חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שניים עשר – כלים ושירותים של גוגל לטובת קידום
4952
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-4952,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שניים עשר – כלים ושירותים של גוגל לטובת קידום

25 נוב 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

לפרק המבוא במדריך השלם לקידום בגוגל

מקדמי אתרים בגוגל נוטים להשתמש בהרבה כלים. עם זאת, חלק שימושי ביותר שלהם מסופק על ידי גוגל בעצמה. גוגל מעוניינת במנהלי אתרים כדי ליצור אתרים ותוכן בדרכים נגישות, ולכן היא מספקת מגוון רחב של כלים, ניתוח והדרכה עבורם. משאבים חינמיים אלה מספקים נקודות נתונים והזדמנויות להחלפת מידע עם גוגל אשר אינן ניתנות בשום מקום אחר.

לפניכם היסודות המשותפים שגוגל ושאר מנועי החיפוש הגדולים תומכים בהם ומזהים מדוע הם מועילים:

פרוטוקולים נפוצים למנועי חיפוש:

  1. מפות אתר

תחשבו על מפת אתר כעל רשימת קבצים שנותנים רמזים לגוגל לגבי יכולתה לסרוק את אתר האינטרנט שלכם. מפות אתר עוזרות לגוגל למצוא ולסווג את התוכן באתר שלכם, על אף שייתכן שהם לא מצאו אותו בעצמם. מפות אתרים גם מגיעות במגוון של פורמטים ויכולות לסמן סוגים רבים ושונים של תוכן, כולל וידאו, תמונות, חדשות ומכשירים ניידים.

מפות אתרים מגיעות בשלושה סוגים:

XMLשפת סימון מורחבת (פורמט מומלץ)

יתרון – זוהי התבנית המקובלת ביותר לבניית מפת אתר. היא קלה מאוד לניתוח עבור גוגל ויכולה להיות מיוצרת על ידי שפע של מחוללי מפות אתר. בנוסף, היא מאפשרת את השליטה הפרטנית ביותר של פרמטרים של עמוד אינטרנט וכך עוזרת במאמצכם לקידום בגוגל.

חיסרון – גדלי קבצים גדולים יחסית. מכיוון ש- XML דורש תג פתוח ותג קרוב מסביב לכל אלמנט, גודל קבצים יכול להיות מאסיבי ביותר – מה שפוגע בקידום אתרים אורגני.

RSSReally Simple Syndication, או: סיכום אתר עשיר Summery Rich Site

יתרון – קל לתחזוקה. מפות אתר RSS עשויות בקלות להיות מקודדות כדי לעדכן באופן אוטומטי בעת הוספת תוכן חדש.

חיסרון – קשה יותר לניהול. למרות ש- RSS הוא ניב של XML, הוא למעשה הרבה יותר קשה לניהול בשל מאפייני עדכונו.

Txtקובץ טקסט

יתרון – קל מאוד. פורמט הטקסט של מפת האתר הוא כתובת אתר אחת לכל שורה, עד 50,000 שורות.

חיסרון – אינו מספק את היכולת להוסיף meta data לדפים.

  1. Robots.txt

קובץ ה- robots.txt, תוצר של פרוטוקול הכללת הרובוטים, הוא קובץ המאוחסן בספריית השורש של אתר (למשל, www.matara-online.co.il / robots.txt). קובץ robots.txt נותן הוראות לסורקי האינטרנט האוטומטיים המבקרים באתר שלך, כולל לעכבישי חיפוש.

על ידי שימוש בקובץ ה- robots.txt, מנהלי אתרים יכולים להצביע לגוגל באילו תחומים של האתר הם היו מעוניינים לאסור על זחילת רובוטים אליהם, וגם לציין את מיקומם של קבצי מפות האתר ופרמטרים של השהיית-זחילה.

הפקודות הבאות הן זמינות:

  • סירוב אפשרות – מניעת גישה של רובוטים לדפים או לתיקיות ספציפיות.
  • מפת אתר – ציון מיקומה של מפת האתר של עמודי אינטרנט או מפות אתר.
  • עיכוב זחילה – ציון המהירות (באלפיות השנייה) שבה רובוט יכול לסרוק את השרת.

אזהרה: לא כל רובוטי הרשת עוקבים אחרי robots.txt. אנשים עם כוונות רעות (למשל מעתיקי כתובות של דואר אלקטרוני) בונים רובוטים שלא פועלים לפי פרוטוקול זה, ובמקרים קיצוניים יכולים להשתמש בו כדי לזהות את מיקומו של מידע פרטי. מסיבה זו, מומלץ שמיקומיהם של סעיפי הניהול ואזורים פרטיים אחרים באתרי אינטרנט אשר נגישים לציבור לא ייכללו בקובץ robots.txt. במקום זאת, עמודים אלה יכולים לנצל את תגי ה- meta רובוטים (עליהם נדבר בהמשך הפרק) כדי להשמר מפני אינדוקס של תוכנם הרגיש בידי גוגל.

  1. 3.      Meta רובוטים (Meta Robots)

תג ה- meta רובוטים יוצר הוראות ברמת הדף לרובוטים של גוגל.

תג ה- meta רובוטים צריך להיות כלול בפרק הראשי של מסמך ה-HTML.

"NOINDEX, NOFOLLOW" מנחה את הרובוטים שלא לכלול דף נתון באינדקסים שלהם, וגם לא לעקוב אחרי כל אחד מהקישורים בדף.

  1. 4.      Rel="NOFOLLOW"

זוכרים כיצד קישורים פועלים כהצבעות? תכונת ה-Rel = nofollow  מאפשרת לכם לקשר למשאב, תוך הסרת "ההצבעה" שלכם למטרות של גוגל. פשוטו כמשמעו, "nofollow" מנחה לגוגל לא לעקוב אחרי הקישור, אבל לפעמים גוגל עדיין עוקבת אחריהם במטרה לגלות עמודים חדשים. קישורים אלה בהחלט פחותים בערכם (וברוב המקרים נטולי כל ערך קידומי) מאשר עמיתיהם העוקבים, אך שימושיים לקידום בגוגל במצבים שונים שבהם אתם מקושרים למקור לא מהימן.

  1. 5.      Rel="canonical"

לעתים קרובות, שני עותקים או יותר של אותו התוכן המדויק מופיעים באתר האינטרנט שלכם תחת כתובות שונות. לדוגמה, כתובות האתרים הבאות יכולות להתייחס לדף בית יחיד:

•           http://www.matara-online.co.il

•           http://www.matara-online.co.il/default.asp

•           http://matara-online.co.il

•           http://matara-online.co.il/default.asp

•           http://Matara-online.co.il/Default.asp

עבור גוגל, כתובות אלה יופיעו כחמישה עמודים נפרדים. מכיוון שהתוכן הוא זהה בכל דף, הדבר יכול לגרום לגוגל להפחית בערכו של התוכן ובדירוג האפשרי וקידומו האורגני של האתר הנתון.

התג הקנוני פותר בעיה זו על ידי מספר רובוטי חיפוש אותם הוא מנחה למצוא איזה מהעמודים הללו הוא הגרסה "הסמכותית" ביותר שאותה שצריך לספור לטובת ה-SEO ולהחשיב בתוצאות באינטרנט.

rel = canonical מנחה את הרובוטים שעמוד זה הוא העתק של http://www.matara-online.co.il, ושהם צריכים להחשיב את הכתובת הזו כקנונית.

כלי מנהלי האתרים של גוגל ( (Google Webmaster Tools – תכונות פופולאריות

הגדרות

יעד גיאוגרפי – אם אתר נתון מפנה משתמשים למיקום מסוים, מנהלי אתרים יכולים לספק לגוגל מידע שיסייע להם לקבוע כיצד האתר מופיע בתוצאות החיפוש הייעודיות למדינה שלו, וגם לשפר את תוצאות החיפוש של גוגל עבור שאילתות גיאוגרפיות.

דומיין מועדף – הדומיין המועדף הוא זה שמנהל אתר ירצה להשתמש בו כדי לאנדקס את האתר שלו. אם מנהל אתר מציין את http://www.matara-online.co.il כדומיין מועדף וגוגל מוצאת קישור לאתר הזה אשר מפורמט כ- http://matara-online.co.il, גוגל תתייחס לקישור הזה כאילו היה http://www.matara-online.co.il.

פרמטרים של כתובת אתר – אתם יכולים להצביע לגוגל על מידע לגבי כל פרמטר באתר שלכם, כגון "סוג = מחיר". זה עוזר לגוגל לסרוק את האתר שלכם בצורה יעילה יותר, תוך התעלמות מאותם פרמטרים המייצרים תוכן משוכפל והגדלת מספר הדפים הייחודיים אשר אליהם גוגל יכולה להגיע באתר שלכם.

שיעור סריקה – שיעור הסריקה משפיע על מהירות הבקשות של Googlebot בעת תהליך הסריקה. אין לו השפעה על התדירות שבה Googlebot סורק אתר נתון. גוגל קובעת את השיעור המומלץ בהתבססות על מספר הדפים באתר.

אבחונים

תוכנה רעה – גוגל תודיע לך אם היא מצאה את כל התוכנות הרעות באתר שלך. תוכנה רעה היא לא רעה עבור משתמשים בלבד, אך תהיה לה השפעה שלילית חמורה על הדירוג שלך ועל הקידום בגוגל.

שגיאות סריקה – אם Googlebot נתקל בשגיאות משמעותיות בזמן סריקת האתר שלך, כגון 404s, הוא ידווח עליהן ויזהה היכן Googlebot מצא קישור לכתובת האתר הבלתי נגיש.

הערות HTML – ניתוח זה מזהה רכיבי HTML לא ידידותיים לקידום בגוגל. באופן ספציפי, מפרט ומרשת נושאי Meta Description, נושאי תג כותרת ונושאי תוכן שאינם מאונדקסים.

האתר שלכם ברשת האינטרנט

נתונים אלה מציעים תובנות ייחודית למקדמי אתרים בפרט, כפי שהם מדווחים על הופעות של מילות מפתח, אומדני כניסות לאתר, עמודים שהתמקמו בראש תוצאות החיפוש, ונתוני קישורים. היזהרו, מומחי SEO רבים מתלוננים שהנתונים ב-Webmaster Tools הם לעתים קרובות לא שלמים ומציעים הערכות גסות במקרה טוב.

תצורת אתר

סעיף חשוב זה מאפשר לכם להגיש את מפות האתר, לבחון את קובצי ה- robots.txt, להתאים את הקישורים באתר ולהגיש בקשות לשינוי כתובת כאשר אתם מעבירים את האתר שלכם מתחום אחד לתחום אחר. אזור זה מכיל גם את "הגדרות" וגם תחומי "פרמטרים של כתובת אתר" שנדונו במאמרים הקודמים.

מדדי 1+

כאשר המשתמשים משתפים את התוכן שלכם ב- +Google עם כפתור ה- 1+, פעילות זו היא לרוב באה לידי ביטוי בתוצאות החיפוש.

מעבדות

לשונית המעבדות של כלי מנהלי אתרים עדיין בשלב ניסיוני, אך בכל זאת חשובה למנהלי ומקדמי אתרים. אחד החלקים החשובים ביותר של הדיווחים בלשונית זו היא "ביצועי אתר", אשר מציינת כמה זמן לוקח לאתר שלכם להטען עבור המבקרים בו.

רק לאחרונה החלה גוגל להקנות כלים טובים יותר כדי לעזור למנהלי האתרים לשפר את תוצאות החיפוש שלהם; זהו צעד גדול קדימה בתחום קידום האתרים וביחסים בין גוגל לבין מנהלי ומקדמי האתרים. עם זאת, גוגל יכולה לעזור רק עד נקודה מסוימת למנהלי אתרים. זה נכון גם היום, וסביר להניח שיהיה נכון בעתיד, כי האחריות העליונה לקידום האתרים היא על המקדמים ועל מנהלי האתרים עצמם.

זוהי סיבה לכך שלימודי SEO הם כל כך חשובים עבור קידום בגוגל.

לפרק שלושה עשר במדריך השלם לקידום בגוגל

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *