חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | השיטה לקידום אתרים בגוגל – סנקציות שמפעילה גוגל על העושים שימוש לא נכון בקידום אתרים בגוגל
5280
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-5280,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

השיטה לקידום אתרים בגוגל – סנקציות שמפעילה גוגל על העושים שימוש לא נכון בקידום אתרים בגוגל

26 מרץ 2014, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום אתרים בגוגל

למאמר הראשון בשיטה לקידום אתרים בגוגל

התחום של קידום אתרים בגוגל נחשב לפורה במיוחד. כל מי שמתעסק בכך יודע כי על מנת שאתר מסוים יופיע במיקום גבוה תחת מילת מפתח מסוימת, נדרשים חודשים ארוכים של עבודה מאומצת, ולרוב גם מעבר לכך. בתנאים אלה, הסיוט הגדול ביותר של כל מקדם אתרים הוא לענישה של גוגל, מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, שתביא לכך שהאתר ייסוג אחורנית לא מעט מקומות במנוע החיפוש. מתי זה קורה? ואיך אפשר להימנע מכך?

תוכן מועתק

אחד הקווים המנחים את גוגל הוא שכל התוכן שמופיע באינטרנט צריך להיות מקורי. הדבר נותן את אותותיו גם על התחום של קידום אתרים בגוגל. אין ספק שהעובדה הבאה לא צריכה להפתיע: כאשר גוגל מגלה שתוכן מסוים שהועלה לאתר מסוים הוא מועתק, הסנקציות שיוטלו כנגדו חמורים בכל קנה מידה. במקרה ה"טוב" העמוד יירד מספר עמודים בתוצאות החיפוש של מילות המפתח הרלוונטיות אליו, אך במצבים מורכבים יותר הוא עלול אף להיעלם לחלוטין מתוצאות החיפוש.

איך זה עובד? פשוט מאד. האלגוריתם הסודי של גוגל, אותו מנסה לפצח כל מי שפועל בתחום של קידום אתרים בגוגל, סורק, בכל טקסט, מחרוזות בנות שלוש מילים ומעלה. כאשר הוא מזהה שהן קיימות באתר שכבר נמצא ברשת, הוא מסיק על היעדר רלוונטיות לגולש, ולו מכיוון שהתוכן שבאתר לא מחדש דבר. המטרה של גוגל, צריך להזכיר, היא לתוכן מגוון ואיכותי שיופיע בתוצאות החיפוש.

ואגב, יש להדגיש כי גם בכל הנוגע להפרה של זכויות יוצרים של טקסט מסוים, גוגל עלולה להטיל עונשים כבדים. לא פעם, במקרים אלה בעל הזכויות שהופרו ייפנה לגוגל, והיא עשויה להחליט, במידה ופרטי המקרה מתבררים כנכונים, על אותה ענישה.

תוכן שאינו איכותי

עד לפני מספר שנים, קידום אתרים בגוגל היה הליך טכני מאד. כל מה שנדרש היה להעלות מאמרי תוכן ברמה ירודה, ללא כל ערך מוסף לגולש. כל עוד הם כללו את מילות המפתח, וכל המרבה בהן הרי זה משובח, מלאכת הקידום התבצעה לה. המצב הזה, מיותר אולי לציין, גרם לכמויות עצומות של תוכן שאינו איכותי בכל רחבי האינטרנט, מה שאילץ את גוגל להקשיח מעט את החוקים.

כיום, המצב בתחום של קידום האתרים שונה לחלוטין. אף אחד לא יודע עובד בדיוק האלגוריתם של גוגל, אבל דבר אחד ברור: הוא בהחלט סורק, במידה זו או אחרת, את טיבו של הטקסט. כאשר הטקסט עמוס בטעויות תחביר, אינו כולל מבנה לוגי ברור של משפטים או אפילו עמוס יתר על המידה במילות מפתח, התוצאה עלולה להיות ירידה במיקום שלו במנוע החיפוש. מכאן, שאנשים שלא הפנימו את השינוי בחוקי המשחק של קידום אתרים בגוגל, עלולים בהחלט להישאר מאחור.

קישורים מלאכותיים

מאבק נוסף של גוגל הוא במטרה להעלים את כל אותם קישורים מלאכותיים, שברור כי המטרה היחידה שלהם היא לנסות לקדם את האתר בדרכים לא דרכים. לצורך זה, נעשית בחינה של אינספור היבטים הנוגעים לתוכן הספציפי, ובכלל זה מיקומו בתוכן, טקסט העוגן שלו, מספר הקישורים היוצא מדף מסוים, הערך המוסף שמעניקים הקישורים וכיוצא בזה. ברור שככל שמתגלות יותר "בעיות", כך קידום אתרים בגוגל מאבד את יעילותו.

הדרך הטובה ביותר להבהיר את הנקודה הזו היא באמצעות מספר דוגמאות. הראשונה היא הודעה בפורום אינטרנטי, שאינה כוללת בתוכה הרבה יותר מאשר אותו קישור, כשגם בין נושא הקישור לנושא הפורום אין קשר של ממש – זהו קידום שאינו יעיל. על אותו עיקרון, מאמר מקוון עם מספר רב של קישורים לאותו אתר, עלול להיות מוגדר על ידי גוגל כ"ספאם", על כל ההשלכות השליליות שבכך.

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *