חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שלישי – למה קידום בגוגל נחוץ?
4564
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-4564,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שלישי – למה קידום בגוגל נחוץ?

05 אוק 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

לפרק המבוא במדריך השלם לקידום בגוגל

אחד מההיבטים החשובים ביותר בתחום קידום בגוגל שיש לשים דגש עליו הוא הפיכת האתר שלך לפשוט להבנה – גם למשתמשים וגם לרובוטים של גוגל. למרות שהרובוטים של גוגל הפכו למתוחכמים ביותר, במובנים רבים הם עדיין לא יכולים להבין אתרים בצורה שבה בני אדם מבינים. SEO (search engine optimization) עוזר לגוגל להבין על מה מדבר כל דף אינטרנט, ואיך הוא יכול להיות שימושי למשתמשים.

טיעון נפוץ כנגד ביצוע קידום בגוגל

אנו שומעים לעיתים קרובות הצהרות כמו זו:

"אף מהנדס חכם לא יבנה מנוע חיפוש שדורש מאתרים לעקוב אחרי חוקים או עקרונות מסוימים כדי להיות מדורגים גבוה יותר. כל אדם יעדיף מערכת שיכולה לסרוק כל מבנה, לפצל קלט של כל קוד מורכב ובכל זאת להחזיר את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר, ולא את התוצאות שעברו "אופטימיזציה" ע"י מקדמי אתרים מקצועיים."

אבל חכו רגע…

דמיינו שפרסמתם ברשת תמונה של הכלב שלכם. בן אדם יתאר את התמונה כ"כלב שחור, בגודל בינוני – כנראה לברדור, משחק בכדור בפארק". מצד שני, גוגל לא מסוגלת אפילו להתקרב להבנת התמונה ברמת תחכום שכזו. איך אתה גורם לגוגל להבין תמונה? למרבה המזל, SEO מאפשרת לאתרים לספק "רמזים" שגוגל משתמשת בהם להבנת תוכן. למעשה, הוספת מבנה מתאים לתוכן שלך הוא הכרחי לקידום בגוגל.

הבנת היכולות והמגבלות של גוגל מאפשרת לנו לבנות, לסדר ולפרש נכונה את תוכן האתר שלך בצורה ש"עכבישי" חיפוש יכלו להבין. ללא קידום אתרים אורגני, אתרים רבים נותרים בלתי נראים לגוגל. כתבה מעניינת בנושא ניתן למצוא באתר מעריב.

המגבלות של טכנולוגית החיפוש של גוגל

גוגל ושאר מנועי החיפוש הגדולים פועלים על פי אותם עקרונות, כפי שמוסבר בפרק הראשון של המדריך השלם לקידום בגוגל. רובוטי חיפוש אוטומטיים סורקים את הרשת, עוקבים אחרי קישורים ומאנדקסים תוכן במסדי נתונים מסיביים. הם מבצעים זאת עם סוגי אינטליגנציה מלאכותית שניתן לתארם כלא פחות ממדהימים. ולמרות זאת, טכנולוגיית חיפוש מודרנית היא לא כל יכולה. יש מגבלות טכניות מכל מיני סוגים שגורמות בעיות עצומות גם באופן כללי וגם בדירוגים. אלו הן המגבלות הנפוצות ביותר.

1. בעיות ב"עכבישים" ואינדוקס

  • גוגל לא טובה בהשלמת טפסים מקוונים (כמו טופס התחברות), ולכן כל תוכן שנמצא מאחורי הטפסים נותר מוסתר.
  • אתרים שמשתמשים ב-CMS (מערכת ניהול תוכן) לרוב יוצרים גרסאות זהות של אותו הדף – בעיה רצינית עבור גוגל שמחפשת תוכן מקורי לגמרי.
  • שגיאות בהנחיית הסריקה (robots.txt) באתרים עלולים לגרום למניעת כניסה של גוגל.
  • מבנה לינקים רעוע יכול להוביל לכך שגוגל לא תצליח להגיע לכל התוכן של האתר. במקרים אחרים, מבנה לינקים רעוע מאפשר לגוגל לסרוק את התוכן, אבל משאיר אותו כל כך לא חשוף שהתוכן מאונדקס כ"לא חשוב".

פענוח תוכן שאינו טקסט

  • למרות שגוגל משתפרת בקריאת תוכן שאינו טקסט HTML, תוכן בפורמט שופע מדיה אינו פשוט להבנה.
  • זה כולל טקסט במסמכי פלאש, תמונות, תצלומים, סרטונים, שמע ופלאג-אינים.

2.      התאמה בין תוכן לשאילתה

  • טקסט שאינו רשום בצורה הנפוצה שבה אנשים מחפשים בדרך כלל. לדוגמה, לכתוב על "יחידות קירור מזון" כשאנשים מחפשים בדרך כלל "מקררים".
  • דקויות של שפה ולאום. לדוגמה, כתיבת color שהיא הגרסה האמריקאית לעומת כתיבת  colour שהיא הגרסה הבריטית. כשיש ספק לגבי הכתיבה, יש לבדוק מה אנשים מחפשים ולהשתמש בדיוק בתוצאות האלו בתוכן שלך.
  • ייעוד מיקום, כמו לייעד תוכן ברומנית כשבעצם רוב האנשים שיבקרו באתר שלך הם מיפן.
  • מסרים מעורבים. לדוגמה, הכותרת של הבלוג שלך היא "הקפה הטוב ביותר במקסיקו" אבל הפוסט עצמו עוסק באתר נופש בקנדה שמגיש קפה מצוין. המסרים המעורבים האלו מבלבלים את גוגל.

 3.      "עץ נופל ביער"

קידום בגוגל לא מתעסק רק בנתונים טכניים של בניית אתרים על מנת שיהיו ידידותיים יותר לגוגל. זה גם נוגע לשיווק. זו אולי ההבנה החשובה ביותר לגבי תפקודה של גוגל. אתה יכול לבנות אתר מושלם, אבל התוכן שלו עלול להישאר בלתי נראה לגוגל אלא אם תקדם את התוכן שלך. זה בגלל הטבע של טכנולוגיית החיפוש, שמתבססת על מדדים של רלוונטיות וחשיבות לשם הצגת תוצאות.

"עץ נופל ביער" הוא פתגם שבבסיסו ההשערה שאם אף אחד לא היה בקרבת מקום כדי לשמוע את הרעש, יכול להיות שהדבר לא קרה כלל – זה מתאים בצורה מושלמת לתיאור צורת העבודה של גוגל. אם אף אחד לא מקשר לאתר שלך, יכול להיות שגוגל תתעלם ממנו.

לגוגל עצמה אין מדד טבעי של איכות ואין לה דרך אפשרית לגלות פיסות תוכן מעולות ברשת. רק לבני אדם יש את הכוח הזה – לגלות, להגיב, להעיר ולקשר אל. לכן, תוכן נפלא לא יכול פשוט להיווצר – הוא חייב שישתפו אותו ושידברו עליו. גוגל כבר עושה עבודה מעולה בקידום תוכן ברמה גבוהה באתרים שכבר הפכו לפופולאריים, אבל היא לא יכולה ליצור את הפופולאריות הזו – זו משימה שדורשת ביצוע קידום בגוגל.

הטבע התחרותי של קידום בגוגל

העיפו מבט בכל דף תוצאות חיפוש ותמצאו את התשובה לשאלה מדוע לקידום אתרים בגוגל צפוי עתיד מזהיר.

תוצאות במיקום הראשון, השני והשלישי זוכות לתנועה גדולה בהרבה מתוצאות בתחתית הדף, ובאופן משמעותי יותר מתוצאות בדפים הבאים. העובדה שכל כך הרבה תשומת לב מופנית למעט כל כך מיקומים, משמעותה שתמיד יהיה תמריץ פיננסי לקידום בגוגל. לא משנה כיצד החיפוש עשוי להשתנות בעתיד, אתרים ועסקים יתחרו עבור התנועה, המיתוג והנראות שגוגל מספקת.

קידום אתרים – תחום בתנועה תמידית

כשתחום קידום האתרים החל באמצע שנות ה-90, תיוג מילות מפתח ושימוש רב במילות מפתח היו טקטיקות נפוצות שנדרשו לדירוג גבוה. ב-2004, הפצצת קישורים עם טקסט מעוגן, קניית המונית של קישורים ממפיצי ספאם אוטומטיים בתגובות בבלוגים ואתרים שבנויים מחוות של קישורים פנימיים, יכלו כולם להיות מינוף לתנועה. ב-2011, שיווק ברשתות חברתיות ושימוש בחיפוש אנכי היו השיטות הנפוצות לקידום בגוגל.

העתיד אינו ברור, אבל בעולם החיפוש, שינוי הוא דבר קבוע. מסיבה זו, קידום אתרים אורגני תמיד יישאר צורך איתן לאלו שרוצים להישאר תחרותיים ברשת. אחרים טוענים ש-SEO מת, או ש-SEO הוא בסך הכול ספאם. כפי שאנו במטרה אונליין רואים את זה, אין צורך בהגנה מלבד הגיון פשוט – אתרים נלחמים על תשומת לב ומיקום בגוגל, ואלו בעלי הידע והניסיון הרב ביותר עם המיקומים שלהם נהנים מההטבות של תנועה ונראות מוגדלת.

לפרק הרביעי במדריך השלם לקידום בגוגל

  • גליה

    אין ספק בכלל שקידום בגוגל זה דבר מועיל. עד שהתחלתי לקדם בגוגל לא הצלחתי להשיג תעבורה לאתר ברגע התחלתי לקדם הגיעו לאתר שלי כמויות מדהימות של תעבורה! פשוט נהדר לראות היום כמה גולשים, תעבורה ורכישות רק בזכות זה.

    הגב

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *