חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק תשיעי – כיצד שימושיות, חווית משתמש ותוכן משפיעים על קידום בגוגל
4680
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-4680,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק תשיעי – כיצד שימושיות, חווית משתמש ותוכן משפיעים על קידום בגוגל

31 אוק 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

לפרק המבוא במדריך השלם לקידום בגוגל

גוגל תמיד שואפת לשפר את ביצועייה על-ידי מתן התוצאות האפשריות הטובות ביותר ואנחנו במטרה אונליין תמיד שואפים לשפר את ביצועינו בקידום בגוגל. בזמן ש"הטוב ביותר" הינו מונח סובייקטיבי, לגוגל יש תפיסה מאוד טובה אודות הסוגים השונים של עמודים ואתרי אינטרנט שיספקו את המשתמשים שלה. בדרך כלל, לאתרים כאלה ישנם מספר תכונות משותפות:

  1. קלים לשימוש, לניווט וברי-הבנה.
  2. מספקים מידע ישיר וישים לשאילתה הרלוונטית.
  3. מעוצבים במקצועיות ונגישים לדפדפני האינטרנט המודרניים.
  4. מספקים תוכן איכותי, לגיטימי ובעל רמת אמינות גבוהה.

למרות ההתקדמות הטכנולוגית המדהימה, גוגל עדיין לא יכולה להבין טקסט, תמונות, או לצפות בוידאו כפי שבן-אדם יכול. לפיכך, על-מנת להבין תוכן היא מסתמכת על meta information (ולא בהכרח על meta tags) כאשר היא מדרגת תוכן. דפי אינטרנט אינם קיימים בתוך חלל ריק – בני אדם אמיתיים מתקשרים איתם. גוגל משתמשת בנתונים כדי לבחון כיצד אנשים "מתעסקים" בדפי אינטרנט, וזה נותן לה תובנות מרשימות, למשל לגבי איכות הדפים עצמם.

ההשפעה של שימושיות וחווית המשתמש על הדירוג בגוגל

ישנו מספר מצומצם של משתנים שגוגל יכולה לקחת בחשבון באופן ישיר, כולל מילות מפתח, קישורים ומבנה האתר. עם זאת, באמצעות דפוסים מקשרים, מדדי "התעסקות" המשתמש והלמידה המתמשכת שהאלגוריתם שלה עושה, גוגל מבצעת מספר לא מבוטל של אינטואיציות על פני אתר נתון. שימושיות וחוויית משתמש הן השפעות משניות בהצלחה של דירוג וקידום בגוגל. הם מספקים יתרון עקיף אך ניתן למדידה של הפופולאריות החיצונית של האתר, שאותו גוגל יכולה לפרש כסימן לאיכות גבוהה יותר. לזה אנו קוראים במטרה אונליין תופעת "אף אחד לא אוהב להיות קשור לאתר גרוע".

יצירת חווית משתמש נעימה, אמפאתית ומתחשבת יכולה להבטיח כי האתר שלך ייתפס באופן חיובי על ידי מי שיבקר, יעודד שיתוף, יסמן, יקשר ויבקר באופן קבוע – סימנים שתורמים לדירוג גבוה בגוגל וכתוצאה מכך גם מאוד יועילו כאשר אתה מעוניין לבצע קידום בגוגל.

סימנים של תוכן איכותי

מדדי "התעסקות"

כאשר גוגל מספקת תוצאות לעמוד שלך, היא יכולה למדוד את ההצלחה שלה על ידי מעקב אחרי ההתעסקות שלך עם התוצאות הללו. אם אתה לוחץ על הקישור הראשון שמופיע, ולאחר מכן לוחץ על הכפתור "חזרה" באופן מיידי כדי לנסות את הקישור השני, זה מראה שלא היית מרוצה מהתוצאה הראשונה. מאז היווסדה, גוגל מכוונת לספק תוצאה שגורמת ל-"לחיצה לטווח-ארוך" – כלומר, כאשר משתמשים לוחצים על תוצאה מבלי לחזור מיידית לדף החיפוש כדי לנסות שוב. בחינה של למעלה ממיליון שאילתות במצטבר, הראתה שגוגל בנתה מאגר נתונים טוב כדי לשפוט את איכות התוצאות שלה.

התקדמות האלגוריתם

בשנת 2011 הציגה גוגל את "עדכון פנדה" לאלגוריתם הדירוג שלה, ובכך שינתה את האופן שבו שפטה את איכות אתרי האינטרנט באופן משמעותי. תחילה גוגל השתמשה בבני אדם בכדי לבצע הערכה ידנית ודירוג של אלף אתרים, בחיפוש אחר תוכן "באיכות נמוכה". לאחר מכן גוגל שלבה את האלגוריתם שלה בכדי שילמד לחקות את אופן ההערכה של בני האדם. מרגע שהאלגוריתם שלה היה מסוגל לחזות במדויק את מה שבני האדם שופטים כאתרים באיכות נמוכה, הוא נכנס לשימוש. התוצאה הסופית הייתה שהאלגוריתם ארגן מחדש מעל 20% מכל תוצאות החיפוש של גוגל והשפיע רבות על הדרך שבה אנו מבצעים קידום בגוגל.

דפוסי קישור

גוגל הבינה בשלב מוקדם כי מבנה הקישור של האינטרנט יכול לשמש כתחליף לקולות ולפופולאריות – אתרים באיכות גבוהה יותר שצברו יותר קישורים מהאתרים הפחות שימושיים, ובעלי האיכות הנמוכה יותר. כיום, מחקרי ניתוח האלגוריתמים התקדמו במידה ניכרת, אבל העקרונות הללו עדין רלוונטיים לקידום אתרים.

יצירת תוכן איכותי לטובת קידום בגוגל

פיתוח תוכן איכותי לטובת SEO עשוי להיות המוטו הנדוש ביותר ביותר בעולם קידום האתרים. עם זאת, למרות שהנושא חוזר על עצמו, תוכן מושך ושימושי הוא עניין קריטי עבור קידום אתרים אורגני. כל חיפוש שמבוצע בגוגל נעשה עם כוונה – למצוא, ללמוד, לפתור, לקנות, לתקן, לטפל, או להבין. גוגל מציבה דפי אינטרנט במקומות מסוימים בתוצאות החיפוש על מנת לספק הכוונה בדרך האפשרית הטובה ביותר. אספקת התוכן היעיל והטוב ביותר באופן יסודי שמטפל בצרכיהם של הגולשים מהווה הזדמנות מצוינת להרוויח דירוג גבוה.

סוגי חיפושים שונים

חיפושים "עסקיים"

מציאת עסקים מקומיים, ביצוע רכישה באינטרנט וכו'.

חיפושים עסקיים לא בהכרח כרוכים בכרטיס אשראי או העברה בנקאית. הרשמה לחשבון ניסיון חינם באתר כלשהו, יצירת חשבון ג'ימייל, או מציאת המסעדה האיטלקית המקומית הטובה ביותר הם כולם שאילתות עסקיות.

חיפושי ניווט

ביקור באתר ידוע מראש ומציאת הכתובת האינטרנט הנכונה המדויקת שלו.

חיפושי ניווט מבוצעים עם רצון לגלוש ישירות לאתר המבוקש. במקרים מסוימים, המשתמש לא יודע את כתובת האתר המדויקת, וגוגל משמש כ"מודיעין" ומעביר אותו (בתקווה) אל האתר הנכון.

חיפושי מידע

חיפוש מידע שאינו עסקי וקבלת תשובות מהירות.

חיפושי מידע כרוכים במגוון עצום של שאילתות, החל מבירור מזג האוויר המקומי, דרך קבלת הכוונות ממפות- ועד בדיקת כמה זמן באמת ייקח המסע לכוכב מאדים. החוט המקשר כאן הוא שהחיפושים הם בעיקר לא מסחריים ונטולי אינטרסים, שכן המידע עצמו הוא המטרה, ואין כאן מטרה מלבד צבירת ידע רגעית.

קידום בגוגל תלוי בך – יצירתיות, כתיבה באיכות גבוהה, שימוש בדוגמאות, תמונות, מולטימדיה – כל אלה עוזרים ביצירת אתר שמתאים באופן מושלם למטרות החיפוש בגוגל. הפרס שלך הוא גולשים מרוצים אשר משתמשים באתרך, יוצרים קישורים אליו ובכך עוזרים בקידום אתרך בגוגל.

לפרק העשירי במדריך השלם לקידום בגוגל

 

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *