חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שלושה עשר – מיתוסים ומיסקונספציות על קידום בגוגל
4973
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-4973,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שלושה עשר – מיתוסים ומיסקונספציות על קידום בגוגל

02 דצמ 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

לפרק המבוא במדריך השלם לקידום בגוגל

לאורך השנים האחרונות הופיעו מספר קונספציות שגויות בנוגע לאופן הפעולה של גוגל. הדבר גורם לבלבול בקרב מקדמי אתרים מתחילים לגבי מה דרוש כדי לבצע את העבודה ביעילות. בפרק זה, אנו נסביר את הסיפור האמיתי מאחורי המיתוסים של קידום בגוגל.

הגשת בקשה לסריקה לגוגל

בתקופת קידום האתרים הקלאסית (שנות התשעים המאוחרות) לגוגל היו טפסי בקשות שהיית צריך להגיש, בכדי שיסרקו את אתרך, שהיוו חלק מתהליך האופטימיזציה. וובמאסטרס ובעלי אתרים היו ממלאים את האתרים והדפים שלהם עם מילות המפתח ומגישים אותם לגוגל. מייד לאחר ההגשה, הרובוטים של גוגל היו סורקים ומאנדקסים את המקורות הללו במאגרי הנתונים שלהם. SEO פשוט!

למרבה הצער, התהליך הזה לא הביא לתוצאות חיוביות, האתרים שהגישו בקשות היו מלאים בספאם לעיתים קרובות, והנסיון הביא בסופו של דבר לכך שגוגל התבססה לחלוטין על סריקה עצמאית. מאז 2001, לא רק שלא היה דרוש להגיש בקשות לגוגל, אלא למעשה אף היה חסר תועלת להגיש אותם. גוגל מודיעה בפומבי כי היא מתייחסת לבקשות הללו לעיתים נדירות ושהשיטה הטובה ביותר היא לזכות בקישורים מאתרים אחרים, כך התוכן שלך ייחשף לגוגל באופן טבעי.

אתה עדיין יכול למצוא לפעמים עמודי בקשות (לדוגמה הנה אחד למנוע החיפוש  Bing) אולם אלה הם שרידים מימים עברו, והם חסרי תועלת במהותם לעבודה של קידום בגוגל מודרנית. אם תשמע הצעה ממקדם אתרים אורגני לשירותי "הגשת בקשות לסריקה של גוגל", אל תשכור את שירותיו, אלא פנה למומחה SEO אמיתי. אפילו אם גוגל הייתה משתמשת בשירותי הבקשות כדי לבצע סריקה של אתרך, סביר להניח שלא היית זוכה למספיק "כוח קישורי" בכדי להכלל במדדים שלה או לקבל דירוג תחרותי עבור מילות מפתח.

תוויות Meta

בעבר הרחוק, בדומה להגשת בקשות לסריקה של גוגל, תוויות meta (בפרט, תווית מילות המפתח של meta) היוו חלק חשוב בתהליך הקידום בגוגל. היית כולל אז את מילות המפתח שעבורן רצית שאתרך יקבל דירוג, וכאשר משתמשים היו מקלידים את המונחים הללו, העמוד שלך יכול היה להופיע בתוצאת חיפוש. תהליך זה עבר ספאם למוות במהרה, ובסופו של דבר היותו מדד חשוב לדירוג בוטל על-ידי גוגל.

נכון שתוויות אחרות, בד"כ תווית הכותרת (לא בדיוק תווית meta, אך בדרך-כלל משוייכת אליהן) ותווית תיאור ה- meta (סוקרה לפני כן במדריך זה), הן בעלות חשיבות מכרעת לעבודת הקידום בגוגל. כמו כן, תווית רובוטי ה- meta הינה כלי חשוב לבקרת גישה של ה"עכביש" של גוגל. יחד עם זאת, קידום אתרים אורגני לא מתבסס רק על תוויות meta, או לפחות, כבר לא עוד.

דחיסות וצפיפות מילות מפתח

האם ראית אי פעם עמוד שפשוט נראה ספאמי? אולי משהו כמו: "דורון מובילים זולים במרכז היא חברת המובילים זולים ביותר במרכז לכל צרכי ההובלות שלך. צור קשר עם דורון מובילים זולים לפני שיהיה מאוחר מדי."

שלא במפתיע, מיתוס חזק בעולם ה- SEO סובב סביב הרעיון שגוגל משתמשת בצפיפות מילת המפתח – נוסחה מתמטית שמחלקת את מספר המילים בעמוד במספר הדוגמאות של מילת מפתח נתונה – לצורך רלוונטיות וחישובי דירוג.

אף על פי שהוא הוכח כלא נכון שוב ושוב, למיתוס זה יש רגליים. כלי SEO רבים עדיין פועלים על בסיס הרעיון שצפיפות מילת המפתח היא מדד חשוב לקידום בגוגל. אז זהו שלא. התעלם מכך והשתמש במילות מפתח באופן מושכל ותוך לקיחה בחשבון של שימושיות. הערך מתוספת של 10 דוגמאות של מילת המפתח שלך בעמוד מתגמד לעומת זכייה בקישור מאמר מערכת אחד וטוב ממקור שאינו סבור שאתה מבצע ספאם.

קידום ממומן מסייע לתמוך בתוצאות אורגניות

תיאוריית הקונספירציה הרווחת ביותר בעולם הקידום בגוגל: בזבוז על פרסום בגוגל (PPC) משפר את הדירוג האורגני שלך.

בכל הנסיונות שלהם היינו עדים או ששמענו עליהם, מעולם לא הוכח שיש לכך אפקטים בתוצאות האורגניות, וזה אף לא היה הסבר הגיוני.

בגוגל בפרט, פרסומאים המבזבזים עשרות אלפי שקלים בכל חודש הבחינו בכך שאפילו הם אינם יכולים להשיג גישה מיוחדת או התחשבות מן הצוותים העוסקים באיכות החיפוש או בספאם של הרשת. כל עוד המחסומים הקיימים מוצבים במקומם ותרבותה של גוגל משמרת את ההפרדה שלהם, אנו מאמינים שזה יישאר בגדר מיתוס. אם כן, ראינו עדות אנקדוטית לכך ש- bidding על מילות מפתח שכבר קיבלת עליהן דירוג אורגני יכול לסייע להגביר את קצב הלחיצות האורגני שלך.

ספאם בקידום בגוגל

כל עוד ישנו חיפוש, תמיד יהיה ספאם. ביצוע ספאם של גוגל – יצירת עמודים וסכמות שמתוכננים לנפח באופן מלאכותי דירוגים או לשבש את אלגוריתמי הדירוג המופעלים כדי למיין תוכן – נמצא בעלייה מתמדת.

עם תמורה כספית כה גבוהה (בנקודה מסויימת, מקדם אתרים ציין בפנינו שדירוג בראש תוצאות החיפוש של גוגל למשך יום בודד עבור מילות החיפוש "לקנות ויאגרה" יכול להניב פדיון של למעלה מ- 20,000$), אין פלא שמניפולציה על גוגל היא פעילות כה פופולרית ברשת. אף על פי כן, הדבר הפך להיות יותר ויותר קשה, ולדעתנו, פחות ופחות משתלם משתי סיבות.

1. לא שווה את המאמץ

משתמשים שונאים ספאם, ולגוגל יש תמריץ כלכלי להלחם בכך. רבים מאמינים שיתרון המוצר הגדול ביותר של גוגל לאורך 10 השנים האחרונות היה היכולת שלה לפקח על ספאם ולהסירו באופן טוב יותר ממתחריה. ללא ספק זהו דבר שגוגל משקיעה בו זמן, מאמץ ומשאבים רבים. בעוד שספאם עדיין עובד לעיתים, בד"כ דרוש יותר מאמץ כדי להצליח מאשר פשוט ליצור תוכן "טוב", והתמורה בטווח הארוך למעשה אינה קיימת. במקום להשקיע את כל המאמץ והזמן הזה במשהו שגוגל תעיף, מדוע לא להשקיע בערך מוסף שיניב תוצאות לטווח ארוך?

2. גוגל חכמה יותר

גוגל ביצעה עבודה יוצאת דופן בזיהוי מתודולוגיות חכמות שניתנות לדירוג לצורך לחימה במניפולציות של ספאם. הדבר הקשה באופן דרמטי על האפשרות לפגוע במזיד באלגוריתמים הייעודיים שלה. קונספטים מורכבים כמו TrustRank, HITS, ניתוח סטטיסטי, נתונים הסטוריים ועוד הפחיתו מערכו של הספאם ב SEO והפכו את טקטיקות "הכובע הלבן" הידועות (אלה שלא מפרות את הקווים המנחים של גוגל) להרבה יותר אטרקטיביות.

לאחרונה, עדכון ה- Panda של גוגל הכניס אלגוריתם לומד מתוחכם כדי להיאבק בספאם ובעמודים בעלי ערך נמוך ברמה שמעולם לא נצפתה בעולם המקוון. אם תפקידה של גוגל הוא להעביר תוצאות איכותיות, היא העלתה את הרף שנה אחר שנה.

כוונתו של הפרק הבא אינה להתרברב בטקטיקות ספאם מסויימות, אלא, לאור מספרם הגדול של אתרים שנענשים, מוחרמים או דועכים וזועקים לעזרה, אנו נסקור את הגורמים הרבים שבהם גוגל משתמשת כדי לזהות ספאם וכך לסייע לעוסקים בקידום אתרים אורגני להמנע מבעיות

הדבר החשוב לזכור הוא הבא: לא רק ששיטות מניפולטיביות לא מסייעות לך ברוב המקרים, אלא לעיתים קרובות הן גורמות לגוגל להטיל עונשים על אתרך.

לפרק ארבעה עשר במדריך השלם לקידום בגוגל

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *