חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שמיני – מחקר על מילות מפתח בעת ביצוע קידום בגוגל
4750
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-4750,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שמיני – מחקר על מילות מפתח בעת ביצוע קידום בגוגל

24 אוק 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

לפרק המבוא במדריך השלם לקידום בגוגל

הכל מתחיל במילים שמוקלדות אל תוך תיבת החיפוש. חיפוש מילות מפתח היא אחת מהפעולות החשובות ביותר והנפוצות שיש לעשות כאשר מבצעים קידום בגוגל. בחירת המילים "הנכונות" יכולה לבנות או להרוס את פעולת קידום האתרים האורגני שאתה מעוניין לעשות. דרך עבודת המחקר של מציאת מילות המפתח הרלוונטיות לשוק שלך, לא רק תלמד אילו מושגים ומונחים יש לשייך ל- SEO, אלא גם תלמד יותר על הלקוחות שלך כמכלול.

זה לא תמיד רק להשיג מבקרים לאתר שלך, אלא להשיג את הסוג הנכון של מבקרים. אי אפשר להפריז בערכו של היעילות בשימוש בידע כזה – באמצעות מחקר על מילות מפתח, אתה יכול לחזות שינויים בדרישות, להגיב לשינויים בתנאי השוק המשתנים, ולייצר את המוצרים, השירותים והתכנים שהגולשים כבר מחפשים בצורה פעילה. בהיסטוריה של השיווק, מעולם לא היה מחסום נמוך שכזה בהבנת המניעים של צרכנים כמעט בכל הנישות.

איך לשפוט את ערכה של מילת מפתח

מה החשיבות של מילות מפתח לביצוע קידום בגוגל לאתר שלך? אם אתה הבעלים של חנות נעליים ברשת, האם אתה מרוויח יותר ממבקרים שמחפשים "נעליים חומות" או "מגפיים שחורות"?
מילות המפתח שגולשים מחפשים באמצעותם בגוגל זמינות למנהלי אתרים והכלים של מחקר מילות המפתח מאפשרים לנו למצוא את המידע הזה. בכל מקרה, הכלים הללו לא יכולים להראות לנו בצורה ישירה כמה זה בעל ערך עבורנו לקבל תנועה מהחיפושים הללו. על מנת להבין את הערך של מילת מפתח, עלינו להבין את האתרים שלנו. עלינו לנסח השערות, לבחון אותן ולחזור עליהן – זוהי הנוסחה הקלאסית של קידום בגוגל.

תהליך בסיסי עבור אמידת הערך של מילת המפתח

תשאל את עצמך…

האם מילת המפתח רלוונטית לתוכן של האתר שלך? האם מבקרים ימצאו את מה שהם מחפשים באתר שלך כשהם ישתמשו במילות המפתח הללו? האם הם יהיו מרוצים בנוגע למה שימצאו? האם התנועה הזו תוביל לתגמול כספי או למטרות ארגוניות אחרות? אם התשובה לכל השאלות הללו היא "כן" מוחלט אז המשך הלאה.

חפש את מילת/מילות המפתח בגוגל

ההבנה אילו מהאתרים כבר מדורגים עבור מילות המפתח שלך, נותנת לך תובנה בעלת ערך לגביי התחרות הקיימת, ובנוסף כמה קשה יהיה להיות מדורג עבור מילת מפתח ספציפית. האם יש פרסומות חיפוש שרצות בצדדים הימניים והשמאליים של התוצאות הבסיסיות? לרוב, המשמעות של הרבה פרסומות חיפוש הוא שמילת המפתח היא בעלת ערך גבוה, ופרסומות חיפוש מרובות המצויות מעל התוצאות הבסיסיות פירושן שמילות המפתח הן רווחיות ומיועדות להמרה ישירה.

קנה קמפיין דוגמא עבור מילת המפתח בגוגל אדוורדס

בחר "exact match" (התאמה מדויקת) וכוון את התנועה לדף הרלוונטי באתר שלך. עקוב אחריי היקפי ההתרשמות וההמרה סביב לפחות 2-300 הקלקות.

בהתבסס על המידע שאספת, בצע ניחוש מלומד על הערך של גולש יחיד לאתרך ביחס למילת המפתח

לדוגמא, אם פרסומת החיפוש שלך יוצרת 5,000 התרשמויות ב-24 שעות, שבהן 100 מבקרים הגיעו לאתר שלך ו-3 המירו לתגמול כספי (הכנסה, לא רווח) של $300, מבקר יחיד עבור מילת המפתח הזו שווה $3 לעסק שלך.
5,000 ההתרשמויות הללו ב- 24 שעות יכולים להסתכם בהיקף הקלקות שבין 18-36% עם דירוג במקום הראשון שפירושו 900-1800 מבקרים ליום, 3 דולר כל אחד, או בין 1-2 מיליון דולר לשנה. אין פלא שעסקים אוהבים קידום בגוגל!

אפילו ההערכות הטובות ביותר לא יכולות להתחרות בתהליך המעשי של החישוב והשגת התוצאה האופטימלית של החזר על ההשקעה שלך. בעולם קידום האתרים האורגני עוסקים בבחינה מתמדת ובביצוע ניסויים ושיפורים.
זכרו, למרות ש- SEO  הוא אחד מההשקעות השיווקיות המוצלחות ביותר, אמידת ההצלחה עדיין חשובה עבור התהליך.

אם נחזור לדוגמת חנות הנעליים ברשת, זה יהיה נהדר להיות מדורגים בתוצאה הראשונה עבור מילת המפתח "נעליים", לא?

זה נהדר להתעסק עם מילות מפתח שיש להן 5,000 חיפושים מידי יום, או אפילו 500 חיפושים מידי יום, אך במציאות, מילות החיפוש "הפופולריות" הללו מייצרות פחות מ-30% מביצועי החיפוש של האתר. ה- 70% הנותרים נמצאים במה שנקרא "הזנב הארוך" של החיפוש.

"הזנב הארוך" מכיל מיליוני חיפושים ייחודיים שיכולים להיעשות מספר פעמים בכל יום, אבל, כשהם נלקחים יחדיו, הם מכילים את רוב הדרישות העולמיות למידע דרך "גוגל".

עוד לקח שלמדו מקדמי אתרים, הוא שמילות חיפוש בעלות "זנב ארוך" יש לרוב יחס המרה טוב יותר, מכיוון שהן תופסות אנשים מאוחר יותר במעגל הקנייה/המרה. אדם שמחפש עבור "נעליים", לרוב רק מדפדף ולא באמת מוכן לקנייה. מצד שני, אם מישהו מחפש את "המחיר הטוב ביותר עבור נעליי Air Jordan במידה 12", סביר להניח שהארנק שלו כבר מוכן. הבנת עקומת דרישות החיפוש היא קריטית כאשר עושים קידום בגוגל.

מקורות

מאיפה אנחנו משיגים את כל הידע הזה על דרישות מילות מפתח והפניות של מילות מפתח? ממקורות חיפוש כמו אלו שמצורפים:

  • Google Adwords’ Keyword Tool
  • Google Insights for Search
  • Google Trends Keyword Demand Prediction
  • Microsoft Advertising Intelligence
  • Wordtracker’s Free Basic Keyword Demand

Google's AdWords Keyword tool הוא נקודת התחלה נפוצה עבור מחקר מילות מפתח לקידום בגוגל. הוא לא רק מציע מילות מפתח ומספק אמידה של נפח החיפוש המוערך, אלא גם חוזה את מחיר הקמפיינים הרצים עבור מילות מפתח אלו.

על מנת לקבוע נפח עבור מילת מפתח ספציפית, תהיה בטוח שמיקמת את ה- Match Type ל- Exact והסתכל מתחת ל- Local Monthly Searches (החיפושים המקומיים החודשיים). זכור שהם מייצגים את כל החיפושים. בהסתמך על הדירוג שלך והיקף ההקלקות, המספר האמיתי של מבקרים שתשיג עבור מילות המפתח הללו יהיה בדרך כלל הרבה יותר נמוך. במאמר הבא תוכלו לקרוא על מספר טעויות נפוצות כאשר בוחרים מילות מפתח לקידום בגוגל.

הקושי בפיצוח מילות מפתח

על מנת לדעת אילו מילות מפתח לבחור, זה הכרחי לא רק להבין את הדרישה למונח או מושג מסוים, אלא גם את העבודה הנדרשת על מנת להשיג את הדירוגים הללו. אם אייקונים מסחריים גדולים לוקחים את עשרת התוצאות הראשונות ואתה רק מתחיל לעשות קידום בגוגל עם האתר שלך, המאבק המפרך לטפס בסולם הדירוג יכול לקחת שנים. לכן, הכרחי להבין את הקושי בהבנת מילות המפתח.

לפרק התשיעי במדריך השלם לקידום בגוגל

 

  • אסף

    כל הכבוד על המאמר – מאמר שמסכם בצורה טובה ותורם לתהליך הקידום.

    הגב
  • אמיר

    מאמר טוב על קידום בגוגל

    הגב
  • אלון

    מאמר מעולה על קידום בגוגל!

    הגב

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *