חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | המדריך השלם לקידום בגוגל - מדידה ומעקב אחרי הצלחה בקידום בגוגל
פרק 15 במבוא לקידום בגוגל - מדידה ומעקב אחר הצלחה
5064
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-5064,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק חמישה עשר – מדידה ומעקב אחרי הצלחה בקידום בגוגל

30 דצמ 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

למאמר המבוא במדריך השלם לקידום בגוגל 

אומרים שאם אתה יכול למדוד את זה, אז אתה יכול לשפר את זה. באופטימיזציה לטובת קידום בגוגל, המדידה היא קריטית להצלחה. מאגר הנתונים של מקדמי אתרים מקצועיים לגבי דירוג, הפניות, קישורים ועוד, עוזר לנתח את אסטרטגיית ה-SEO שלהם וליצור "מפות דרכים" להצלחה.

מדדים שמומלץ לעקוב אחריהם

למרות שכל עסק הוא ייחודי ולכל אתר ישנם מדדים שונים שמעניינים אותו וחשובים לו, הרשימה הבאה היא כמעט אוניברסאלית. שימו לב שאנחנו מכסים רק את המדדים הקריטיים לקידום בגוגל – אופטימיזציה. כתוצאה מכך, מדדים כלליים יותר עשויים שלא להיות לקוחים בחשבון.
1. שיתוף גוגל ביחס לביקורי הגולשים
זה קריטי לעקוב בכל חודש אחר התרומה של כל מקור תעבורה לאתר שלך. זה כולל:
• ניווט ישיר: הקלדת תנועה, סימניות, קישורי דואר-אלקטרוני ללא קודי מעקב, וכו'.
• תנועת הפנייה: מקישורים ברחבי האינטרנט או בקישורי דואר אלקטרוני, קידום וקמפייני מיתוג ברי-מעקב.
• תעבורת חיפוש: שאילתות ששלחו תנועה מכל מנוע חיפוש באינטרנט.
ידיעת האחוזים ומספרים מדויקים תעזור לכם לזהות את החולשות ולשמש כהשוואה על פני זמן רב לנתוני מגמה. לדוגמה, אם אתם רואים שהתעבורה זינקה באופן דרמטי, אבל הסיבה לכך היא קישורי הפניה בעלי רלוונטיות נמוכה, זו לא סיבה להתרגש. מצד שני, אם תעבורת מנוע החיפוש יורדת באופן דרמטי, אתם עלולים להיות בצרות. אתם צריכים להשתמש בנתונים אלה כדי לעקוב אחר מאמצי הקידום שלכם ולתכנן את מאמצי הגדלת התעבורה שלכם.
2. ביקורים שהופנו על ידי מנועי-חיפוש ספציפיים
שלושת מנועי-החיפוש הגדולים יוצרים עד 95% ומעלה מכלל תעבורת החיפוש בארצות הברית – גוגל ושיתוף-הפעולה "יאהו-בינג". עבור רוב המדינות מחוץ לארצות-הברית 80% ומעלה מתעבורות החיפוש מגיעים אך ורק מגוגל (עם כמה יוצאות מן כלל, כולל רוסיה וסין). מדידת התרומה של תעבורת החיפוש שלכם מכל מנוע חיפוש היא קריטית (למרות שלפי נתונים אלו כדאי להתמקד בקידום בגוגל) מכמה סיבות:
השוואת ביצועים מול נתח השוק
על ידי מעקב לא רק אחרי מנועי חיפוש באופן כללי, אלא גם על ידי מדינה, תהיו מסוגלים לראות את רמת התרומה של כל מנוע חיפוש בדיוק בהתאם לנתח השוק המוערך שלה. יש לזכור כי במגזרים כמו שירותי טכנולוגיה ואינטרנט, הביקוש צפוי להיות גבוה יותר בגוגל (בהתחשב בקהל משתמשים הצעיר יותר, ובעל ידע טכני רב יותר של גוגל) מאשר בתחומים כמו בישול, ספורט או נדל"ן .

השגת נראות לנפילות פוטנציאליות
אם תעבורת החיפוש שלכם אמורה לרדת באופן משמעותי בכל נקודה, בידיעה שהתרומה היחסית והמדויקת מכל מנוע תהיה חיונית לאבחון הבעיה. אם כל מנועי החיפוש ישמיטו באופן שווה, הבעיה כמעט בוודאות תהיה קשורה בנגישות. אם גוגל תשמיט בעוד שמנועי חיפוש אחרים יישארו ברמות קודמות, יש סיכוי גבוה יותר לקבל עונש או פיחות של המאמצים של הקידום בגוגל שלכם על ידי מנוע-חיפוש מסוים.
לחשוף ערך אסטרטגי

זה מאוד סביר להניח שחלק מהמאמצים שאתם מתחייבים להם בקידום אתרים אורגני יניבו תוצאות חיוביות יותר בכמה מנועי חיפוש ספציפיים יותר מאחרים. לדוגמה, לעתים קרובות אנו שמים לב שלטקטיקות אופטימיזציה של עמוד-על-עמוד כמו הכללת מילת מפתח טובה יותר ומיקוד יש יותר תועלת עם בינג ויאהו מאשר גוגל , בזמן שלהשגת קישורים של טקסטי עוגן ספציפיים ממספר רב של דומיינים, יש השפעה חיובית יותר על גוגל מאשר על מנועי החיפוש אחרים. אם תוכלו לזהות את הטקטיקה שלה יש הצלחה עם מנוע אחד מסוים, תדעו טוב יותר כיצד והיכן למקד את המאמצים שלכם.

3. ביקורים המופנים על-פי תנאים וביטויים ספציפיים של מנועי החיפוש
מילות המפתח ששולחות תעבורה הן חלק חשוב אחר של ה"עוגה" האנליטית שלכם. אתם תרצו לשמור על מסלול של אותן מילים מהבסיס הקבוע כדי לסייע בזיהוי מגמות חדשות בביקוש של מילות מפתח, לאמוד את הביצועים שלכם במונחי מפתח ולמצוא מונחים שמביאים תעבורה משמעותית כך שאתם עשויים להיות מותאמים במיוחד תחתן.
כמו כן ניתן למצוא ערך במעקב נחשב כהפניה למונחי חיפוש שמחוץ ל"מונחי העל""/ ביטויי העל" שהם חשובים ובעלי ערך לעסק שלכם. אם קווי המגמה מצביעים בכיוון הלא נכון, אתם תדעו שהמאמצים שלכם צריכים להיות מופנים למסלול הנכון. תעבורת החיפוש ברחבי העולם עלתה באופן עקבי במהלך 15 השנים האחרונות, כך שירידה בכמות ההפניות יכולה להיות מטרידה – ולכן יש לבדוק בעיות עונתיות (מילות מפתח אשר מבוקשות רק בזמנים מסוימים בשבוע / חודש / שנה) ודירוג (האם השמטת, או שמא נפח החיפוש דעך?).
4. מספר העמודים המקבלים לפחות ביקור אחד מגוגל
ידיעת כמות העמודים שזוכים לתעבורה בגוגל הינה מדד חיוני לניטור ביצועי קידום בגוגל באופן כללי. מכמות זו, אנחנו יכולים לקבל הצצה לאינדוקס – כלומר מספר העמודים שגוגל שומרת במאגרים שלה מהאתר שלנו. עבור רוב אתרי אינטרנט הגדולים (למעלה מ- 50,000 עמודים), הכללה בלבד היא חיונית כדי להרוויח תעבורה, ומדד זה מספק מספר בר-מעקב אשר מעיד על הצלחה או על כישלון. בעת העבודה על נושאים כמו ארכיטקטורת אתר, רכישת קישור, מפות אתר מסוגXML , ייחודו של תוכן ונתוני meta, וכו', קו המגמה צריך לעלות, תוך שהוא מראה כי יותר ויותר עמודים מרוויחים את דרכם אל תוך התוצאות של גוגל. דפים שמקבלים תעבורת חיפוש הם, סביר להניח, הזנב המטרי הארוך ביותר שקיים בסביבה.
בעוד שנקודות ניתוח נתונים אחרות הן בעלות חשיבות רבה, אלה שהוזכרו לעיל צריכות להיות מיושמות באופן אוניברסאלי כדי לקבל את הערך המרבי מהקמפיינים של קידום בגוגל שאתם מבצעים.
תוכנה לניתוחים אנליטיים
בזמן שהבחירה יכולה להיות קשה, ההמלצה הראשונה שלנו היא בחירה ב-Google Analytics. בגלל האימוץ הרחב שלו אתם יכולים למצוא הרבה מדריכים זמינים באינטרנט. ל- Google Analytics גם יש את היתרון של קרוס-אינטגרציה עם מוצרים אחרים של גוגל, כגון כלי מנהלי האתרים, AdWords ו-AdSense.
לא משנה איזו תוכנה לניתוח תחליטו שהיא המתאימה עבורכם, אנחנו גם ממליצים בחום לבחון גרסאות שונות של דפים באתר שלכם ולבצע שיפורי שיעור המרות על בסיס התוצאות. בחינת עמודים באתר שלכם יכולה להיות פשוטה כמו שימוש בכלי חינם כדי לבדוק את שתי גרסאות של כותרת עמוד, או מורכבת כמו שימוש בתוכנת רבת-משתנים יקרה כדי לבחון בו זמנית מאות גרסאות של עמוד. ישנן פלטפורמות בדיקות רבות שם בחוץ אך פתרון פשוט, חינמי ויעיל שאנו ממליצים על הוא Google Analytics. זוהי דרך מצוינת להתחיל להריץ בדיקות שיכולות לייצר שיפורים עוצמתיים של שיעורי ההמרה ולעזור למאמצי הקידום בגוגל שלכם.

למאמר הבא במדריך השלם לקידום בגוגל

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *