חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | השיטה לקידום אתרים בגוגל – האם קידום אתרים בגוגל עדיין משנה?
5105
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-5105,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

השיטה לקידום אתרים בגוגל – האם קידום אתרים בגוגל עדיין משנה?

12 ינו 2014, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- קידום אתרים בגוגל

למאמר הראשון בשיטה לקידום אתרים בגוגל

כולנו שמענו ש"קידום אתרים בגוגל מת" מפי כל מיני "מומחים" לנושא.

בעוד SEO עשוי להראות לגמרי אחרת ממה שהוא נראה לפני שנה, אנו בהחלט סבורים שקידום אתרים בגוגל לא רק חי, אלא משגשג וזאת הסיבה:

חלק מטקטיקות קידום אתרים בגוגל אכן חלפו מן העולם

טקטיקות רבות שנכללו תחת מטריית קידום האתרים בגוגל כעת בהחלט נחשבות למתות, אם זה מכיוון שהן לא עובדות יותר, מעולם לא עבדו, או עדיין עובדות אך בהפרה של הההנחיות של גוגל. במאמר זה אנו לא נבזבז זמן בדיון למה הן לא עובדות או שהן מסוכנות, כיוון שזהו לא נושא המאמר, ובגלל שכבר נכתב רבות בנושא.

רק כדי ליישר קו, להלן כמה דוגמאות של טקטיקות קידום אתרים אורגני שלא שוות את זמנכם:

  • דחיפה והחבאה של מילות מפתח
  • קניית לינקים מסיבית, לינקים מדירקטורים
  • שכפול אתרים (או קטגוריות) בדומיינים שונים
  • סיבוב תכנים, תוכן אוטומטי
  • התאמה אך ורק לתוצאות דירוג

מהו קידום אתרים בגוגל כיום?

SEO הוא בבסיסו האמנות והמדע של הפיכת תוכן באיכות גבוהה לפשוט יותר למציאה בגוגל. נקודת המפתח היא "תוכן איכותי" שעוזר ללקוח לענות על שאלות המובילות לרכישה או לתוצאה עסקית אחרת. רוב עדכוני האלגוריתם של גוגל מכוונים כדי לתגמל תוכן טוב ולהעניש ספאם. למרות שזו לא תמיד התחושה, רוב הנהלים של גוגל בתחום קידום אתרים הם לצידכם, עליכם פשוט ללמוד לשלוט בהם.

להלן מספר טקטיקות בתחום קידום אתרים בגוגל שעדיין חיות וקיימות:

  • מילות מפתח שתומכות במיקוד של הלקוח
  • התאמה וקופירייטינג בעמוד של קידום אתרים
  • משיכת לינקים
  • התאמת לינקים פנימית
  • קידום אתרים בגוגל טכני (כל מה שמעוצב כדי לגרום לאתר שלכם להיות יותר זמין וקריא לגוגל)

 תוכן איכותי הוא טוב, תוכן מותאם הוא הכי טוב:

אם גוגל רק מנסה לתגמל תוכן באיכות גבוהה ע"י כך שהיא גורמת לו להימצא יותר בקלות, לא מספיק לייצר תוכן טוב וזהו זה? לצערנו, לא.

בעוד שגוגל נעשית חכמה יותר, יעילה יותר וטובה באופן כללי ב'הקרנת' תכנים, הם עדיין מחווירים בהשוואה ליכולת האינהרנטית של אנשים לסנן את ההפרעות ואת משמעות התוכן. אז זה חשוב לשדר את האותות הנכונים לגוגל ולהפוך את האותות הללו לברורים ככל האפשר.

איכות התוכן מסתכמת ברלוונטיות ללקוחות ואין דרך טובה יותר לכוון לעניינו של הלקוח מאשר דרך מילות מפתח. כל חיפוש מתחיל במישהו שמקליד מילות מפתח בתיבת חיפוש, ונגמר באותו אדם שמקליק על אחד האתרים שמתקבל בתוצאות החיפוש. אם האתר שלכם לא כולל את מילות המפתח או ביטויים הקרובים להן ברשת, במטה-דטה או לינק הכלול בעוגן הטקסט, אתם לא נותנים לגוגל (או הקונים) את המידע שהם צריכים כדי להבין את הרלוונטיות של האתר שלכם בחיפושם.

אופטימיזציה של העמוד ומטה-אלמנטים יכולה להיות בעלת השפעה חיובית על תנועה ודירוג של החיפוש, במיוחד לאתרים שהם חזקים ברוב האספקטים האחרים. לדוגמה, אנו עובדים עם קליינט בתעשיית התוכנה אשר בבעלותו אתר המעוצב היטב, יש לו תוכן שימושי ומושך, ופרופיל בקלינק חזק.

 יחד עם זאת, חיפוש מילות מפתח מתחרה ואנליזה של מיקוד לקוחות הראה שמילות המפתח שהכי רלוונטיות לקהל שלו קשור לשלבי לקיחה בחשבון ורכישה של מעגל הקנייה, לא מוקדו כמו שצריך (כלומר, הם לא הופיעו מספיק או בכלל לא בעמוד, מטה-אלמנטים או בלינקים).

תוך שלושה חודשים של ביצוע התאמת תוכן בעמוד, השגנו עלייה של 320% בתנועת חיפוש אורגנית, 15% ירידה בקצב קפיצה ממוצע ודירוג בעמוד הראשון בגוגל בקרב כמעט כל מילות החיפוש המיועדות שלנו. שיפור בנראות בנושא מה שהלקוחות בעצם מחפשים מוביל ליותר תנועה ומכירות.

לינקים עדיין משנים!

בעוד ההכרזה של גוגל לאחרונה בקשר לירידה בחשיבות של לינקים היא בעלת חשיבות, זה רחוק מדיי ומוקדם מדיי כדי לוותר על לינקים איכותיים לחלוטין. סריקה דרך לינקים היא דרך חשובה לגוגל למצוא תוכן, אי לכך ככל שלינקים מכוונים לאתר שלכם (ממקורות איכותיים ורלוונטיים), כך ישנן יותר הזדמנויות שגוגל תמצא את התוכן שלכם.

אל תיפלו במלכודת של יחס ללינקים כיותר חשובים מאיכות התוכן, או שמספיק לינקים המכוונים לתוכן רע עדיין יכולים להפוך אותו לטוב. זוהי ההגדרה של מאמץ לא מודרך, מכיוון שתוכן מצוין לא רק ימשוך לינקים איכותיים מעצמו (עם עזרה מקידום אפקטיבי ושיתופים במדיה החברתית), אבל בהחלט ישנה סברות גבוהה הרבה יותר להעלות פעילות מבקרים כאשר האתר נמצא, ולהגיע לכדי ההמרות המשמעותיות.

שיתופים חברתיים הם חשובים כמו לינקים מאתרים אחרים, אז הבטיחו את מאמצי יצירת התוכן שלכם כך שיכללו קידום תוכן דרך רשתות חברתיות. השתמשו הרשתות על בסיס יומי כך שיגבירו את הישג ידו של הקהל של התוכן המותאם שאתם מקדמים, כמו כן. גוגל+, פייסבוק וטוויטר הם חובה בכל מאמצי קידום תוכן דרך מדיה חברתית. פשוט הבטיחו שאתם מקדמים עוד הרבה תוכן שימושי אחר, לא רק שלכם.

נהיה חשוב יותר ויותר לא רק להשיג לינקים איכותיים, אלא לנטר ולהסיר לינקים באיכות ירודה, במיוחד אם קיבלתם אזהרת לינק לא טבעי מגוגל. ניטור על בסיס קבוע ועריכת פרופיל הלינקים של האתר שלכם זהו צעד מניעתי טוב, מכיוון שללינקים גרועים יש לעתים ערך מצטבר, ואלו עשויים להיות מאד קשים לניקוי ברגע שהם נהיים בעיה רצינית.

לאחרונה, בדיקה מקדימה של אתר של קליינט הצביעה על שכיחות של מספר סוגים של לינקים מזעזעים, כולל לינקים חוצי-אתר בתשלום, ומספר אלפי לינקים מרשתות בלוגים וחוות לינקים. בהינתן חומרת הבעיה, אנו מעדיפים בדיקת לינקים פנימיים מקיפה והתחלה מחדש כדי להבטיח את האיכות של התוכן שיוצא כך שלא יושפע לרעה ממאמצי בניית לינקים קודמים.

 בעיות טכניות עשויות למנוע מגוגל (ומאנשים) למצוא ולהשתמש בתוכן שלכם:

כמה שדברים משתנים מהר בקידום אתרים בגוגל, הסיכוי שאלגוריתם של גוגל יתחיל להעניש אתרים על תפקוד ראוי מנקודת מבט טכנית הוא נמוך, ואנשים לא שונים מכך. כמה פעמים קיוויתם שאתר ייטען לאט יותר?

החשיבות של התאמת אתרכם כך שהוא ייטען מהר, התוכן יהיה זמין בקלות והניווט שלכם אינטואיטיבי לא יכול להיות גדול יותר. אנשים ייצאו מאתר ולעולם לא יחזרו אם הם מתבלבלים או צריכים לחכות יותר מדיי, ואותו דבר נכון גם במקרה של גוגל.

זהו תחום אחד במיוחד שבו עליכם לשמור על עין פקוחה, מכיוון שעניינים טכניים קטנים יכולים להשפיע באופן נרחב וחמור על תאימות אתרכם לגוגל. חברות רבות עם אתרים גדולים שמעסיקות סוכנויות שיווק דיגיטליות בעלות מיומנויות טובות בתחום קידום אתרים בגוגל, מקבלות את הערך שלהן פעמים רבות רק מהתאמה טכנית מתמשכת.

לדוגמה, חסימת דפים בטעות או אתר שלם מתשומת לבם של מנועי חיפוש דרך robot.txt הוא לא רק קטלני לתחום קידום אתרים האורגני, אלא גם מאוד פשוט. לעתים תנאי פיתוח יחסמו חלקים מאתרכם באופן זמני בעת עדכונים, ובאופן מצער לא ישמרו את קבצי ה-robot.txt לאחר העדכונים.

בעוד שעדכון אתרים יכול לעתים ליצור הצמדה וכן בעיות טכניות אחרות, זהו רעיון טוב לכלול צעד לצוות חיצוני לבדיקה של בעיות משמעותיות לאחר עדכון גדול, כמו גם באופן קבוע.

 קידום אתרים בגוגל עדיין חי וקיים

בהגדרתו, קידום אתרים בגוגל עוסק במאמץ מתמשך לשפר את הביצועים של תוכן האתר שלכם כך שיימצא הן ע"י גוגל והן ע"י לקוחות המשתמשים בגוגל. איזה זמן טוב יותר יש לתוכן השימושי שלכם כדי להימצא מלבד הרגע המדויק בו הלקוח שלכם זקוק לו? זהו הערך ש-SEO מביא לפעולת השיווק. כל עוד אנשים משתמשים בגוגל למצוא מידע ולעסקים יש תוכן שהם רוצים שלקוחות פוטנציאליים יראו, קידום אתרים בגוגל יהיה חשוב. איננו רואים את זה משתנה בזמן הקרוב.

למאמר הבא בשיטה לקידום אתרים בגוגל

  • שמואל

    תודה על המאמר! מעורר מחשבה. 🙂

    הגב

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *