חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | השיטה לקידום אתרים בגוגל – סימנים חברתיים לקידום אתרים בגוגל
5003
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-5003,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

השיטה לקידום אתרים בגוגל – סימנים חברתיים לקידום אתרים בגוגל

14 דצמ 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום אתרים בגוגל

למאמר הראשון בשיטה לקידום אתרים בגוגל

נראה כאילו היו לגוגל בעבר הרבה מגבלות טכניות בקשר לשימוש של סימנים חברתיים כפקטור לדירוג. באמצעות עדכון Hummingbird, לגוגל יש כעת מבנה יותר טוב לעיבוד של סימנים חברתיים (בין היתר) וזה יכול מאוד להועיל לקידום אתרים בגוגל.

זה עשוי להסביר למה מחקרים שפורסמו לאחרונה הראו שהלינקים של השיתוף בגוגל+ לא השפיעו על הדירוג, אך זה גם עשוי לרמוז שהיום בו גוגל+ כבר לא תשפיע על דירוג הוא כבר מעבר לפינה.

אחת האנלוגיות הכי טובות למצב זה היא האופן בו הצבעה עבדה בימים הראשונים של ארה"ב. בכדי להצביע, היית צריך להיות גבר לבן שהיה ברשותו רכוש רב. לא ממש דמוקרטיה בכלל.

במהלך הזמן, אנשים מגזעים אחרים, אלו העשירים פחות וכן נשים זכו בזכות להצביע. המדינה התקדמה במהלך הזמן עד שהפכה לכזו שבה בעיקרון, לכל אדם מעל גיל 18 יש זכות הצבעה.

האם דמוקרטיה כזאת תהיה גם בחיפוש?

תשובה פשוטה: כן ולא (אוקיי, כנראה שזו לא תשובה פשוטה). בואו נצלול יותר עמוק פנימה.

מבחינה היסטורית, קידום אתרים בגוגל הונע ע"י לינקים

זוהי ההקבלה לגברים לבנים, עשירים ובעלי אדמות שהייתה להם היכולת להצביע ולאף אחד אחר לא. ברשת, כדי להשתמש בלינק, אתם צריכים להיות בעלים של אתר. למרות שזו לא בהכרח השקעה ענקית, בהשוואה לבעלות על אדמה, זו עדיין השקעה במידה מסוימת, הרבה יותר מפתיחת חשבון במדיה חברתית.

גוגל תשתמש בסימנים חברתיים כפקטור דירוג בעתיד

בואו נסכם את שנייה:

1) גוגל לא משתמשת כרגע בסימנים חברתיים (או לפחות לא באופן נרחב).

2) היא ללא ספק מתכוונת להשתמש בהם בעתיד.

3) סימנים חברתיים הם בעלי חשיבות כעת ויהיו חשובים אף יותר לקידום אתרים בגוגל.

אנו חיים בעולם של ספאם

זאת פשוט המציאות. כמה סוגים של הצבעות פשוט יש לנכות. אחד הדברים שקשורים לכך הוא הרעיון שאתה לא יכול להצביע לעצמך. כל מה שתעשה כדי להצביע לעצמך פשוט לא נספר. אין לך יכולת לעשות זאת.

הצבעתו של מומחה צריכה להיות שווה יותר

אם יש לך מישהו שמוכר כמומחה בנושא מסוים, ואנשים חושבים שהוא יצר תוכן טוב בנושא הנ"ל, הדעה שלהם צריכה להיחשב יותר מזו של מישהו שאין לו מושג בתחום. האלגוריתם המבוסס על לינק תמיד פעל באופן זה. כך גם יהיה בסימנים חברתיים. זיכרו שלינקים היו הצורה הראשונה של הוכחה חברתית. זו פשוט הייתה הצורה שבה אנשים (במטפורה-הלבנים, עשירים ובעלי אדמות) הצביעו לתוכן הטוב ביותר. באלגוריתם המקורי של גוגל, PageRank היה אינדיקטור למי מבין המומחים לדבר היו, ודירוג יותר גבוה ב-PageRank נחשב יותר מדירוג נמוך. גם זה התפתח עם הזמן, ורלוונטיות הפכה לפקטור משמעותי בתחום קידום האתרים בגוגל.

בעולם המדיה החברתית, מומחים לדבר ניתנים לזיהוי ע"פ הדרך בה התוכן הרלוונטי מצוטט, כמה שיתופים נעשים לו, כמה +1 וכדומה.

הצבעות חברתיות דורשות פחות מאמץ ומחויבות מקידום אתרים בגוגל קלאסי

בעוד שאתם יכולים להתבונן על העולם בו רק בעלי אתרים יכולים להצביע (כי הם היחידים שיכולים להשתמש בלינקים) כעולם שלא באמת דמוקרטי, המציאות היא ש"הצבעה" לתוכן בשימוש בלינקים דורשת יותר מאמץ ויותר מחויבות מאשר שיתוף תוכן ברשתות החברתיות.

אם שמים בצד אתרים מחורבנים שאין להם סמכות, מו"לים של אתרים הם בעלי מוניטין של הגנה. אם הם מקושרים לאתרים הקשורים לספאם, המוניטין שלהם עם קהל היעד יסבול. אותו הדבר נכון לגבי נוכחות ברשת חברתית, אבל ההבדל הוא ששיתוף ברשת חברתית לפעמים נעלם תוך דקות, בעוד שלינק באתר הוא אובייקט סטטי (עד שיסירו אותו).

בכל תרחיש מאלו, יש תמריץ די טוב לא להיות מקושר עם אתרים מחורבנים (פגיעה חמורה במאמצי קידום האתרים בגוגל שלך), אבל הנושא העיקרי הוא האזור האפור. כמה ביקורת תשים בבדיקה של פיסת תוכן לפני שתשתף אותה במדיה החברתית? אם זה נראה טוב מספיק, אבל הזמן שלך נגמר ואתה רוצה לדחוף את זה לאוויר, האם פעם לא תשקיע כמה דקות לבדוק את זה? האם הרצון להיות אחד הראשונים שמשתף גובר על הזהירות? יש הרבה תרחישים שיכולים להשפיע על זהירות.

העניין הוא שיש אזורים אפורים, והסיכון הנמוך שמזוהה עם חלק לא גדול במיוחד הוא נמוך. באתר, הסיכון בפגיעה במוניטין של המותג עם החלטה שולית הקשורה בלינקים הוא גבוה יותר ולכן יש להתחשב בו יותר כאשר מקדמים אתרים בגוגל.

איך זה הולך?

ההשקעה של אנשים בהצבעה (שיתוף, +1, תגובות) דרך מדיה חברתית היא פשוט שונה ממקרים שאתם משתמשים בלינק באתר. על כן, יש להשתמש בהם באופן קצת שונה. שיטת הסינון של סימנים חברתיים תהיה שונה לחלוטין. אני לא חושב שפשוט תוסיפו הצבעות חברתיות להצבעות של לינקים ובזאת תסיימו. בכל מקרה, יהיו שיקולים המבוססים על סמכות של האדם/חברה/מו"ל ש"מצביעים" להסכמה. סימנים שונים יכולים להשפיע על דירוג בדרכים שונות למדי. אפשר אף לדמיין לינקים שמשפיעים על דירוג במספר תרחישים, וסימנים חברתיים לא משפיעים על התרחישים הללו, ולהיפך.

תקציר

גם לינקים וגם סימנים חברתיים הם צורה של הוכחה חברתית, אבל יש להן אספקטים שונים של הצורה בה הם עובדים ומה שמעורב בכך. על כן, אנו מצפים שיהיו הבדלים באופן בו גוגל פונה אליהם. בכל אופן, לבנות את המוניטין שלך בפלטפורמות מרובות ולקבל הרבה סוגים של סימני הוכחה חברתיים הינו הלב של קידום אתרים בגוגל כיום.

לעסקים גדולים יותר, זה פועל בקנה מידה גדול יותר. לעסקים קטנים יותר, זה עשוי להתמקד בשוק נישה או שוק מקומי. בכל אופן, המשחק זהה. בסס את המוניטין שלך כמנהיג בתוך חלל השוק שבו אתה נמצא. בסופו של דבר-זוהי המטרה. נראה כאילו סוף כל סוף גוגל עומדת לספור את משתמשי גוגל+ מסיבה טובה.

בסרטון הבא תוכלו לשמוע את מאט קאטס (אחד מבכירי גוגל) מדבר על .Hummingbird

למאמר הבא בשיטה לקידום אתרים בגוגל

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *