי הדירוג, הערכת חשיבות הקישור יכולה להשתנות ובכך לגרום לתזוזה בדירוג.

תוכן כפול

אתרי האינטרנט המודרניים מלאים בבעיות של שיכפול תכנים, במיוחד כאשר הם גודלים. קראו את המאמר הזה העוסק בשכפול תוכן כדי לזהות בעיות נפוצות.

הסרת עונשים

משימת הבקשה של הכללה מחדש או שיקול מחדש של גוגל היא כואבת ולרוב גם בלתי מוצלחת. היא מלווה גם לעתים רחוקות על ידי משוב כלשהו כדי ליידע אתכם מה קרה או למה קרה מה שקרה. עם זאת, חשוב לדעת מה לעשות במקרה של עונש או איסור כדי להשתפר בפעולת קידום אתרים בגוגל.

לפיכך, קראו את ההמלצות הבאות:

  1. אם לא עשיתם זאת עדין, רשמו את האתר שלכם בעזרת שירות כלי מנהלי האתרים של גוגל. רישום זה יוצר שכבה נוספת של אמון וקשר בין האתר שלכם לבין צוותי מנהלי האתרים.
  2. הקפידו לבדוק באופן יסודי את הנתונים בחשבונות כלי מנהלי האתרים שלכם, החל מעמודים לא תקינים בשרת, דרך שגיאות סריקה ועד לאזהרות או הודעות התראה של ספאם. לעתים קרובות מאוד, מה שבתחילה נתפס כעונש זבל מוטעה, למעשה קשור לבעיות נגישות.
  3. שליחת בקשת הכללה מחדש או שיקול מחדש באמצעות שירות מנהלי האתרים של גוגל עדיפה על הטופס הציבורי – שוב, יצירת שכבת אמון גדולה יותר ויש סיכוי טוב יותר שתשמעו מהם חזרה ותעזרו לקידום אתרכם בגוגל.
  4. גילוי נאות הוא קריטי כדי לקבל תמורה. אילו הייתם מפיצים ספאם והייתם אחראים על כל מה שעשיתם – קישורים שרכשתם, כיצד השגתם אותם, מי מכר לכם אותם, וכו'. גוגל רוצה את הפרטים, כדי שתשתמש במידע הזה על האלגוריתם שלה בעתיד. תתאזרו בסבלנות, והיא עשויה להציג אותכם כישרים, כמושחתים או פשוט כחסרי תַקַנַה (ואז לא תצליחו להגיב יותר לעולם).
  5. תסירו / תתקנו את כל מה שאתם יכולים. אם כבר רכשתם קישורים לא טובים, נסו להוריד אותם. אם כבר עשיתם מניפולציה כלשהי באתר שלכם (קישורים פנימיים המותאמים יתר על המידה, דחיסת מילות מפתח, וכו'), תסירו אותו לפני שאתם מגישים את בקשתכם.
  6. תתכוננו לחכות – תגובות יכולות להתקבל לאחר שבועות, אפילו חודשים, וההכללה מחדש עצמה, אם היא מתבצעת, היא תהליך ממושך. מאות (ואולי אלפי) של אתרים נענשים בכל שבוע, כך שאתם יכול לדמיין לעצכם את הצטברות העבודה שבה עשויים להיתקל צוותי מנהלי האתרים.

תהיו מודעים לכך שמתן עונשים היא לא החובה או אחריותה של גוגל. מבחינה משפטית, יש לה את הזכות לכלול או לדחות כל אתר או עמוד מכל סיבה. הכללה היא פריבילגיה, לא זכות, אז תהיו זהירים ואל תיישמו טכניקות שאינכם בטוחים או ספקנים לגביהן – אחרת תוכלו למצוא את עצמכם מחוץ לדירוג.

לפרק הבא במדריך השלם לקידום בגוגל

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *