חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | השיטה לקידום אתרים בגוגל – חמש טעויות בקידום אתרים בגוגל שפוגעות בעסקים קטנים
5181
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-5181,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

השיטה לקידום אתרים בגוגל – חמש טעויות בקידום אתרים בגוגל שפוגעות בעסקים קטנים

18 פבר 2014, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום אתרים בגוגל

למאמר הראשון בשיטה לקידום אתרים בגוגל
רוב העסקים מבינים את החשיבות של הגשמת טקטיקות קידום אתרים בגוגל באסטרטגיית השיווק הכוללנית שלהם. יחד עם זאת, הרבה מנכ"לים עדיין חושבים שיש תכנית אחת של קידום אתרים בגוגל, שמתאימה לכולם, ופשוט ע"י העתקת אותן השיטות של המתחרים, הם יראו שיפור מיידי בדירוג החיפוש שלהם.

לצערם של מומחים שוגים אלו, אסטרטגיית קידום אתרים בגוגל היא מאד אישית. יצירת אסטרטגיית SEO המותאמת אישית לפרופיל העסק, מטרותיו והתקציב שלו – יכולה להיות בעלת משמעות שבין הופעה בעמוד הראשון בגוגל ובין התעלמות מוחלטת מצידה. זה נכון במיוחד לעסקים קטנים. עם זמן מוגבל, משאבים מוגבלים וקהל מאד ספציפי, אין ספק שעסקים קטנים צריכים להימדד באופן שבו הם מגשימים את תכנית קידום האתרים בגוגל כדי למקסם את החזר ההשקעה. עדיין, הרבה עסקים קטנים עושים את אותן הטעויות שוב ושוב בתכניות ההתאמה. חמש הטעויות הבאות הינן הבולטות ביותר, וכן אלו שאם תתקנו אותן – ישפרו את ביצועיכם באופן המשמעותי ביותר.

התעלמות מהמקומי
מעריכים כי אחד משלושה חיפושים בגוגל מתמקדים במקום או מיקום. חיפוש נייד, שכבר לקח נתח משמעותי מתנועת המחשבים האישיים, ממוקד לרוב במקומי: חיפוש מקומי בנייד מוערך בכ-27%, לפי מחקר מהעת האחרונה. כדי שעסקים קטנים יגיעו לקהל היעד שלהם, שהוא לרוב ממוקד-גיאוגרפית, עליהם להבטיח שדירוגם הוא גבוה בחיפושים המקומיים. יש מספר אסטרטגיות ע"מ להמתקד בחיפוש המקומי, וביניהן:
• לרשום את העסק שלך בתעשייה הרלוונטית ומדריכים גיאוגרפיים.
• ליצור מילות מפתח שמשלבות את החברה שלכם עם המיקום הפיזי (כמו "מדריך תיירים" ו"דיסנילנד").
• להתאים את האתר של החברה שלכם לנייד.
זמן ואנרגיה המבוזבזים על התאמת התוכן ושיפור הנראות בחיפושים מקומיים וניידים הינם משאבים שבוזבזו כהלכה ע"י עסקים מקומיים.

הימנעות ממדיה חברתית
עסקים קטנים לעתים מתמודדים עם מגבלות זמן ומשאבים; כדי למקסם את האפקטיביות, רבים בוחרים להתעלם מהמדיה החברתית, משום שהם סבורים שזה מיותר או מעורפל מכדי להימדד כראוי; יחד עם זאת, ההיפך הוא הנכון. יתרה מכך, חברות קטנות פותחות חשבונות מדיה חברתית
מתעלמות מהם בהמשך, ובכך משאירות שובל של פרופילים לא מעודכנים וריקים.
חברות אלו מפספסות הזדמנות פז להגדיל את הנראות שלהן בגוגל. לא רק שערוצי מדיה חברתית הינם הזדמנויות פז לעסקים להעלות תוכן רענן ואיכותי, אלא לינקים מערוצי מדיה חברתית זוכים לחשיבות רבה יותר ויותר גם מבחינת גוגל.

חוששים לקפוץ על עגלת המדיה החברתית? חקרו קצת בנושא. הסתכלו איפה המתחרים שלכם אונליין, ויתרה מזאת, איפה הלקוחות שלכם. התחילו רק בפרופיל אחד בערוץ שהכי מתאים לחברה שלכם, כמו LinkedIn או פייסבוק. רעננו את התוכן לעתים קרובות, בנו לינקים איכותיים, וככל שנוח לכם יותר, הוסיפו עוד ערוצים כנדרש.

העלאת תוכן משוכפל באתר החברה
כל העסקים יודעים כי אחד המפתחות לאתר המותאים לקידום אתרים בגוגל הוא כמות גדולה של תוכן איכותי שמאזן בין מילות חיפוש ובין חוויית המשתמש. עסקים קטנים יותר אשר באופן טבעי חסונים פחות או אתרים קטנים עשויים לראות את איכות התוכן שלהם כחסרון. אזורים מותאמים של תוכן ברחבי האתר מגדילים את גודל האתר ואת מספר האזורים המותאמים. יחד עם זאת, זוהי בסך הכל גרסה משופרת של מילוי במילות מפתח, מה שגורם לחוויית משתמש לא טובה, וגורם לקוראים לנטוש את האתר. יתרה מכך, שכפול תוכן הינו אחד הנושאים של שינוי האלגוריתם של פינגווין 2.0, אשר קשור למעשים לא אתיים בתחום קידום אתרים בגוגל ומסיר אתרים פוגעניים. שכפול תוכן נראה כמו תיקון קל ופשוט בתחום קידום אתרים, אבל הוא גורם ליותר נזק מתועלת.

לשכוח להעלות תוכן חדש
גרוע בדיוק כמו להעלות הרבה עותקים של אותו התוכן הינו לא להעלות שום תוכן כלל. זה עשוי להיות קשה לעסקים קטנים למצוא זמן לשמר פלטפורמות תוכן מרובות, או למצוא דרכים חדשות לעדכן את התוכן באתר. יחד עם זאת, תוכן רענן ועקבי לחלוטין מעלה את דירוג החיפוש האורגני וכן את החוויה, הכה משמעותית לפקטורים של דירוג בגוגל. ישנן כמה דרכים בעצימות נמוכה המיועדות לעסקים קטנים כדי להגות תוכן טרי (בנוסף לערוצים במדיה החברתית):

• לנהל בלוג. הרבה חברות יתחילו באחד, אבל ככל שהדד-ליין ועוד עבודות נוחתות עליהן, תדירות הפוסטים והתחזוקה יישחקו. חשבו על הבלוג כחשיבות בתחום קידום האתרים בגוגל. התחייבו להעלאת תכנים הרלוונטיים לתעשייה שלכם או החברה שלכם פעמיים בשבוע. ערבו קולגות, מתמחים, ואם התקציב מאפשר – כותבים פרילנסרים כדי לעזור.
• צרו דף חדשות באתר החברה שלכם, ועדכנו אותו באופן תדיר באירועים, ציוני דרך, חדשות קליינטים, כל מה שרלוונטי לעסק או לחברה שלכם, כך שתשתמשו במילות מפתח ודירוגכם ברשתות החברתיות יעלה.

לחשוב שקידום אתרים בגוגל זאת עבודה מהירה

יש דפוס בהצעות ובאסטרטגיות בכתבה זו: כולן מהוות פרוייקטים ארוכי-טווח ומתמשכים. זאת מאחר ועבודת SEO הינה מחויבות- עבודתכם לא באה אל סיומה רק כי חיפשתם מילות מפתח והתאמתם את האתר שלכם. טקטיקות אלו הינן הצעד הראשון הטוב ביותר להתחיל קמפיין קידום אתרים בגוגל לעסקים קטנים, אבל משם, יש תהליך חוזר ונשנה לייצר תוכן, להיות עם האצבע על הדופק בנושא תכנית קידום האתרים בגוגל, אומר שהחברה שלכם תהנה מנראות גבוהה, יותר תנועה לאתר ויותר לקוחות.
קידום אתרים בגוגל, כמו יוזמות שיווק ארוכות-טווח, תלוי בתכנית ביצוע יציבה, חתירה לביצוע באופן תמידי, וכן מדידה ואנליזה של התוצאות. עסקים קטנים במיוחד הם פגיעים לנפילה לבורות בתחום ה-SEO, מתוך כוונה לשמר משאבים. יחד עם זאת, ע"י שאיפה ליצוע תכנית יציבה של קידום אתרים אורגני המותאמת למטרות החברה, עסקים קטנים יכולים לבצע טקטיקות מוצלחות של קידום אתרים בגוגל, כאלו שימקסמו את החזר ההשקעות שלהם.

למאמר הבא בשיטה לקידום אתרים בגוגל

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *