חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | השיטה לקידום אתרים בגוגל – העולם החדש והאמיץ של קידום אתרים בגוגל: מעבר לאתרים
5131
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-5131,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

השיטה לקידום אתרים בגוגל – העולם החדש והאמיץ של קידום אתרים בגוגל: מעבר לאתרים

26 ינו 2014, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום אתרים בגוגל

למאמר הראשון בשיטה לקידום אתרים בגוגל

אנחנו שומעים זאת באופן קבוע – מותו של תחום קידום אתרים בגוגל מתקרב. בשנים האחרונות, הופצצנו באי-אלו שינויים בחיפוש אורגני, מ-Penguin, דרך Panda ועד Hummingbird. בואו נודה בזה – הדבר הקבוע היחיד בעולם החיפוש הוא השינוי.

אבל אנו חושבים שתחום קידום אתרים בגוגל לא מת עדיין. למעשה, תפקיד קידום אתרים אורגני מתרחב באופן מהיר, והמציאות היא שעלינו להסתכל מעבר לאתר החברה בלבד. הבה נסקור כמה מהאופנים שבהם החיפוש השתנה ב-2013 ונתבונן באופן בו שינויים אלו השפיעו על שווקי החיפוש.

 חיפוש בנייד

כמה חשובים היו הניידים השנה בחיפוש אורגני? המחקר העדכני ביותר מצביע על כך שתנועה בניידים מהווה 28% מחיפושי האתרים, כלומר עלייה של 67% תוך שנה. בכנס ה-Pubcon המרכזי שלו באוקטובר, מאט קאטס חלק את הנתון הסטטיסטי הבא שתנועת ניידים ביוטיוב גדלה מ-6% מסך התנועה באתרים ב-2011 ל-40% ב-2013. מובן שחשיבות הניידים גדלה באופן דרמטי.

מה זה אומר לגבי קידום אתרים בגוגל? ניידים מציבים בפנינו אתגרים חדשים וייחודיים. גוגל כבר הגדירה מספר נקודות מפתח לגבי האופן בו חיפוש בנייד שונה מחיפוש בדסקטופ, ונקודות אלו מציעות שכמה אתרים פשוט ייענשו בעמוד התוצאות בגוגל (SERP) אם הם לא מותאמים לנייד:

"כדי לשפר את ניסיון החיפוש למשתמשי סמארטפונים וכדי להתמקד בנקודות הכואבות, אנו מתכננים להפעיל מספר שינויים בדירוג בעתיד הקרוב הפונים לאתרים שלא עובדו כראוי למשתמשי סמארטפונים."

 מה שהתעצמות השימוש בניידים אומרת לקידום אתרים בגוגל, היא שאיננו יכולים פשוט להתמקד אך ורק בהתאמת אתרים מזווית אחת. עכשיו עלינו להתחשב בקריטריונים נוספים (או סט שלם אחר של קריטריונים) כדי להבטיח שאותו האתר מדורג גם בחיפוש בנייד.

 אפליקציות בנייד

גוגל הכריזה לאחרונה שעכשיו יש לה את היכולת לנתח מידע שמצוי באפליקציות לנייד, בדיוק כפי שהיא עושה באתרים. כדי לנתח אפליקציות לנייד, בדומה  לאתרים, עליכם ליצור ולהשתמש ב-XML Sitemap ל-Webmaster Tools של גוגל.

כך גוגל מנתחת את הדף ב-Sitemap וקוראת ומדרגת את האתר בהתאם, ומאפשרת למחפשים לבצע לינקים עמוקים ישירות למידע שמצוי באפליקציה.

אבל מה שזה אומר זה שאנשי קידום אתרים בגוגל צריכים להיות מעורבים עם מפתחי האפליקציה, כמו כן, ולהבטיח שהתוכן שנוצר מותאם כראוי ושה-XML Sitemap מעודכן וכן נתוני האפליקציה מעודכנים.

 גילוי אפליקציות

בכתבה משנה שעברה הוערך כי iTunes App Store ו-Google Play  כל אחד כולל כמעט 700,000 אפליקציות. אפליקציות בהחלט עשויות להיות יקרות  לפיתוח, אז ברגע שאתם יוצרים אחת, תרצו להבטיח שמשתמשי הנייד יכולים למצוא את האפליקציה ולהוריד אותה.

גילוי אפליקציות לנייד עשוי בעקרון להיחשב כתחום נוסף של SEO, גם בתוספת של אפליקציה המנתחת בחיפוש האורגני של גוגל לנייד ובתוך פלטפורמות החיפוש של iTunes App Store ו-Google Play בעצמם. בעוד אפליקציות עדיין מפותחות ומתווספות לפלטפורמות הללו, חיפושים נהיים יותר המוניים – כיצד אפליקציה תימצא בתוך ההמון?

האתגר הגדול ביותר של גילוי אפליקציה לנייד בתוך פלטפורמת האפליקציות העומד בפני אנשי קידום אתרים בגוגל הוא שאלגוריתמים עובדים בצורה שונה לחלוטין מאשר זה של גוגל. זה דבר שאנשי קידום אתרים אורגני צריכים לקבל בעוד פיתוח אפליקציות ממשיך לגדול ולהתרחב מעבר למכשירים ניידים טיפוסיים כמו סמארטפונים וטאבלטים לעבר טכנולוגיה נלבשת כמוGoogle Glass  או שעונים חכמים.

 Hummingbird וחיפוש בשיחה

כאשר הכריזו על אלגוריתם Hummingbird בספטמבר, אנשי SEO בכל מקום תהו מה השינוי באלגוריתם אומר לגבי העתיד של קידום אתרים בגוגל. ייסוד Hummingbird כרוך בחיפוש בשיחה, שבו מחפשים שואלים בגוגל שאלות ולא מכניסים מילות מפתח, כך שגוגל מתרגמת את השאילתא ומעבדת אותה בהתאם (מה שהיה ידוע כ-Ask Jeeves בסביבות 1998). חיפוש בשיחה מהווה מטרה למנועי חיפוש מזה זמן רב , אבל עלייתם של הניידים בשנה האחרונה הדגישה את חשיבותו אף יותר.

במחקר משנה שעברה של גוגל, חוקרים קבעו כי מכיוון שזה יותר קשה להקליד במכשיר נייד והמקלדות קשות לתפעול, משתמשים לא יבלו פרק זמן אינסופי בחיפוש אחר משהו ספציפי. להבדיל, הם פשוט ינסו להשתמש באמצעים אחרים כדי להשיג את המידע שבו הם מעוניינים.

עם התוספת של חיפוש קולי למכשירים ניידים חיפוש הפך למהיר יותר וקל יותר מהקלדה במכשיר הנייד. מייקרוסופט אף לקחה את תחום החיפושים הקוליים והחילה אותו במכשירים נוספים כמו Xbox One, הכולל חיפוש קולי בבינג בעוד החיפושים מתמקדים בתוצאות הקשורות לבידור כמו סרטים ומשחקים, זה אכן הופך את ה-Xbox לכלי חיפוש, כמו Google TV.

Hummingbird פשוט משתמש בצורה טובה יותר בחיפוש בשיחה והיחסים בין המילים, מה שאומר שאנשי קידום אתרים בגוגל חייבים לחשוב באופן יותר הוליסטי על האופן בו המידע (ומערכת היחסים בין חלקיו) מוצג לבדיקה. אנחנו כבר לא מתאימים כך שיימצא מושג המפתח – אנחנו מתאימים בחיפוש אחר מילים ומערכת היחסים ביניהן.

 The Knowledge Graph

אנו נתרשל בציון עדכון אלגוריתם ה-Hummingbird ללא ציון ה-Knowledge Graph בנשימה הבאה. אם יש משהו שעשוי להכשיל את תחום קידום האתרים בגוגל, זה לא Hummingbird אלא Knowledge Graph. למה?

 המשימה של גוגל מצהירה:

משימתה של גוגל היא לארגן את המידע בעולם ולהפוך אותו לזמין ושימושי באופן אוניברסלי.

שימו לב לכך שבשום מקום בהצהרה גוגל מציינת שמשימתה היא לספק קליקים לאתרים. משימתה של גוגל מבוססת על מידע, ולא על אתרים.

 בשלוש השנים האחרונות, כל מחקר שמצאנו דיווח שמבקרים מבזבזים כמעט פי שתיים יותר זמן בפייסבוק מאשר בגוגל. אבל למען ההגינות, זה הגיוני. פייסבוק עוצב כדי להיות מקום של שיתוף בעוד שגוגל באופן מסורתי הוא אתר שבו אתם יכולים למצוא את המדע בו אתם מעוניינים ולעזוב. במשך שנים, גוגל ניסתה להפוך את החיפוש שלכם למהיר אף יותר, באמצעות שיפורים כמו Google Suggest/Autocomplete או Google Quickscroll. שני השיפורים הללו עוצבו כך שהמשתמש ימצא תשובה מהר יותר, ועוצבו כך שמשך השהות באתר תתקצר, כיוון שהמחפשים מצאו את תשובותיהם ועזבו את מנוע החיפוש.

 מדוע לגוגל אכפת מסטטיסטיקת משך הזמן באתר? ככל שתמצאו תשובה יותר מהר בתוצאה אורגנית, כך פחות סביר שתקליקו על מודעה בתוצאות הממומנות. Google AdWord הוא מנוע פיננסי ששומר על גוגל בחיים. ב-2013, Google AdWord הייתה אחראית ל-93% מפדיון החברה הכולל.

 אבל מה אם גוגל הייתה יכולה לספק את המידע אותו אתם מחפשים – התשובה שלכם – ישירות ל-google.com? האם זה אומר שתישארו יותר מ-google.com? האם תמתמשו בגוגל כ"משאב המידע" בהשוואה לגלישה לאתר אחר? Knowledge Graph  משיג מטרה זו.

 אבל מה אומר ה-Knowledge Graph לאנשי קידום אתרים בגוגל? מצד אחד, זוהי הזדמנות נפלאה להיות משאב ל-Knowledge Graph – להיות האתר שאליו מקשר ה-Knowledge Graph.

 מצד שני, מחפשים שחיפשו "מארי קרי", שבאופן רגיל היו מחפשים בוויקיפדיה קודם, יהיו עשויים למצוא את התשובה הרצויה בקופסת ה-Knowledge Graph. זה חוסך מהמחפש קליק אבל גם גוזל מוויקיפדיה (ויתר האתרים בדף התוצאות) את האפשרות להנות ממבקר פוטנציאלי.

 בעוד ה-Knowledge Graph ממשיך להתפתח, אנשי קידום אתרים בגוגל יהיו צריכים להיות מאד אסטרטגיים לגבי האופן בו הם משתלבים במציאות זו במאמצי ההתאמה.

 מה כל זה אומר אם אתם אנשי קידום אתרים בגוגל

כל השינויים המצויינים לאורך מאמר זה אומרים שקידום אתרים בגוגל נהיה יותר הוליסטי מבעבר.

 כעת, אנשי SEO צריכים להיות מעורבים בכל תחום השיווק (במידה והם טרם היו מעורבים בעבר) כדי להבטיח שכל העבודה הקשה וההשקעות שהחברה עושה, מאתרים ועד אפליקציות ותוכן, הם בעלי יכולת להימצא. אחרת, מה הטעם ליצור אותם?

למאמר הבא בשיטה לקידום אתרים בגוגל

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *