חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק ראשון – כיצד עושים קידום בגוגל
4530
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-4530,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק ראשון – כיצד עושים קידום בגוגל

27 ספט 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

לפרק המבוא במדריך השלם לקידום בגוגל

כאשר אנו רוצים לבצע לאתרנו קידום בגוגל (או SEO) עלינו לקחת בחשבון כי למנוע החיפוש של גוגל יש שתי פונקציות עיקריות אשר אחראיות למיקום האתר בדירוג של גוגל – הראשונה היא סריקה ובניית אינדקס, והשנייה היא סיפוק תשובות על ידי חישוב הרלוונטיות והגשת התוצאות.

סריקה ואינדוקס

במטרה אונליין אנחנו אוהבים לדמיין את האינטרנט כרשת של רמזורים במערכת כבישים של עיר ענקית – כל רמזור מייצג מסמך בפני עצמו (לרוב אתר, אך לפעמים גם קבצים מסוגים שונים). מנוע החיפוש של גוגל צריך לאמץ דרך כלשהי בכדי לסרוק את העיר ולמצוא את כל הרמזורים, הדרך הטובה ביותר שקיימת היא שימוש בקישורים.

על ידי שימוש בקישורים, "רובוטים" אוטומטיים (שנקראים "סורקים" או "עכבישים") יכולים להגיע למיליארדי המסמכים המקושרים זה לזה.

לאחר שגוגל מוצאת את הדפים האלו, היא מפענחת את הקוד שלהם ומאחסנת את החלקים הנבחרים בכוננים הקשיחים שלה. במתקני האחסון המפלצתיים של גוגל יש אלפי מחשבים שמעבדים כמויות גדולות של מידע. אחרי הכל, כשאדם מבצע חיפוש בגוגל, הוא דורש תוצאות מיידיות – אפילו עיכוב של שנייה או שתיים יכול לעורר חוסר סיפוק ולכן, כאשר עולה הצורך (כלומר כאשר מתבצעת שאילתת חיפוש) גוגל שולפת את המידע הרלוונטי מהכוננים שלה בשבריר שנייה. גוגל עובדת קשה כדי לספק תוצאות במהירות האפשרית ולשם כך היא בנתה מרכזי מידע ענקיים ברחבי העולם המאפשרים גישה סופר-מהירה למיליארדי הדפים שהיא מאחסנת.

סיפוק תשובות

גוגל היא מכונת תשובות ענקית. כאשר אדם מבצע חיפוש כלשהו באינטרנט, גוגל נדרשת לסרוק את כל מיליארדי הקבצים ולבצע שתי פעולות – ראשית, להשיב רק את התוצאות הרלוונטיות או השימושיות לשאילתה, ושנית, לדרג את התוצאות לפי סדר של שימושיות. כוונתנו במטרה אונליין (או בכל חברה אחרת שמתמחה בקידום בגוגל) היא להשפיע על שני המדדים – הרלוונטיות והחשיבות.

בשביל גוגל, רלוונטיות היא יותר מסתם למצוא דף עם המילים הנכונות. בימיו הראשונים של האינטרנט, מנועי חיפוש הישנים לא הצליחו כמעט לעבור שלב פשוט זה ותוצאות החיפוש שלהם סבלו מכך. אך, לאחר מאמצים רבים גוגל הצליחה לפתח שיטות טובות יותר למציאת תוצאות איכותיות שמשתמשיה יעריכו ויאהבו. היום, מאות משתנים שונים משפיעים על הרלוונטיות, על רבים מהם נדון בהמשך מדריך זה.

איך גוגל קובעת חשיבות?

גוגל מפרשת חשיבות כפופולאריות – ככל שאתר פופולארי יותר כך המידע שבו בעל ערך גבוה יותר. הנחה זו הוכחה כמוצלחת יחסית בפועל, כיוון שגוגל הצליחה להעלות את רמת הסיפוק של המשתמשים באמצעות שימוש בהנחה זו.

פופולאריות ורלוונטיות אינן נקבעות באופן ידני, גוגל כל הזמן עוסקת בפיתוח משוואות מתמטיות מורכבות (אלגוריתמים) הבוררות את התוצאות האיכותיות ביותר ומדרגות אותן בהתאם. האלגוריתמים האלו מורכבים ממאות מרכיבים שונים, אשר בתחום קידום האתרים אנו קוראים להם "משתני דירוג" (ranking factors).

אז איך מקדמי אתרים מצליחים לעשות קידום בגוגל?

לרשות מקדמי אתרים יש כלים רבים שמשמשים אותם למטרות הקידום – מאמר מYnet על כלים לקידום אורגני בגוגל

האלגוריתמים המסובכים של גוגל עלולים להיראות בלתי ניתנים לפיצוח. גוגל עצמה מספקת מעט מידע שעוזר למי שמאיתנו שעוסק בקידום בגוגל להבין כיצד להשיג תוצאות טובות יותר או לאגור יותר תנועה. המידע שגוגל ובינג חולקות איתנו בנוגע לקידום אתרים אורגני רשום מטה:

ידע בנושא SEO ממהנדסי גוגל

אלו הם הצעדים שמומלץ לנקוט בכדי לקבל תוצאות טובות יותר כאשר מבצעים קידום בגוגל :

  1. צור דפים שמיועדים לאנשים, לא לקידום בגוגל. אל תרמה את המשתמשים שלך או תציג תוכן שונה לגוגל מזה שהיית מציג למשתמשים – טכניקה שידועה בשם "הסוואה".
  2. צור אתר עם היררכיה ברורה וקישורי טקסט. כל דף צריך להיות נגיש מקישור טקסט סטטי אחד לפחות.
  3. צור אתר שימושי, עשיר במידע, וכתוב דפים שמסבירים את התוכן בצורה ברורה ומדויקת. וודא שאלמנטי הכותרת (<title>) והאלט (ALT) הם מפורטים ומדויקים.
  4. השתמש במילות מפתח כדי ליצור כתובות אתר מפורטות וידידותיות למשתמש. ספק גרסה אחת של כתובות אתר כדי לגשת למסמכים, באמצעות פקודת 301 או האלמנט rel="canonical".

המהנדסים של בינג במיקרוסופט ממליצים על הדברים הבאים כדי לקבל דירוגים טובים יותר במנוע החיפוש שלהם:

  1. השתמש בכתובות אתר נקיות ועשירות במילות מפתח.
  2. וודא כי תוכן ולינקים אינם מוסתרים ע"י מדיה אחרת (פלאש, ג'אווה סקריפט, נגני מדיה).
  3. צור מילות מפתח עשירות בתוכן כך שיתאימו למה שמשתמשים מחפשים ורענן את התוכן הזה באופן שוטף.
  4. אל תשים את הטקסט שאתה רוצה שיאונדקס בתוך תמונות. לדוגמה, אם אתה רוצה ששם החברה או הכתובת יאונדקסו, וודא שהם לא מוצגים בתוך לוגו החברה.

במהלך יותר מ-15 שנים שבהם חיפוש באינטרנט קיים, חברות קידום אתרים גילו שיטות להוציא מידע הנוגע לדרך שבה גוגל מדרגת דפים. חברות העוסקות בקידום בגוגל משתמשות במידע הזה כדי לעזור לאתרים שלהם ושל הלקוחות שלהם להשיג מיקום טוב יותר בדירוג החיפוש של גוגל.

למרבה ההפתעה, גוגל ושאר מנועי החיפוש תומכים בהרבה מהמאמצים האלו, למרות שהציבור  בקושי מודע לכך. ועידות בנושא קידום אתרים אורגני מושכות מהנדסים ונציגים מגוגל וממנועי חיפוש נוספים. נציגי גוגל גם עוזרים למקדמי אתרים בהשתתפות מדי פעם בבלוגים, פורומים וקבוצות.

זה הזמן לניסוי

הכלי הטוב ביותר שמסייע לנו להבין ולבצע קידום אתרים בגוגל הוא השימוש בגוגל עצמה לשם ניסויים, בחינת תיאוריות וגיבוש דעות. בתהליך סיזיפי זה, שלעיתים דורש זמן רב וקפדנות, אנו מגלים וצוברים ידע רב על אופן הדירוג של גוגל.

1)      רשום אתר חדש עם מילות מפתח חסרות משמעות (לדוגמה ishkabibbell.com).

2)      צור דפים רבים באתר הזה שייעודם מוכוון למונח מגוחך זהה (לדוגמה yoogewgally).

3)      בחן שינוי של מיקום הטקסט, העיצוב, השימוש במילות מפתח, מבנה הקישורים, וכו' על ידי יצירת הדפים אחידים ככל האפשר עם שינוי יחיד בלבד בין הדפים.

4)      הפנה קישורים באתר מדפים מאונדקסים היטב שמקורם באתרים אחרים.

5)      תעד את הפעילויות והדירוגים של הדפים בגוגל.

6)      בצע שינויים קטנים בדפים הזהים לחלוטין על מנת לקבוע איזה משתנים עלולים להשפיע על המיקום.

7)      תעד כל תוצאה שעלולה להיות אפקטיבית ובחן אותה מחדש על אתרים אחרים או עם תנאים אחרים – אם כמה מבחנים מחזירים תוצאה זהה באופן קבוע, רוב הסיכויים שגילית דפוס שגוגל משתמשת בו.

במבחן שאנחנו במטרה אונליין ערכנו, התחלנו עם ההנחה שקישור שממוקם גבוה יותר בקוד התכנות הוא חשוב יותר מקישור שממוקם נמוך יותר בקוד. העמדנו זאת למבחן על ידי יצירת אתר בעל שם חסר משמעות שמקשר לשלושה דפים, כולם נושאים בדיוק את אותה המילה חסרת המשמעות פעם אחת בלבד. אחרי שגוגל סרקה את הדפים, נמצא כי הדף שהקישור אליו היה מוצב במיקום הגבוה ביותר באתר הבית הוא זה שגוגל דירגה ראשון.

זו אינה הדרך היחידה ללמוד על קידום אתרים בגוגל

מודיעין תחרותי לגבי שיטות שבהם גוגל עשויה להשתמש וכיצד היא מגיעה לתוצאות זמין גם דרך בקשות לרישום הפטנטים שלה. אחד המפורסמים שבהן היא המערכת שהולידה את ראשית גוגל במעונות של סטנפורד במהלך סוף שנות ה-90 – PageRank – שיטה לדירוג רשת במסד נתונים מקושר. המאמר המקורי בנושא – האנטומיה של מנוע חיפוש היפרטקסטואלי בקנה מידה גדול (Anatomy of a Large-Scale Hypertextual Web Search Engine) – גם היה מושא מחקר בולט. לאלו מכם שקישורי המתמטיקה שלהם אינם גבוהים, אל חשש. למרות שהמשוואות עצמן יכולות להיות מעניינות אקדמית, הבנה מלאה שלהן חומקת גם מידיהם של אנשי קידום האתרים המוכשרים ביותר. יכולות חישוב אינן נדרשות לביצוע קידום אתרים!

באמצעות שיטות כגון ניתוח פטנטים, ניסויים, ובדיקות בזמן אמת, חברי קהילת ה-SEO מבינים רבות מהפעולות הפשוטות של גוגל ואת המרכיבים הקריטיים של יצירת אתרים שממוקמים בדירוג גבוה וזוכים לתנועה רבה.

לפרק השני במדריך השלם לקידום בגוגל

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *