חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | קידום בגוגל – חמש עקרונות יסוד
5292
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-5292,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

קידום בגוגל – חמש עקרונות יסוד

31 מרץ 2014, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

למאמר המבוא בקידום בגוגל.

בזירת האינטרנט ישנה תחרות מהגבוהות ביותר שניתן למצוא כיום. במרחב המקוון ניתן למצוא מספר אינסופי של אתרים, כשהקלדה של מילות מפתח מסוימות במנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, גוגל, תחשוף את הגולש לתוצאות מרובות. מה שהגולש הממוצע לא בהכרח מודע אליו, הוא שמאחורי הקלעים מתחולל מאבק איתנים בין אתרים, על הזכות להופיע ראשונים בתוצאות החיפוש. המשוואה כאן ברורה: ככל שקידום בגוגל של האתר שלך טוב יותר וממקם אותו גבוה יותר, כך גדלים בעשרות מונים הסיכויים שייכנסו אליו.

כאן בדיוק נכנס לתמונה קידום בגוגל. המדובר הוא במכלול פעולות שנועדו לשפר אתר מסוים בתוצאות החיפוש, כאשר האבחנה העיקרית היא בין קידום אורגני של אתרים (SEO) לבין קידום ממומן, באמצעות Google Adwords. איך בדיוק מגיעים לקידום האידיאלי?

חשיבותם של קישורים נכנסים

בנקודה הזו חשוב להדגיש שאף אחד, מעבר לאנשי גוגל, לא יודע כיום כיצד בדיוק נקבע מיקום האתרים במנוע החיפוש, כאשר האלגוריתם סודי לחלוטין. עם זאת, יש תמימות דעים על כך שככל שמספר הקישורים לאתר מסוים גדול יותר, כך סביר שהוא ימוקם גבוה יותר. לכן, קישור לכתובת המיועדת באתרים שונים, בפורומים מקוונים או אפילו ברשתות החברתיות, משפיע במידה רבה על ההליך של קידום בגוגל.

קידום אינו יכול להיות שלם ללא תוכן

אתר לא יכול להיות מקודם ללא תוכן שיוביל אליו: למשל, טקסט ממנו יוצא הקישור לאתר, בסופו של יום. בניגוד לשנים עברו, כיום האלגוריתם של גוגל סורק גם את איכותו של התוכן, ולא רק את כמותו. כאשר התוכן אינו מחדש דבר לגולש, עמוס בשגיאות תחביריות או לחילופין כולל כמות לא סבירה של מילות מפתח, הקידום בגוגל עצמו הופך ליעיל הרבה פחות. למעשה, בשלב הזה עלולות להיות גם מוטלות סנקציות על אותו אתר, ובכלל זה ירידה משמעותית במיקום שלו בתוצאות החיפוש. אותו הדין הוא גם לגבי תוכן שאינו מקורי.

התאמת מילות המפתח

כשמדברים על קידום בגוגל, שאלה משמעותית חייבת להיכנס לתמונה, והיא נוגעת לאותן מילות מפתח שהוזכרו קודם לכן. ברור שעל מנת שהקידום יהיה יעיל, חייבת להיות זיקה מוחלטת בין אותן מילים, לבין נושא האתר, או אפילו תחום העיסוק של הגורם שעומד מאחוריו. כאשר אין קשר מהותי, הפגיעה עלולה להיות כפולה: ראשית, הגולשים שיראו את האתר מופיע מולם בתוצאות החיפוש לא בהכרח ייכנסו אליו, מכיוון שחיפשו משהו אחר (חשבו, למשל, על חנות פרחים שמקודמת תחת המילה "פירות וירקות", מסיבה כלשהי). שנית, גם גוגל עצמו סורק את ההתאמה שבין מילת המפתח לתוכן האתר, וכשהיא אינה מלאה, הקידום היעיל לא יתבצע.

לכל אתר יש וותק

משתנה חשוב נוסף שמשפיע על קידום בגוגל של אתר מסוים הוא פרק הזמן שהוא נמצא ב"אוויר", כלומר, כאתר מן המניין ברשת האינטרנט. ככל שהאתר ותיק יותר, ומעודכן באופן שוטף שנים ארוכות, כך סביר שקידומו ייעשה באופן פשוט יותר. אין הדבר אומר, כמובן, שאתרים חדשים לא יכולים להיות מקודמים למקומות הראשונים בגוגל. הם יכולים, אלא שהעבודה שנדרשת לצורך זה צפוי שתהיה מאסיבית הרבה יותר.

מילת מפתח: סבלנות

מכאן, מגיעים לסוגיה מרכזית נוספת של קידום בגוגל, וכזו שבכוחה לסייע לארגן את מאמצי הקידום באופן המחושב ביותר. אף אתר לא הגיע למקום הראשון בגוגל תוך יום אחד, וגם לא תוך שנה אחת. בכל המקרים, אין מקום לקיצורי דרך בקידום אתרים, בעיקר כאשר הדרך הנבחרת היא קידום אורגני. זו גם הסיבה בגינה מומלץ מאד שלא לצפות לתוצאות מרשימות במהרה, ושחייבים להיעזר בסבלנות. גורם שמבטיח להגיע תוך שבועיים למקום הראשון בגוגל, כנראה שאינו מכיר את שדה המשחק המדובר.

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *