חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | השיטה לקידום אתרים בגוגל – האם התאמת חוויית המשתמשים צריכה להיות ההגדרה החדשה של קידום אתרים בגוגל?
5170
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-5170,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

השיטה לקידום אתרים בגוגל – האם התאמת חוויית המשתמשים צריכה להיות ההגדרה החדשה של קידום אתרים בגוגל?

13 פבר 2014, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום אתרים בגוגל

למאמר הראשון בשיטה לקידום אתרים בגוגל

לאחרונה השתעשענו ברעיון שעלינו לקרוא לקידום אתרים בגוגל בשם התאמת חוויית המשתמשים, ואנו רוצים להסביר למה אנו חושבים שכל המקדמים צריכים להיות בעניין בנושא זה. גוגל עדכנה הרבה מהקווים המנחים לוובמאסטר לאחרונה, והחוט המקשר ברוב העדכונים הללו הוא להגיד שהוובמאסטר צריך להתמקד ביצירת תוכן שאנשים יכולים להשתמש בו וכן לשתף. בניית אתרים במטרה שיהיו קלים לשימוש ולשיתוף יכולה להבטיח שאתם יוצרים את התוכן הכי טוב שאפשר, בעוד שאתם יוצרים אתר שיישאר בקווים המנחים של גוגל.

עם "השתמש ושתף" כאידאל אנחנו יכולים לשמר את חוויית הלקוח באתר מודרני באופן שהאיש לא השיג ע"י מעקב אחרי הקווים המנחים של גוגל.

 השימוש באתר

אנחנו הגדרנו בעבר "שימוש" כיצירת אתרים החופשיים מטעויות טכניות (העשויות להיות בעלות השפעה שלילית על החוויה), אשר מדברים לצרכים של לקוחותיכם. מנועי חיפוש הם מחשבים עסוקים. עם מיליארדי עמודים שאותם יש לסרוק, התוכנות שלהם מחפשות באופן אקטיבי אתרים שבהם הן יכולות לדלות מידע בצורה כמה שיותר פשוטה.

ע"י יצירה של אתר החופשי מטעויות ומשתמש בארכיטקטורה הכי לוגית שאפשר, המחשבים העסוקים הללו יכולים לאסוף יותר מידע על האתר שלכם שאותו הם יכולים להזין לתוך אלגוריתם מנוע החיפוש – שהוא תוכנת המחשב שמחליטה איך האתר שלכם ימוקם בשאילתות חיפוש שונות.

 זה מפתה לבצע התאמה אישית במנועי חיפוש, אבל עלינו תמיד לזכור שהם פשוט תוכנות מחשב (שנכתבו ע"י בני אדם) שעוקבות אחרי דרישות קבועות. בתור וובמאסטרים, הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות הוא לעקוב אחר הדרישות הללו, כך שמנועי חיפוש יוכלו להשתמש באתר שלנו.

לקוחות  הם אנשים עסוקים. משך זמן תשומת הלב של אדם בעולם המודרני הוא 8 שניות. רוב האתרים לוקחים בין 2 ל-4 שניות להיטען. זה אומר שיש לכם, בממוצע, בין 4 ל-6 שניות למשוך את תשומת ליבו של לקוח פוטנציאלי.

 בתור וובמאסטרים, הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות הוא לגרום לאתר שלנו להיטען הכי מהר שאפשר, ולהציג מידע שיתאים לכוונה של הלקוח קרוב מספיק כדי לגרום לו לפעולה. ככל שאתר קל יותר לשימוש, כך יותר סביר שללקוחות שלכם תהיה זווית חיובית על החברה שלכם. האנשים שכותבים את האלגוריתמים של מנועי החיפוש יודעים זאת גם הם, והם בעלי סבירות גבוהה להעדיף אתר שיעשה את כל שביכולותו כדי לגרות לקוחות.

 זה דרך הקונספט של "שימוש" שאנחנו יכולים להרחיב באופן דרמטי את מה שהיה ידוע באופן טיפוסי לאנשי קידום אתרים בגוגל כ"אנליזה טכנית". במשך שנים, אנשי קידום אתרים בגוגל היססו מלהמליץ מעבר לאלמנטים טכניים כמו טעויות 404 באתר או תוכן משוכפל, מתוך אי-רצונם לדרוך על הבהונות של אנליסט השימושיות או מומחי חוויית המשתמש. אז אנו מציעים שנשליך את ה"אנליזה הטכנית" הישנה ונתבונן ב"אנליזת השימושיות" אשר יש מורכבת משלושה חלקים:

1.      ליבה ומבנה: כיצד האתר שלכם בנוי? איזה אתרים כבר עכשיו מועדפים באתר? האם ישנם איזשהן חסימות שמשפיעות על היכולת של גוגל לסרוק ולהבין את האתר? כיצד הוובמאסטר יכול לתקן טעויות אלו?

2.      תוכן וחוויה: לאחר מכן, אנו מסתכלים על המטרות המוגדרות של האתר שלכם כדי לראות האם האתר עושה את כל שביכולתו כדי להדריך את הלקוח למה שהוא צריך מהם לעשות. אנחנו מתבוננים ולוקחים לתשומת ליבנו חסימות בחוויית המשתמש, רווחים בכיסוי התוכן, והזדמנויות לשפר את ההבנה של גוגל באשר למהו התוכן שבו עוסק האתר שלכם.

3.      היענות וקווים מנחים: לסיום, אנחנו בודקים את האתר להיענות עם קווים מנחים מוגדרים, בנוסף לדרישות חוקיות, רגולטוריות ובנושאי פרטיות.

ע"י כיוון לשלושת אזורים אלו, אנחנו יכולים להבטיח שהאתר שמיש גם ללקוחות וגם לגוגל.

 שיתוף אתר

"שיתוף" מתייחס ליכולת ולרצון של משתמשים לשתף את התוכן ואת החברה שלכם – מה שאנשי קידום אתרים בגוגל לרוב חושבים עליו כבניית לינקים ומדיה חברתית. המטרה היא לפתח חוויית לקוח שהיא כה נעימה עד שלקוחות ירצו לשתף אותו עם חבריהם והקולגות שלהם. זאת הדרך שחברה בונה השפעה מבחינת לינקים ושיתופים.

 ציינו למעלה שמנועי חיפוש הם מחשבים עסוקים ולקוחות הם אנשים עסוקים. אז איך הם ממיינים את הטוב מהרע בשוק כה עצום ורווי?

 אנשי קידום אתרים בגוגל יודעים שמנועי חיפוש ואנשים משתמשים באותה השיטה: הם מחפשים סמכות. גוגל מודדת סמכות לפי האיכות והכמות של לינקים שמצביעים על האתר שלכם, המספר והפעילות של המשפיעים החברתיים עליהם (נתון לדיון), וכן החיבור והסמכות של מפיקי התוכן שלכם. כל האלמנטים הטכניים משולבים כדי ליצור מעין "ביקורת" על האתר שלכם. כיצד האתר שלכם משתלב בין ההמון של האתרים האחרים הזמינים?

 הלקוחות הפוטנציאליים שלכם משתמשים בשיטה דומה של מיון. מחקר מ-Forrester Research גילה שתוכן אונליין בצורה של מוצר או ביקורות חברה הוא מהימן בעיני 70% מהלקוחות האמריקאים. מחקר דומה בDimensional Research גילה כי 90% מהלקוחות אומרים שהחלטות הקנייה שלהם מושפעות ממבקרים אונליין.

המחקרים הללו התרכזו ספציפית בביקורות שנמצאו במקומות כמו MerchantCircle ו-Epinions; אבל התנהגות זו שתוארה בהחלט מתואמת כאשר לקוח קורא ביקורת חיובית בעמוד של פייסבוק, מקבל המלצה מחבר בטוויטר, או חולק pin ב-Pinterest. מה שמשנה זה לא הצורה שמקבל השיתוף, אלא שהשיתוף מתרחש בכלל.

 עלינו לחשוב על בניית לינקים כ"בניית מותג" ולחפש הזדמנויות להשפיע על קשרים ושיתופים ולא לראות כמה "לייקים" ו"עוקבים" אנחנו יכולים להשיג.

בתור אנשי קידום אתרים בגוגל, מוטל עלינו לחפש הזדמנויות לעזור לקליינטים שלנו ליצור תוכן בר-שיתוף, לשתף אותו כמו שצריך, ליצור קשר עם הלקוחות, וליצור נאמנות ולקוחות חוזרים.

 שוב, זה מרחיב משמעותית את תחום "קידום אתרים בגוגל" וחופף על שדות כמו "משווק מדיה חברתית" ו"מנהל קהילה חברתית". על כן זה כה חיוני לצוות "התאמת חוויית המשתמש" לעבוד בכל האזורים הללו, ליצור ולהוציא לפועל אסטרטגיה שמביאה להצלחה הוליסטית.

 אנו מעודדים אנשי קידום אתרים בגוגל לדרוך על המון בהונות בכתבה זו, אז לפני שאתם תוקפים אותנו, תדעו שאנו לא בעד ביטול אף אחת מבין העמדות למעלה. אנו יודעים שזה בלתי אפשרי לאדם אחד או אפילו עמדה אחת להיות המומחית ולהיות אחראית לכל התחומים באותו הזמן. אבל אנו גם לא בעד שימוש ב"קידום אתרים בגוגל" בתור "התאמת חוויית משתמשים".

 יצירת אתרים שאפשר להשתמש בהם ולשתף אותם איננה משימה פשוטה ודורש דיסציפלינה שלמה, עם אי-אלו מומחים העובדים ביחד, ועל כן המונח "התאמת חוויית המשתמש".

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *