חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שני – איך אנשים משתמשים בגוגל
4552
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-4552,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שני – איך אנשים משתמשים בגוגל

01 אוק 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

לפרק המבוא במדריך השלם לקידום בגוגל

אחד האלמנטים החשובים ביותר בבניית אסטרטגיית קידום בגוגל הוא אמפטיה כלפי קהל היעד שלך. כדי לבצע קידום בגוגל עליך להבין קודם מה המחפש הממוצע מחפש בגוגל, וספציפית מה קהל היעד שלך מחפש, רק כך אתה יכול להגיע למשתמשים הללו ולשמור עליהם בצורה אפקטיבית יותר.

אנחנו במטרה אונליין אוהבים לומר "בנה בשביל משתמשים, לא בשביל מנועי חיפוש". כשלמשתמשים יש חוויה רעה באתר שלך, כשהם לא יכולים להשלים מטלה או למצוא משהו שהם חיפשו, זה לרוב בא יד ביד עם ביצוע ירוד בתוצאות בגוגל. מצד שני, כשמשתמשים מרוצים מהאתר שלך, החוויה שלהם היא חיובית, גם כלפי מנוע החיפוש וגם כלפי האתר שסיפק את המידע או התוצאה. זה אחד העקרונות הבסיסיים ביותר לקידום בגוגל.

מה משתמשים מחפשים? יש שלושה סוגי שאילתות חיפוש שמשתמשים לרוב מבצעים:

  • "עשה" שאילתות עסקיות – שאילתות פעולה כמו קניית כרטיס טיסה או השמעת שיר.
  • "דע" שאילתות אינפורמטיביות – כשמשתמש מחפש מידע, כמו למשל שם של להקה.
  • "סע" שאילתות ניווט – שאילתות חיפוש שמחפשות יעד ספציפי ברשת, כמו פייסבוק או דף הבית של התאחדות הכדורגל.

כשמבקרים מקלידים שאילתה לתיבת החיפוש בגוגל ומגיעים לאתר שלך, האם הם יהיו מרוצים ממה שימצאו? זו השאלה העיקרית שמנועי חיפוש מנסים לענות עליה מיליוני פעמים ביום. האחריות העיקרית של מנוע חיפוש היא להגיש תוצאות רלוונטיות למשתמשים שלהם.

כשמבצעים קידום אתרים בגוגל צריכים להבין – הכל מתחיל במילים שמוקלדות לתיבה קטנה.

השימוש במנועי חיפוש התפתח עם השנים אבל העקרונות העיקריים של ביצוע החיפוש נשארו ללא שינוי משמעותי. הנה השלבים שקורים ברוב תהליכי החיפוש:

  • צורך בתשובה, פתרון, או פיסת מידע.
  • ניסוח הצורך במספר מילים או מונחים, שידועים גם בתור "שאילתה".
  • הכנסת השאילתה למנוע החיפוש.
  • לסרוק את התוצאות אחר התאמה.
  • ללחוץ על התוצאה שנמצאה מתאימה.
  • לסרוק אחר פתרון, או קישור לפתרון.
  • אם אנך מרוצה, לחזור לתוצאות החיפוש ולסרוק אחר התאמה אחרת או…
  • ביצוע חיפוש חדש לאחר שיפור השאילתה.

למה להשקיע זמן, מאמצים ומשאבים בקידום בגוגל? כשמסתכלים על התמונה הרחבה של שימוש במנוע חיפוש, מידע מרתק זמין מכמה מחקרים. בררנו את אלו שעדכניים, רלוונטיים, ובעלי ערך, לא רק לשם הבנה איך משתמשים מחפשים, אלא כדי להציג טיעון משכנע על כוחו של החיפוש.

נסתכל על מחקר שבוצע בארה"ב (בשל הדמיון התרבותי הרב בין ישראל לארה"ב מומחים סוברים כי ההנתונים – ביחס לגודל האוכלוסיה כמובן – למעט כך שבארץ הדגש הוא כמעט לחלוטין על גוגל בלבד):

גוגל מובילים את הדרך במחקר מאוקטובר 2011 שנערך ע"י com score:

  • גוגל הובילו בשוק החיפוש האמריקאי באפריל עם 65.4 אחוזים מהחיפושים שנערכו, אחריהם יאהו עם 17.2 אחוזים, ומיקרוסופט עם 13.4 אחוזים.
  • האמריקאים לבדם מבצעים 20.3 מיליארד חיפוש בחודש. גוגל אחראים ל-13.4 מיליארד חיפושים, אחריהם יאהו (3.3 מיליארד), מיקרוסופט (2.7 מיליארד), ASK (518 מיליון), ו-AOL (277 מיליון).
  • סך החיפושים שמבוצעים ע"י גוגל הם 67.7 אחוזים מכל שאילתות החיפוש, אחריהם בינג עם 26.7 אחוזים מכל החיפושים.

מיליארדים מושקעים בשיווק באינטרנט לפי דיווח של פורסטר מאוגוסט 2011:

  • שיווק אינטראקטיבי יאמיר ל-77 מיליארד דולרים ב-2016.
  • סכום זה יהווה 26 אחוזים מכלל תקציבי השיווק.

חיפוש הוא דפי הזהב החדש לפי דיווח של בורק מ-2011:

  • 76 אחוזים השיבו שהשתמשו במנועי חיפוש כדי למצוא מידע על עסקים מקומיים לעומת 74 אחוזים שחיפשו בעותק מודפס של דפי זהב.
  • 57 אחוזים שהשתמשו בגרסת האינטרנט של דפי זהב, ו-44 אחוזים שהשתמשו בדפי הזהב המסורתי.
  • 67 אחוזים השתמשו במנועי חיפוש ב-30 הימים האחרונים כדי למצוא מידע מקומי, ו-23 אחוזים השיבו שהשתמשו ברשתות חברתיות ככלי למדיה מקומית.

מחקר אינטרנטי מאוגוסט 2011 של PEW חושף:

  • אחוז משתמשי האינטרנט שמשתמשים במנועי חיפוש ביום טיפוסי עלה באופן יציב מבערך שליש מכל המשתמשים ב-2002, לשיא חדש של 59 אחוזים.
  • עם העלייה הזו, המספר של המשתמשים במנועי חיפוש על בסיס יומי קרוב מתמיד ל-61 האחוזים שמשתמשים באימייל ביום טיפוסי.

חמשת מנועי החיפוש עם התנועה הרבה ביותר לפי הסטטיסטיקה של סטייט קאונטר גלובל:

  • גוגל שולחת 90.62 אחוזים מהתנועה ברשת.
  • יאהו שולחת 3.78 אחוזים מהתנועה ברשת.
  • בינג שולחת 3.72 אחוזים מהתנועה ברשת.
  • ASK שולחת 0.36 אחוזים מהתנועה ברשת.
  • ביידו שולחת 0.35 אחוזים מהתנועה ברשת.

"בתור משווקים, האינטרנט באופן כללי וככלי חיפוש, ספציפית, הוא ללא ספק אחד מהדרכים הטובות והחשובות ביותר להגיע לצרכנים ולבנות עסק"

אם אתם מעוניינים לדעת כמה תנועה עוברת באינטרנט בדקה אחת, קראו את המאמר הבא בוואלה.

מחקר מ-2011 שנעשה ע"י סלינגשוט SEO חושף את היקף הלחיצות עבור הדירוגים העליונים:

  • אתר שמדורג במקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל זוכה ל-18.2 אחוזים מכלל הלחיצות.
  • אתר שמדורג שני זוכה ל-10.1 אחוזים, השלישי 7.2 אחוזים, הרביעי 4.8 אחוזים, וכל השאר פחות מ-2 אחוזים.
  • אתר שמדורג במקום הראשון בתוצאות החיפוש של בינג זוכה ל-9.66 אחוזים מכלל הלחיצות.
  • כלל הלחיצות עבור עשר התוצאות הראשונות היה 52.32 אחוזים בעבור גוגל ו-26.32 בעבור בינג.

המחקר הספציפי הזה מדגים באופן מושלם כמה מעט תשומת לב מופנית לתוצאות בדף כנגד אלו הממוקמות גבוה יותר בעקבות ביצוע של תהליך "קידום אתרים" וכיצד עיני המשתמשים נמשכות למילות מפתח מודגשות, כותרות, ותיאורים בתוצאות האורגניות כנגד רשימת התוצאות שמשלמים בעבורה.

כל המידע המרשים הזה מוביל אותנו למסקנות חשובות לגבי חיפוש ברשת ושיווק באמצעות מנועי חיפוש בכלל וחיפוש בגוגל בפרט. במיוחד, אנחנו יכולים להכריז את הדברים הבאים:

  • חיפוש הוא מאוד, מאוד פופולארי. עם גדילה של כ-20 אחוזים בשנה, הוא מגיע כמעט לכל אמריקאי שמשתמש ברשת, ומיליוני אנשים ברחבי העולם.
  • חיפוש מוביל כמות בלתי נתפסת של פעילות כלכלית גם ברשת וגם מחוצה לה.
  • דירוג גבוה בתוצאות הראשונות הוא קריטי לנראות – מכאן חשיבות קידום בגוגל.
  • להיות במיקום הגבוה ביותר לא רק מספק את התנועה הרבה ביותר, אלא גם מחדירה בצרכנים אמון בערך ובחשיבות היחסית של החברה/האתר.

למידת היסודות של SEO היא צעד קריטי בהשגת היעדים האלו.

לפרק השלישי במדריך השלם לגוגל

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *