חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | השיטה לקידום אתרים בגוגל – מילות מפתח: שינוי הדרך בה אנו חושבים על קידום אתרים בגוגל
4913
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-4913,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

השיטה לקידום אתרים בגוגל – מילות מפתח: שינוי הדרך בה אנו חושבים על קידום אתרים בגוגל

09 נוב 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום אתרים בגוגל

למאמר הראשון בשיטה לקידום אתרים בגוגל

העתיד של החיפוש, ככל הנראה, לא מבוסס על מילות מפתח. מכיוון שרובנו בתחום קידום האתרים בגוגל חסידים של שימוש במילות מפתח כאינדיקציה להבנת הכוונה של המחפש, אנו נצטרך לשנות את הגישה שלנו.

האמת היא שחיפוש מתקדם לכיוון שרובנו לא יכולנו לחזות מראש… מיזוג טכני מורכב ומגוון של פלטפורמות, מכשירים ותשומות.

גוגל נהיית יותר ממוקדת בגילוי הכוונה של המשתמש בהתבסס על אלמנטים מגוונים שניתן למדוד לפניי שמשתמש בכלל מקליד משהו – מיקום, היסטוריית חיפוש, ניידות, מעגלים וכו'- זה הופך להיות פחות חשוב מה המחפש באמת מקליד בשביל לקבל גישה ל- SERP. עם העלייה של חיפוש מילולי בפלטפורמות כמו Google Now ו- Google Glass, הגולש יכול לא להקליד בכלל.

מילות מפתח בחיים האמיתיים

קח את הדוגמה האחרונה על איך גוגל עובדת עכשיו. אתה יכול לשאול "מי הוא ראש ממשלת ישראל?" והתשובה תוצג לפנייך: בנימין נתניהו. אתה יכול לשאול "מי אישתו?" והתשובה שוב תוצג: שרה נתניהו, אבל בואו נניח שתבחר להמשיך להקליק או לבחור תוצאה ספציפית בדף. אולי זה רשימה של נשות ראשי הממשלה המפורסמות במהלך ההיסטוריה. כבעל האתר, מילות המפתח המיוחסות יהיו [מי האישה שלו]. זה לא יעיל עבורך, בגלל שאתה לא יודע אם [שלו] מתייחס לנתניהו, רבין או בן גוריון.

אז האם קידום אתרים בגוגל סופסוף מת?

לא, קידום אתרים בגוגל לא מת, וגם לא מילות מפתח. האמת היא, שקרוב לוודאי לא נראה את קופסת החיפוש הסטנדרטית נעלמת מחיינו, אבל אנחנו נראה הרבה יותר גיוון בצורה שבה אנשים מקלידים מילות מפתח לתיבת החיפוש.

שינויים אלה דורשים להפוך את קידום האתרים בגוגל לקונספט מעט אחר. משחקים במערכת הסתיימו בשנה שעברה, למי שלא קיבל את התזכיר. ניסיונות להנדס לאחור את האלגוריתם יגרמו לך לצרות.

אבל העתיד של SEO יעסוק רק באופטימיזציה. במובן מסויים, מה שישן חוזר להיות חדש – חוץ מכך שצריך לשנות את הדרך שאנחנו חושבים על המושג (SEO). מאט קאטס אמר בשנה שעברה שאנחנו צריכים לחשוב על קידום אתרים בגוגל כ"אופטימיזציה של חווית החיפוש". אנו נקח צעד אחד קדימה ונציע…

אופטימיזציה של חוויית המשתמש

במקום לחשוב על "שיווק", שמוגדר כפעולה של קידום ומכירת מוצרים ושירותים, צריך לחשוב בקידום אתרים בגוגל על איך הם יכולים לספק את החוויה הטובה ביותר עבור המשתמש- המבקר באתר.

איזה שילוב של אלמנטים צריך להציג כדי להפוך את החוויה של המשתמש לאופטימלית ביותר? איזה פעולות מפתח אנשים רוצים לקחת באתר, ואיך אנחנו יכולים לקלוע לאינסטינקטים הבסיסיים שלהם ולשפה שלהם עם כותרות ברורות והעתקים?

יש מושג שנקרא "Aboutness" שפותח על ידי פיירטורן בשנת 1967, וקודם על ידי וויליאם ג'ון הוטצ'יינס באמצע שנות ה-70 ואומץ עוד יותר לאחרונה על ידי שרי תורוו, מומחה בתעשייה שאולי אתם מכירים. המושג במקור שימש עבור הספרייה ומידע מדעי, במובן של שיווק, הוא מתייחס להפיכת מה שהדף מדבר עליו ליותר ברור למשתמש.

אתה יכול לעשות את זה באמצעות תמונות מתוייגות שנבחרו היטב, באמצעות שימוש בכותרות שמבוססות על מילות מפתח, ובאמצעות העתק שמבהיר ומסביר את הכוונה של העמוד. כאן מילות מפתח הופכות להכרחיות, בגלל שעד שנוכל לקרוא מחשבות של אנשים, צריכה להיות לנו היכולת להניח מה השפה שתשכנע משתמשים לעשות פעולה – לנחש בהתחלה, ואחר כך לבחון את זה ולשפר את זה. לא צריך לבלבל את זה עם "אופטימיזציה של חווית המשתמש", שהולכת עמוק יותר והיא יותר מפורטת, אבל זה משרטט את פני השטח של איך מקדמים טובים בגוגל צריכים לחשוב.

אופטימיזציה טכנית היא כאן כדי להישאר

בהגדרה המסורתית של קידום אתרים בגוגל, "SEO" תמיד יהיה רלוונטי והכרחי. זה קשור לאיך אנחנו משפרים אתרים עבור גוגל, וזה כולל הכל: מלהיות בטוחים שהעכבישים של גוגל יכולים לזחול בדפים על מנת לעזור להם להבין את ההקשר המסובך של דפים עם סימונים סכמתיים. אבל יש עוד אספקט אפילו יותר חשוב בקידום אתרים בגוגל שצריך להתייחס אליו.

העלייה של חיפוש ישות

אם כעת אומר לכם לדמיין אילן סביר להניח שרבים מכם ידמיינו טבלה של אילן שורשים מכיוון שאנו חושבים על דרכים להצגת מידע, אך מרבית האנשים ידמיינו עץ טיפוסי שניתן לראות בטבע.

הדוגמא הזאת מסבירה אמת אוניברסאלית במגוון של דרכים קוקנרטיות: שפה יכולה להצביע באופן ברור על מה אנשים חושבים.

אם גוגל הייתה יודעת בהתבסס על המיקום שלי או על התמונה האחרונה שצילמתי או על היסטורית החיפוש שלי שאני עובד על הצגת מידע עבור לקוח במהלך ההפסקה האחרונה או במהלך וועידת חיפוש, אז כנראה לתוצאות החיפוש (אילן) היו תוצאות שונות מאוד עבורי.

אז בתור מקדמי אתרים תחת ההגדרה החדשה (אופטימיזציה של חווית החיפוש), יש לנו אחריות להגדיר בצורה ברורה ולהצביע על הישויות של הלקוחות שלנו. איפה הם ממוקמים, במה הם מתמחים? איך הדברים האלה ממסדים קשרים עם ישויות אחרות? חלק מזה מוכר, כמו העיקרון של "חיפוש לוקאלי" או "מחבר" או "גרף קישור", אבל המכלול הוא הרבה יותר גדול מסך כל החלקים.

העתיד של קידום אתרים בגוגל לא מבוסס על מילות מפתח, אלא על איך "מילות מפתח" ממסדות קשר עם ישות, עם רעיון או עם מטרה. בשביל ללמוד יותר על זה, אנו ממליצים בחום להקשיב להרצאה הבאה העוסקת באיזה פורמט בדיוק נשתמש. העתיד של החיפוש מגיע במהירות, ומומחי SEO (או איך שלא נקרא לזה) יצטרכו להסתגל במהירות על מנת להישאר בפסגה.

למאמר הבא בשיטה לקידום אתרים בגוגל

  • מטרה אונליין

    וואו מאמר נהדר!

    הגב

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *