חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק רביעי – הבסיס לעיצוב ולפיתוח ידידותי לקידום בגוגל
4608
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-4608,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק רביעי – הבסיס לעיצוב ולפיתוח ידידותי לקידום בגוגל

12 אוק 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

לפרק המבוא במדריך השלם לקידום בגוגל

גוגל מוגבלת באופן שבו היא סורקת את הרשת ומפרשת תוכן. עמוד אינטרנט לא תמיד נראה אותו הדבר לך ולי כפי שהוא נראה לגוגל. בחלק זה, אנו נתמקד בהיבטים טכניים ספציפיים של בנייה (או שינוי) עמודי אינטרנט כך שיהיו מתואמים לגוגל ולגולשים המבקרים אותם כאחד. זהו חלק מצוין של המדריך אותו מומלץ לשתף עם המתכנתים שלכם והמעצבים, כך שכל הצדדים המעורבים בבניית האתר יוכלו לתכנן ולפתח אתר ידידותי ונגיש לטובת קידום בגוגל.

תוכן שלא ניתן לאינדוקס

על מנת להיות רשום בגוגל, התוכן החשוב ביותר שלכם צריך להיות בפורמט טקסט HTML. ברוב המקרים גוגל מתעלמת או מפחיתה בערכן של תמונות, קבצי פלאש, יישומוני Java, ותוכן אחר שאינו טקסט – למרות ההתקדמות בטכנולוגיית הסריקה של הרובוטים שלה. הדרך הקלה ביותר להבטיח שהמילים והביטויים שאתם מציגים למבקרים שלכם יהיו גלויים וזמינים לקידום בגוגל היא למקם אותם כטקסט בעמוד HTML. עם זאת, שיטות מתקדמות יותר זמינות עבור מי שדורש עיצוב רב יותר או סגנונות תצוגה חזותיים:

  1. לתמונות בפורמטים GIF, JPG, או PNG ניתן להקצות "תכונות alt" ב-HTML, ובכך לספק לגוגל תיאור טקסט של התוכן החזותי.
  2. ניתן להוסיף תיבות חיפוש עם ניווט וקישורים לסריקה.
  3. לתוכן הכולל בתוכו FLASH או Java Plug-In יכול להתווסף טקסט בדף.
  4. תכני וידאו וקול צריך תמליל נלווה אם המילים והביטויים המשומשים אמורים להיות מאונדקסים בגוגל.

לראות כמו גוגל

באתרי אינטרנט רבים ישנן בעיות משמעותיות עם תוכן מותאם-אינדקס, ולכן כדאי לבצע בדיקה חוזרת. על ידי שימוש בכלים כמו המטמון של גוגל או SEObrowser.com, תוכלו לראות אילו אלמנטים של התוכן שלכם גלויים ומותאמים לאינדקס של גוגל. תסתכלו על הטקסט של המטמון של גוגל בעמוד שאתם קוראים עכשיו. אתם שמים לב כמה שונה זה נראה?

וואו! ככה אנחנו נראים?

עם שימוש בתכונת המטמון של גוגל, אנו יכולים לראות שעבור גוגל, דף הבית של מטרה אונליין אינו מכיל את כל המידע העשיר שאנו רואים. הדבר עושה את פירוש הרלוונטיות של העמוד קשה עבור גוגל.

היי – לאן נעלם הכיף?

וו הו… דרך המטמון של גוגל, אנו יכולים לראות שהעמוד יבש לחלוטין. אתר שבנוי כולו ב-Flash משמעותו, למרבה הצער, שגוגל לא יכולה לאנדקס את התוכן שבו. ללא כל טקסט HTML, לדף זה יהיה דירוג נמוך מאוד בתוצאות החיפוש. זה חכם לא רק כדי לבדוק תוכן טקסטואלי, אלא גם להשתמש בכלים לקידום אתרים כדי לבדוק אם הדפים שאתה בונה הם גלויים לגוגל ומותאמים ל-SEO. זה חל על התמונות שלכם, וכפי שנראה בהמשך, גם על הקישורים שלכם.

מבנה קישורים נתונים לסריקה

בדיוק כפי שגוגל צריכה לראות את התוכן על מנת לרשום דפים במדדי-הענק מבוססי-מילות-המפתח שלה, היא גם צריכה לראות את הקישורים על מנת למצוא את התוכן. מבנה קישור נתון לסריקה – כזה שמאפשר לעכבישים שלהם לגלוש בדרך אל המסלולים של אתר – הוא חיוני כדי למצוא את כל הדפים באתר אינטרנט. מאות אלפי אתרים עושים את הטעות הקריטית של בניית הניווט שלהם בדרכים שגוגל לא יכולה לגשת אליהם, ובכך משפיעים לרעה על היכולת שלהם לקבל לבצע קידום בגוגל.

תוכן גדול, מיקוד מילות מפתח טוב וקידום אתרים אורגני חכם לא עושים שום הבדל בכלל אם העכבישים לא יכולים להגיע לדפים אלה מלכתחילה.

מדוע עמודים מסוימים אינם נגישים לעכבישים של גוגל

טפסים הנדרשים להזנה

אם אתה דורש ממשתמשים למלא טופס מקוון לפני גישה לתוכן מסוים, רוב הסיכויים שגוגל לא תוכל לראות הדפים המוגנים האלה. טפסים יכולים לכלול כניסה מוגנת סיסמא או דרישה להזנת סקר. בכל מקרה, חיפוש עכבישים בדרך כלל לא ינסו "להגיש" צורות ובכך, כל תוכן או קישורים שיהיו נגיש באמצעות טופס הם בלתי נראים עבור גוגל.

קישורי Javascript בלתי ניתנים לניתוח

אם אתם משתמש ב- Javascript לקישורים, אתם עשויים לגלות כי גוגל גם לא סורקת או נותנת משקל מועט מאוד לקישורים המוטבעים בתוכה. קישורי HTML רגילים צריכים להחליף Javascript (או ללוות אותו) בכל דף שבו אתם רוצים שהעכבישים יסרקו.

קישורים שמפנים לדפים שנחסמו על ידי תגי ה- Metarobots או על-ידי robots.txt

תגי ה- Metarobots או קבצי robots.txt מאפשרים לבעלי אתרים להגביל את גישת העכביש לדף. רק היזהרו כי מנהלי אתרים רבים השתמשו בהוראות אלו כניסיון לחסום את הגישה של רובוטים סוררים, רק כדי לגלות שמנעו גישה לרובוטים של גוגל במקום ובכך פגעו בקידום בגוגל שאותו הם רצו ליישם.

מסגרות או I-frames

מבחינה טכנית, קישורים במסגרות וב- I-frames נתונים לסריקה, אך שתיהן מציגות בעיות מבניות עבור גוגל במונחים של הארגון ודומיו. אלא אם כן אתה משתמש מתקדם בעל הבנה טכנית טובה של כיצד גוגל מאנדקסת ועוקבת אחרי קישורים במסגרות, עדיף להתרחק מהם.

רובוטים לא משתמשים בטפסי חיפוש

למרות שזה קשור באופן ישיר לאזהרה לעיל לגבי הטפסים, זו בעיה כה נפוצה, עד כדי כך שהיא שווה תזכורת נוספת. מנהלי אתרים מסוימים מאמינים שאם הם ימקמו תיבת חיפוש באתר שלהם, לאחר מכן גוגל תוכל למצוא כל מה שמבקרים מחפשים. למרבה הצער, עכבישים לא מבצעים חיפושים כדי למצוא את התוכן, ובכך, מיליוני דפים שבהם הם מסתתרים מאחורי קירות נגישים, נידונו לאלמוניות עד שדפים "מעוכבשים" מובילים אליהם.

קישורים בדפים עם מאות או אלפים רבים של קישורים

גוגל תסרוק מספר מסוים של קישורים בעמוד נתון – אך לא כמות אינסופית של קישורים. הגבלה רופפת זו נחוצה כדי לצמצם את כמות הספאם ולחסוך בדירוג. דפים עם מאות קישורים עליהם נמצאים בסיכון של אי קבלת סריקה ואינדוקס לכל קישורים הללו.

אם תמנעו מהמכשולים הללו יהיו לכם קישורי HTML נתונים לסריקה שיאפשרו לעכבישים גישה קלה לעמודי התוכן שלכם וישפרו את פעולת הקידום בגוגל.

קישורי "rel = "nofollow"

קישורים יכולים להיות בעלי תכונות רבות שהוחלו עליהם, אבל גוגל מתעלמת כמעט מכולן, למעט תבניות חשובות יוצאות מן הכלל של תג ה- "rel = "nofollow". על ידי הוספת תבנית ה- rel = nofollow לתג הקישור, אנו, בעלי האתרים אומרים לגוגל שאיננו רוצים שקישור זה יתפרש עבורם בצורה הסטנדרטית.

מילולית, Nofollow מורה לגוגל לא לעקוב אחרי קישור. תג ה- nofollow בא כשיטת עזר לעצירת התגובה האוטומטית שקיימת  בבלוגים, ספר אורחים, והצפת קישורי דואר הזבל, אבל היא השתנתה ונהפכה לדרך שבאמצעותה ניתן להגיד לגוגל להפחית כל ערך קישורי שבאופן רגיל היה עובר. קישורים מתויגים עם nofollow מתפרשים באופן שונה במקצת על ידי כל אחד ממנועי החיפוש השונים, אך ברור שהם לא יקבלו משקל דומה לקישורים רגילים וקישורים "עוקבים".

האם nofollow הוא קישור רע?

למרות שהם לא בעלי ערך גבוה מדי כמו בני הדודים העוקבים שלהם, קישורים בלתי-עוקבים הם חלק טבעי של פרופיל קישורים מגוון. אתר עם ​​המון קישורים נכנסים יצבור קישורי nofollow רבים, וזה לא דבר רע. למעשה, לאתרים בעלי דירוג גבוה יש אחוז כניסות גבוה יותר של קישורים בעלי מאפיין ה- nofollow מאשר אתרים בעלי דירוג נמוך יותר.

יחסה של גוגל לקישורי nofollow

גוגל מציינת כי ברוב המקרים, היא לא עוקבת אחר הקישורים עם מאפיין ה- nofollow, וגם לא עושה את העברת קישורי ה- PageRank או מעגנת ערכי טקסט. בעיקרו של דבר, שימוש ב- nofollow גורם לנו להוציא את קישורי היעד מהתרשים הכולל שלנו באינטרנט, לחץ כאן לקריאה נוספת על מדיניות גוגל בנושא. קישורים בלתי עוקבים לא נושאים עמם שום משקל ומתפרשים כטקסט HTML (כאילו הקישור לא היה קיים). עם זאת, מנהלי אתרים רבים מאמינים כי גם קישורי nofollow מאתר בעל ערך וסמכות גבוהים, כגון ויקיפדיה, יכול להתפרש כסימן של אמון ולכן יכולים להועיל לקידום בגוגל.

לפרק החמישי במדריך השלם לקידום בגוגל

  • תומר

    מאמר נחמד מאוד.. השאלה לגבי Nofollow ותרומתו לקידום בגוגל נשארת פתוחה אבל ראיתי כמה דוגמאות למקרים של לינקים בויקיפדיה המפנים לאתרים ואם לא מתייחסים ללינקים הללו לא ברור כיצד אתרים אלו קודמו למקום שבו הם נמצאים.

    הגב

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *