חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שישי – כיצד Meta tags מועילות לקידום בגוגל
4639
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-4639,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שישי – כיצד Meta tags מועילות לקידום בגוגל

18 אוק 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

לפרק המבוא במדריך השלם לקידום בגוגל

המטרה המקורית של meta tags הייתה לספק proxy למידע על תוכן האתר, מידע זה עוזר לקידום בגוגל. מספר meta tags בסיסיים מופיעים מטה יחד עם תיאור השימוש בהם.

Meta Robots

ניתן לעשות שימוש בתווית ה- meta robots כדי לפקח על פעילות תוכנת העכביש של גוגל ברמת העמוד. ישנן מספר דרכים להשתמש ב- meta robots כדי לפקח על איך שגוגל מתייחסת לעמוד:

  • Index/noindex אומר לגוגל האם לסרוק את העמוד ולאנדקס אותו לשם אחזור. אם תבחר להשתמש ב- "no index", העמוד יושמט מגוגל. כברירת מחדל, גוגל מניחה שהיא יכולה לאנדקס את כל העמודים, ולכן שימוש בערך ה- "index" מיותר באופן כללי.
  • ·         Follow/nofollow אומר לגוגל האם צריך לסרוק את הקישורים. אם תבחר להשתמש ב- “nofollow”, גוגל יתעלם מהקישורים בעמוד הן למטרות גילוי והן למטרות דירוג. כברירת מחדל, מניחים שלכל הדפים יש את תכונות ה- "follow".

דוגמה: <META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW">

  • Noarchive משמש כדי להגביל את גוגל משמירת עותק חבוי של העמוד. כברירת מחדל, גוגל תשמור עותקים נראים של כל העמודים שהיא אינדקסה אשר יהיו נגישים למחפשים דרך הקישור ה"חבוי" בתוצאות החיפוש.
  • Nosnippet מיידע את גוגל על כך שעליה להמנע מלהציג אוסף תיאורי של טקסט ליד כותרת העמוד וה- URL  בתוצאות החיפוש.
  • ·         Noodp/noydir הן תוויות מיוחדות שמורות לגוגל לא להחזיק ב- snippet תיאורי על עמוד מה- Open Directory Project (DMOZ) או מ- Yahoo! Directory לשם הצגה בתוצאות החיפוש.

הכותרת המנחה של ה- X-Robots-Tag HTTP משיגה גם כן את אותם יעדים. שיטה זו עובדת טוב במיוחד עבור תוכן בתוך קבצי non-HTML כגון תמונות.

תיאור Meta

תווית תיאור ה- meta קיימת כתיאור קצר של תוכן העמוד. גוגל אינה משתמשה במילות מפתח או ביטויים בתווית זו לצורך דירוג. במקומם, אלה תיאורי ה- meta שמהווים את המקור הראשוני ל- snippet של טקסט המוצג מתחת לרשימה בתוצאות.

תווית תיאור ה- meta ממלאת תפקיד פרסומי, תפקידה למשוך קוראים לאתרך מתוצאות החיפוש, ולפיכך מהווה חלק חשוב ביותר עבור קידום בגוגל. עיצוב מיומן של תיאור קריא ומרתק בעזרת שימוש במילות מפתח חשובות (שים לב כיצד גוגל מדגישה בתיאור את מילות המפתח שאותן חיפשו) יכול למשוך קצב לחיצות גבוה יותר של מחפשים לעמודך.

תיאורי meta יכולים להיות בכל אורך, אולם גוגל בדרך כלל תחתוך snippets אשר אורכם עולה על 160 תווים. לאור זאת יהיה זה חכם ככלל להשאר בתחומים אלה.

בהעדר תיאורי meta, גוגל תיצור את snippet החיפוש מרכיבים אחרים של העמוד. לעמודים שמכוונים למילות מפתח ותחומים רבים, זוהי טקטיקה תקפה לחלוטין לקידום אתרים בגוגל.

תוויות Meta פחות חשובות

מילות מפתח של meta

לתווית ה- meta של מילות מפתח היה ערך בעבר, אבל כיום היא כבר לא חשובה או בעלת ערך לקידום בגוגל.

רענון Meta, ביקור מחדש ב- meta, סוגי תוכן של meta וכו'

אף על פי שתוויות אלה יכולות לשמש לקידום אתרים אורגני, הן פחות חיוניות לתהליך, ולפיכך נשאיר ל- Google's Webmaster לענות בפירוט רב יותר על – Meta Tags.

מבני URL

URLs, הכתובות ברשת למסמך מסויים, הינן בעלת ערך רב מבחינת קידום בגוגל. הן מופיעות במיקומים רבים וחשובים.

מאז שגוגל מציגה URLs בתוצאות, הם יכולים להשפיע על הלחיצות ועל הנראות. URLs משמשים גם לדירוג מסמכים, ואותם עמודים ששמותיהם כוללים את מונחי החיפוש שנשאלו מקבלים תועלת כלשהי משימוש מתאים ותיאורי במילות מפתח.

URLs מופיעים בתיבת חיפוש הכתובת של הרשת, ובעוד שהדבר ככלל הוא בעל השפעה קטנה על קידום בגוגל, מבנה ועיצוב דל שלURL  יכולים להביא לחווית משתמש שליליות.

מדריך לבניית URL

השתמש באמפתיה

מקם עצמך במוחו של המשתמש והבט ב- URL  שלך. אם ביכולתך לחזות בקלות ובדיוק את התוכן שהיית מצפה למצוא בעמוד, ה- URLs שלך הולמים בתיאורם. אין צורך שתסביר כל פרט ב- URL, גם רעיון גס הוא נקודת התחלה טובה.

קצר יותר זה טוב יותר

בעוד ש- URL תיאורי הוא חשוב, מזעור של אורך ולוכסנים נגררים יהפוך את ה- URL  שלך לקל יותר להעתקה והדבקה (לתוך אימיילים, פוסטים בבלוג, הודעות טקסט וכו'), וייראה באופן מלא בתוצאות החיפוש.

שימוש במילות מפתח הוא חשוב (אך שימוש-יתר הוא מסוכן)

אם העמוד שלך מכוון למונח או ביטוי מסויים, ודא שהוא כלול ב- URL. אף על פי כן, אל תגזים בכך שתנסה לדחוס מילות מפתח רבות למטרות SEO מפני ששימוש-יתר יביא ל- URLs שהינם פחות ברי-שימוש ועלול להטעות מסנני ספאם.

היה יציב

ה- URLs הטובים ביותר הם כאלה שקריאים על-ידי בני-אדם ללא פרמטרים, מספרים וסמלים מרובים. על-ידי שימוש בטכנולוגיות כגון: mod_rewrite עבור Apache ו-ISAPI_rewrite עבור Microsoft, אתה יכול בקלות להפוך URLs דינמיים לגרסה קריאה ויציבה יותר. אפילו פרמטר דינמי יחיד ב- URL יכול לגרום לדירוג ואינדוקס כולל נמוכים.

השתמש במקפים כדי להפריד מילים

לא כל יישומי הרשת מפרשים באופן מדוייק מפרידים כמו קו תחתון "_", פלוס "+" או רווח "%20", ולכן השתמש בתו המקף "-" כדי להפריד מילים ב- URL.

לפרק השביעי במדריך השלם לקידום בגוגל

  • עומר

    מאמר מעולה. זה רק מוכיח שחייבים לעבוד עם מערכות כמו וורדפרס. הרבה מערכות CMS לא מאפשרות לשנות את הדרך שבה כתובת URL מוצגות.

    הגב

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *