חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שישה עשר – מדידת הצלחת ואופטימיזציה בקידום בגוגל
5111
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-5111,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

המדריך השלם לקידום בגוגל – פרק שישה עשר – מדידת הצלחת ואופטימיזציה בקידום בגוגל

13 ינו 2014, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום בגוגל

למאמר המבוא במדריך השלם לקידום בגוגל

בקידום אתרים אורגני, יכול להיות קשה לעקוב אחר האלמנטים הספציפיים של האלגוריתמים של גוגל בצורה יעילה בהתחשב בעובדה שנתונים אלה אינם ציבוריים, וגם אפילו לא נחקרו כראוי. עם זאת, שילוב של טקטיקות שונות הפכו מספר שיטות עבודה למומלצות, ונתונים חדשים מתגלים כל הזמן כדי לעקוב אחר אלמנטים בכירים ישירים ואותות דירוג חיוביות או שליליות. נקודות הנתונים עליהן נפרט בהמשך הן אלה שמדי פעם ממליצות לעקוב אחר קמפיינים והוכחו ככאלה שהוסיפו ערך כאשר משתמשים בהן בתיאום עם ניתוח.

מדדים אשר מסופקים על-ידי מנועי החיפוש

אנחנו כבר דנו בעבר בנקודות נתונים רבות אשר סופקו על ידי שירותים כגון כלי מנהלי האתרים של גוגל, אתר יאהו אקספלורר וכלי מנהלי האתרים של מיקרוסופט. בנוסף לאלה, מנועי החיפוש מספקים כמה תובנות באמצעות שאילתות זמינות לציבור ומודיעין תחרותי. להלן רשימה של שאילתות / כלים / מדדים של מנועי החיפוש, יחד עם היישומים שלהם.

שימוש בשאילתות ובכלים הללו בצורה יעילה דורשת שיהיה לכם צורך במידע עם פתרון לפעולה. הנתונים עצמם לא חשובים, אלא אם כן יש לכם תכנית של מה לשנות / לבנות / לעשות ברגע שאתם לומדים את מה שאתם צריכים לדעת (זה נכון גם לגבי ניתוח תחרותי).

Google Trends (מגמות של גוגל)

מציג נתוני נפח / פופולאריות של חיפוש מילות מפתח לאורך זמן. אם אתם מחוברים לחשבון הגוגל שלכם, אתם יכול גם לקבל מספרים ספציפיים בדירוג, ולא רק קווי מגמה.

Google Trends for Websites (מגמות של גוגל עבור אתרי אינטרנט)

מציג נתוני תעבורה לאתרי אינטרנט על פי מקורות נתונים של גוגל (סרגל כלים, נתוני ISP, ניתוח ואחרים שעשויים להיות חלק מזה). מי שרשום בחשבון המשתמש יוצגו לו מספרים בטבלה כדי לציין רמות תעבורה משוערות.

Google Insights for Search (תובנות של גוגל לחיפוש)

כלי זה מספק נתונים על שימוש אזורי, פופולריות ושאילתות הקשורות למילות מפתח.

יישום הנתונים הללו לקמפיין שלכם

ידיעת המספרים הללו לבדה לא תעזור אלא אם כן אתה יכולים, למעשה, לפרש וליישם את השינויים למסלול-נכון. בהמשך הפרק פרטנו מספר מדדים ודרכים שאתם יכולים להתמודד איתם ולבצע קמפיין קידום בגוגל מוצלח.

תנודה בעמוד של גוגל וכמויות ספירת קישורים

המספרים שמדווחים ב"site": ו"link": רק לעתים נדירות הן שאילתות מדויקות, ולכן אנו ממליצים בחום לא לדאוג יותר מדי בגלל תנודות שמראות עליות או ירידות מסיביות, אלא אם כן הן מלוות על ידי ירידות משמעותיות בתעבורה.

אם אתם אכן רואים ירידות משמעותיות בקישורים או בעמודים שאונדקסו המלווים בירידת הפניית תעבורה דומה מגוגל, אתם עשויים לחוות אובדן אמיתי בערכו של הקישור (בדקו אם קישורים חשובים שהיו שולחים תעבורה / דירוגים מוגברים בעבר עדיין קיימים) או הפסד של אינדוקס בשל עונשים, פריצה, תוכנות זדוניות, וכו'. בניתוח מעמיק באמצעות הכלים שצויינו לעיל וכלי מנהלי האתרים של גוגל, תוכלו לזהות בעיות פוטנציאליות בקמפיין קידום בגוגל שלכם ולתקן אותן.

אם מנוע חיפוש יחיד שולח לכם תעבורה פחותה במידה ניכרת לטווח רחב של שאילתות חיפוש, יש לכך מספר קטן של אפשרויות:

  1. אתם תחת עונש בגוגל בגין פגיעה באיכות החיפוש או בהפרת הנחיות הסכמי השימוש.
  2. חסמתם בטעות גישה לסורק של גוגל. בדקו את קובץ robots.txt ותגי meta של רובוטים וסקרו את כלי מנהלי אתרים עבור גוגל כדי לראות אם כל הבעיות קיימות.
  3. גוגל שינתה את אלגוריתם הדירוג שלה כך שהיא כבר לא מעדיפה את האתר שלכם. לעתים קרובות זה קורה משום שקישורים שמפנים לאתר שלכם כבר פוחתים באופן כלשהו, ​​והם נפוצים במיוחד עבור אתרים העוסקים בבניית קמפיינים של קישורים ידניים ושל קישורים איכותיים נמוכים באופן מתון.

ירידת תעבורת החיפוש ממספר מנועי חיפוש

ככל הנראה עשיתם משהו באתר שלכם כדי לחסום את הסורקים או לעצור את האינדוקס. זה יכול להיות משהו ב- robots.txt או תגי meta רובוטים, בעיה עם אירוח או זמן פעילות, נושא רזולוציית ה- DNS או מספר תקלות טכניות אחרות. דברו עם מנהל המערכת, מפתחים ו / או ספקי שירותי האירוח והעיון, ובדקו את החשבונות והניתוחים של כלי מנהלי האתרים שלכם כדי לעזור ולקבוע סיבות פוטנציאליות.

תנודות דירוג בודדות

צבירה או איבוד דירוג לביטוי מסוים או אפילו כמה מתרחשת מיליוני פעמים ביום למיליוני עמודים, אין בדרך כלל סיבה להיות מודאגים מכך. אלגוריתמי דירוג משתנים, מתחרים צוברים ומאבדים קישורים (וטקטיקות אופטימיזציה של עמוד-על-עמוד) וגוגל אפילו משנה את המשקל שהיא מייחסת למדדים השונים שלה (ולעתים אפילו עושה טעויות בתהליכי הסקירה, ההכללה או הדירוג שלה). כאשר ירידה דרמטית בדירוג מתרחשת, ייתכן שתרצו לבדוק את המרכיבים בעמודים בזהירות לכל סימנים של יתר-אופטימיזציה, או הפרה של הנחיות (הסוואה, דחיסת מילות מפתח, וכו') ובדקו אם לאחרונה הקישורים נצברו או אבדו. שימו לב שעם עליות מתח פתאומיות בדירוג של תוכן חדש, תקופה זמנית של נראות גבוהה אשר אחריה תגיע ירידה דרמטית – היא נפוצה (בתחום הקידום בגוגל, אנו מכנים זאת "הדחיפה לרעננות").

אל תיבהלו עקב תנודות קטנות שמלוות בירידות גדולות. היזהרו מפני שיפוט מוקדם, חכו לפחות עד שכמה ימים יעברו. אם אתם מפעילי אתר חדש או נמצאים בתהליך של בניית קישורים ואופטימיזציה לאתר, עליות מתח פתאומיות אלה וירידות אף נפוצות יותר, אז פשוט תהיו מוכנים להמשיך לעבוד.

עליות חיוביות במדדי הקישור ללא עליות בדירוג

בעלי אתרים רבים חוששים שאחרי שהם עסקו קצת בקידום בגוגל "קלאסי" – אופטימיזציה של עמוד, בניית קישורים, וכו', הם יכולים לצפות לתוצאות מיידיות. זה, למרבה הצער, לא המקרה. במיוחד עבור אתרים, עמודים ותכנים חדשים שמתמודדים עם תוצאות קשות מאוד, דירוגים לוקחים את הזמן ואפילו אם מרוויחים המון קישורים איכותיים לא מובטחת הגעה לפסגה באופן מיידי. זכרו כי גוגל צריכה לסרוק לא רק את כל אותם העמודים שבהם אתם כבר בניתם קישורים, אלא לאנדקס ולעבד אותם – בהתחשב בשימוש הכמעט וודאי במדדי דלתא על ידי גוגל כדי לעזור לרעננות, המדדים והדירוגים שאתם מחפשים עשויים להתעדכן ימים או אפילו שבועות אחרי העבודה שעשיתם.

מזל טוב! סיימתם את המדריך השלם לקידום בגוגל. כעת אתם מוכנים להתחיל להפיק את מירב התועלת מהאתר שלכם, תוך יישום התרגילים והמהלכים שהרגע סיימתם ללמוד ולשפר את תוצאות החיפוש שלכם בגוגל.

למאמר הבא בקידום בגוגל

 

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *