חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | השיטה לקידום אתרים בגוגל – כיצד פרופילים ודפים של גוגל+ צוברים סמכות חיפוש (חלק 1)
5156
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-5156,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

השיטה לקידום אתרים בגוגל – כיצד פרופילים ודפים של גוגל+ צוברים סמכות חיפוש (חלק 1)

08 פבר 2014, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום אתרים בגוגל

למאמר הראשון בשיטה לקידום אתרים בגוגל

דפים ופרופילים של גוגל +צוברים סמכות בדירוג בחיפוש גוגל (ובמקומות אחרים בגוגל, כפי שתראו למטה) באותו האופן שעושים דפים רגילים אחרים ברשת, עלינו להכיר זאת לטובת קידום אתרים בגוגל מוצלח.

 מסתורין של דירוג פרופילים: מקרה מבחן פרטי

אלה הם רשמים מניסוי שערך מומחה לקידום אתרים בגוגל שפעיל בגוגל+ מאז יומו השלישי. הודות למערכות יחסים שכבר ביסס דרך Google Buzz ועוד רשתות חברתיות, הוא בנה במהרה רשת עם הרבה משתמשים משפיעים של גוגל+. לאחר כשמונה חודשים בתמונה, הייתה לו כמות מכובדת של 10,000 עוקבים (מספר העוקבים הגבוה ביותר לרשת חברתית שהיו לי, אבל בקושי רב סופר-סטאר של גוגל+).

 בערך אז, הוא התחיל לשים לב בכוח משונה שהיה לפרופיל שלו. אם הוא שיתף פוסט של גוגל+ של משתמש פופולרי בפרופיל שלו, ואז לאחר יום-יומיים חיפש בגוגל (לאחר התנתקות ומחיקת היסטוריה), הוא גילה שפעם אחר פעם כי הפוסט שהוא שיתף הפך למדורג במקום הגבוה ביותר בגוגל+ בכותרת הפוסט המקורי. כלומר, הוא הביס בדירוג משתפים אחרים עם פי כמה וכמה יותר עוקבים לפוסטים שהם כתבו בחיפוש.

 שימו לב כשאתם משתפים פוסט של מישהו אחר בגוגל+. הטקסט כולו של הפוסט המקורי שמשובץ בשיתוף נהפך לחלק מהשיתוף. כמו כן, שימו לב למילות המפתח בפוסט המקורי.

 הפוסט שלו בגוגל+, לא זה שהוא שיתף, היה בראש הדירוג של פוסטים בגוגל+ (אכן, ראש הדירוג בקרב פוסטים שאינם חדשותיים, נקודה) של [דפי פייסבוק הגדלים הכי מהר] בכל הזמנים, למרות שהפוסט המקורי היה של מישהו אחר. גוגל אפילו לקחה את תיוג הכותרת מהשורה הראשונה של מקור הפוסט, ולא ממנו.

 אבל יש עוד עובדה מזעזעת: באותו הזמן, למפרסם הפוסט המקורי היו 60,000 עוקבים בגוגל+, פי שישה ממנו.

תופעה זו חזרה על עצמה שוב ושוב, ולעתים קרובות הוא הביס בדירוג אנשים שהיו להם הרבה יותר עוקבים ממנו, לפוסטים שלהם, כאשר הוא שיתף אותם. באותו הזמן, רוב האנשים הניחו שככל שיש לכם יותר עוקבים או יותר +1 שהפוסטים שלכם מקבלים, כך תדורגו גבוה יותר בחיפוש. אבל הוא הצליח להוכיח שאף אחד מהנ"ל לא התרחש במקרה זה של קידום אתרים בגוגל.

 זה עדיין ממשיך עד עצם היום הזה. הוא עדיין יכול (לא תמיד, אבל בד"כ) להביס בדירוג הרבה משתמשי גוגל+ מקושרים בחיפוש בגוגל עם השיתופים שהוא עושה לפוסטים המקוריים שלהם – אפילו אם הפוסטים המקוריים שלהם קיבלו יותר +1 מאלו שלו.

 אז מה בעצם גרם (ועדיין גורם) לפרופילים מסוימים לזכות לדירוג יותר גבוה בחיפושים בגוגל? ללא ספירת עוקבים או +1, מהו גורם הקסם? וכיצד ניתן ליישם זאת לקידום אתרים בגוגל?

 תגלית: הסמכות של פרופיל ודירוג PageRank

בימיה הראשונים של גוגל+, מספר משתמשים המתמחים בתחום קידום אתרים בגוגל שמו לב שהפרופילים שלהם הראו את ה-PageRank של גוגל בארגז הכלים של PageRank. אבל אז, יום אחד, ה-PageRank של גוגל כבר לא נכלל בארגז הכלים. הרוב הניחו שגוגל שינתה את דעתה בקשר לרישום PageRank בפרופילים של גוגל+.

 כך היה, עד שאיש קידום אתרים בגוגל חד-עין בשם ג'ושוע ברג גילה שזה היה שם כל הזמן הזה. בעודו מנסה לעבוד על המלצה של מקדם אחר בשם דן פטרוביק שזה היה שינוי במבנה ה-URL  של גוגל+ שגרם לרוב כלי העבודה שלPageRank  לא להראות כלום, ג'ושוע חשף כלי אחד, prchecker.net, שיכול היה לנתח כמו שצריך –URLs ולהראות שלפרופילים של גוגל+ כן היה PageRank. (טיפ-ההתאמה החדשה של URL של גוגל+ לא יעבדו עם הכלי הזה. עליכם להשתמש בקליק ימני בשם של משתמש בכל מקום בגוגל+, להעתיק ולהשתמש באותו ה-URL).

לסיום, יש לנו הסבר אפשרי ליכולות הדירוג הגבוה במיוחד של המקדם שספרנו לכם עליו. הוא התחיל לבחון, וכמובן, במקרה אחר מקרה, אם לאדם ששיתף את הפוסט שלו היה PageRank נמוך או שווה לכל היותר לזה שלו, הוא הביס אותם בדירוג בחיפוש אחר אותן מילות מפתח. תמיד ישנן אנומליות, אבל, לא כל כך הרבה עד שאין להן הסבר של או חוסר דיוק של ארגז הכלים של PageRank או העובדה שיש עוד פקטורים שמשחקים תפקיד בדירוג הפוסט שמשקל 0-10 של PageRank לא יכול להראות.

דרך אגב, עד מהרה גילינו שבנוסף לפרופילים, לדפים ולקהילות של גוגל+ יש PageRank משלהן.

אבל השאלה נותרה: מנין הגיע ה-PageRank? כיצד פרופיל או דף בגוגל+ משיג PageRank (ויותר חשוב-סמכות חיפוש שהוא מייצג?

 מקורות פנימיים

מאחר שלפחות מעל פני השטח, גוגל+ היא רשת חברתית (וכלי טוב לקידום אתרים בגוגל), ישנה סיבה טובה שהמקור ראשוני ממנו גוגל+ שואבת סמכות חיפוש יהיה חיבורים בתוך הרשת עצמה.

אנחנו יודעים שגוגל משתמשת בלינקים מדפים רגילים ברשת ככלים להערכה של הסמכות היחסית של הדפים שאליהם היא מכוונת. פרופילים של גוגל+ מקשרים בינם ובין עצמם, אז זה הגיוני שגוגל משתמשת באותה האסטרטגיה בגוגל+.

אז סביר להניח ששיתופים ועוד פעולות ממשתמשים אחרים עוזרים לבנות סמכות PageRank לפרופיל. כאשר אתם מציינים מישהו בגוגל+ (כותבים + ואז את שמם) זה יוצר לינק מעקב בפרופיל של אותו אדם.

אם למשתמשים שמציינים אתכם, משתפים פוסטים שלכם, או מקיימים איתכם קשר יש פרופיל עם סמכות גבוהה, סביר להניח שהם מעבירים יותר סמכות לפרופיל שלכם. על כן, ככל  שיש לכם יותר משתמשי גוגל+ בעלי כוח, כך ה-PageRank של הפרופיל שלכם יטפס.

 מקורות חיצוניים

בנוסף לסמכות פנימית בתוך גוגל+, אם גוגל העניקה PageRank למשתמשי גוגל+, הדפים והקהילות שלהם, אז סביר להניח שלינקים מהרשת שחיצוניים לגוגל+ גם כן יעזרו לבנות את הסמכות של אותם אישויות גוגל+ ויועילו לקידום אתרים בגוגל.

למאמר הבא בשיטה לקידום אתרים בגוגל.

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *