חייגו אלינו 073-7599410
מטרה אונליין | 10 הדברים שאתם חייבים בחנות האינטרנט שלכם
4501
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-4501,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,
 

10 הדברים שאתם חייבים בחנות האינטרנט שלכם

22 ספט 2013, פורסם על ידי מטרה אונליין ב- חנות וירטואלית

שופינג זה עניין לבחורות, נכון? ובכן, מסתבר שכבר לא!
חנויות וירטואליות מציפות את האינטרנט של ימינו, כמעט בכל תחום שאנו מכירים, עד כדי כך שגם הגברים החלו "לבזבז" שעות בחיפוש אחר המוצר אותו הם רוצים או צריכים, וכמובן אתרי חנויות ייעודיים לילדים, הורים, נערים, ומה לא? לכן, היום כבר אי אפשר לטעון כי אתרי הקניות הם שוק נישתי שמכוון לקהל מסוים.
אפשר לומר שאתרי הקניות מושכים היום יותר ויותר קונים וירטואליים והמוכרים מוכנים להיאבק על כל אחד מהם.

עדיין לא קיימים עיצובים או תוספים מיוחדים שיבטיחו שהחנות שלכם תהיה החנות הפופולרית ביותר ברשת, אבל ישנם כמה כללים שאסור לכם לפספס בדרככם להפוך למנהלי חנות וירטואלית מובילה, ולכן קודם כל נבין מהן המטרות של עמוד בית טוב בחנות מצליחה.

תגרמו לחנות שלכם למכור

נשמע טיפשי, נכון, אבל העובדה היא שיש לא מעט חנויות ברשת שמתוכננות ללא מחשבה מספקת על תהליך המכירה. הן נראות מגניבות ומושכות אך חסרות ערך בכל הנוגע לתהליך המכירה עצמה.
בעלי עסקים רואים את אתרי החנויות כייצוג הוירטואלי של מותג או חנות קיימת, אך כשזה מגיע לתהליך המכירה עצמה, כל מה שהם עושים זה לשים כפתור "הוסף לסל" פשוט ותבניתי.
לא מעט אנשי עסקים, מפתחים ומעצבים לא שמים לב לכך!

הדגישו את יתרונות המוצרים שלכם

רשימה של קטגוריות המוצרים, מבצעים מיוחדים, ומוצרים חדשים, הם אמצעים מצוינים לגרום לגולשים שלכם לקנות יותר. אתם ודאי מודעים לעובדה שחלק נרחב מן הקונים לא יודעים בדיוק מה הם רוצים לקנות ורק "מטיילים" בחנות שלכם, לכן, מטרתכם העיקרית היא לתפוס את תשומת ליבם ולהראות להם מה הם מפסידים!

תגרמו לגולשים לבטוח בכם

אנשים רבים עדיין חוששים מקניות באינטרנט ולכן כדאי להפיג את חששם ולספר להם כמה שיותר על המוצר שהם עומדים לקנות, על תהליך הרכישה, על שיטות התשלום, על שירות המשלוחים, על האחריות וכו' – הכל במטרה לחזק את ביטחונם ברכישה. לכן, וודאו כי דפים המסבירים על תהליכים אלו מקושרים מדף הבית באופן גלוי וברור וכך תחסכו לעצמכם ולצוות התמיכה זמן רב בהפגת החששות של לקוחות פוטנציאליים.

אנחנו לא הולכים לדבר על יתרונות החנות המקוונת מכיוון שברור לנו כי זהו רעיון טוב. מה שכן נעשה, זה להציע לכם עשרה כללים שחייבים להתממש באתרכם.

1. לוגו פשוט ונקי

לוגו פשוט ובלתי נשכח הוא כרטיס הביקור שלכם בכל מקום, ולא משנה אם אתם חנות סטארט-אפ או חנות ממותגת.
מותג פופולרי שמזוהה היטב יכול להרשות לעצמו ליצור אתר אופנתי עם מספר מינימלי של תוספים (הלוגו הידוע, תמונה נחמדה או וידאו קצר, וכפתור "לקניה" יעשו בדרך כלל את העבודה).

2. דילים, מבצעים ומשלוחים חינם

בעידן של היום, הגולשים מחליטים מהר מאד אם הם אוהבים את האתר או לא – לכן עליכם למשוך את תשומת ליבם מיד בעת הכניסה לאתר, אחרת הם ימהרו למצוא חנות אחרת עם דף בית מושך יותר, ומה מושך יותר את תשומת לב הקונים מאשר מבצעים?
מיליוני אנשים מאבדים את דעתם במהלך השופינג בגלל הנחות ומבצעים, רק משום שזה "במבצע"! יש כאלה שנמשכים למשלוח החינמי, יש כאלה שמעדיפים הנחות ענק לזמן מוגבל, אבל כמעט כולם מעוניינים ביתרונות כאלה ואחרים שמעניק להם האתר.
הנחות ומבצעים מיוחדים הם הדבר הראשון שמבקרים באתר מחפשים בו, ולכן כדאי להשקיע בבניית חלק זה בחנות הוירטואלית שלכם. הטבות שונות ומחירים ייחודיים יתמרצו מבקרים לבזבז עוד ועוד ויהיה זה חכם לפרסם באנרים עם הנחות במקום בולט לעין (כמו בדף הבית למשל.) אגב, משלוחים חינם גם הם מועדפים על ידי הקונים.
אל תשכחו שכשאתם מוכרים באינטרנט אתם מוכרים לעולם כולו ולא רק לקהל המקומי, ולכן קחו בחשבון את מחירי השילוח במחיר הסופי.
כדי להימנע מהוצאות שליחה מוגזמות ולא צפויות, חנויות רבות מציעות מחיר הזמנה מינימלי.
בדרך כלל כשקונים מחנויות גדולות או ממותגים גדולים ברשת, הקניה היא במחיר גבוה (ובדרך כלל גם לא קניה אחת) ולכן האופציה של מחיר מינימום בדרך כלל לא מפריעה לרוב הקונים.
יתרה מכך, מכיוון שקניות ברשת זולות יותר מאשר בחנויות הפיזיות והבוטיקים, מחירי המינימום מקובלים.

3. חדשות חמות והפריטים הפופולריים ביותר

כשיש דברים (כמו לדוגמה תקופה של אירועי מכירות) שאתם רוצים שהלקוחות שלכם ידעו עליהם, דף הבית הוא ה-מקום המושלם להודיע על כך!
אל תקשו על לקוחותיכם למצוא את הדילים החמים והמיוחדים ביותר.
יתרה מכך, לקוחות קבועים יעדיפו קודם כל לבדוק את הפריטים החדשים מאשר להתחיל לבזבז חצי שעה בהסתכלות על כל המלאי שלכם בחיפוש אחר משהו חדש ומגניב!

4. מוצרים נבחרים

אמנם לא תמיד אפשר לחזות מה הלקוח מחפש אבל זאת לא סיבה לשים את כל המלאי שלך ישר בדף הבית.
בחר את המוצרים המעניינים ביותר ,"תופסי העין" ושים אותם בדף הבית (לחנויות עם מלאי מוצרים גדול זה במיוחד מה שיעשה את ההבדל!)
אם אתה מוכר גם מותגים הצג אותם בקדמת הבמה, לפי מחקרים זה עשוי לתפוס את תשומת לב הגולשים המגיעים לאתר בפעם הראשונה ולא סגורים בדיוק על מה שהם רוצים.

5. עגלת קניות, תיבת הזדהות, ושדה חיפוש

עגלת הקניות, שדות ההזדהות, ושדות החיפוש הם תוספים חשובים שממוקמים ביחד בכל חנות אינטרנטית ובלתי אפשרי לדמיין חנות וירטואלית ללא עגלת קניות.
הסימן המוסכם לעגלת קניות הוא סל פשוט ולכן הגיוני שגם באתר שלך יהיה אחד כזה.
בנוסף חנויות רבות מספקות אפשרות כניסה לחשבון פרטי כדי לבדוק מצב הזמנות קודמות ונוכחיות, כל לקוח שנרשם למערכת מקבל (או בוחר) שם משתמש וסיסמא לשימוש עתידי, בנוסף מקבלים בעלי חשבונות הטבות ומבצעים שונים.
אם יש לך חנות עם מלאי גדול ומגוון אז גם שדה החיפוש הוא בגדר חובה בשבילך כדי שלקוחות יוכלו להזמין ישר מוצר בו הם מתעניינים מראש

6. מערכת תשלום באתר

אתרי e commerce (אתרים שבהם ניתן לשלם עבור הרכישה) מאפשרים רכישה של פריטים ללקוחות מרחבי העולם כאשר לכל מדינה יש את מערכת התשלום המועדפת על ידה. יותר מכך, יכולות להיות בעיות טכניות שקשורות לאמצעי תשלום שמשתנות בין מדינה למדינה ומכיוון שהדבר האחרון שאתם רוצים בעיות בו זה חלק התשלום מומלץ מאד להבהיר את תנאי התשלום מראש.
לדוגמא: חלק מאתרי התשלום מקבלים רק כרטיסי אשראי מקומיים, יש אתרים שדורשים רק כרטיסי אשראי בינלאומיים, יש אתרים שמספקים משלוחים רק לכתובות במדינות מסוימות, וכו' וכו'.
לרוב חנויות אלקטורניות משתמשות בכרטיסי אשראי, תווי מתנות, פייפאל, וכו' בתור מערכת התשלום העיקרית שלהם.
בד"כ אפשר למצוא את האייקונים של אמצעי התשלום בפינה הימנית למעלה (באתרים בינלאומיים) או בפינה השמאלית למעלה (באתרים ישראלים) או בתחתית הדף (footer) ובכל מקרה הם צריכים להיות מוצגים בדף הבית בצורה גלויה וברורה לעין

7. לינקים לרשתות החברתיות

הידעתם ש20% מהרכישות המקוונות נעשות מצרכנים שהגיעו מהרשתות החברתיות (בארץ בעיקר פייסבוק ובארה"ב בעיקר פייסבוק וטוויטר), פשוט מכיוון שאנשים היום אוהבים לשתף,לשאול, ולהגיד את דעתם על כל דבר, ושופינג לא שונה בעניין הזה.
יותר מכך, הרשתות החברתיות הן מקום מצויין לפרסום וקידום-עצמי של החנות שלך: קבוצות צרכנות שונות יכולים לעזור לך למצוא את הקונים החשובים והמשפיעים ביותר בתחום שלך, או לחלופין לחשוף את עצמך לקהל צרכנים שלא היה מודע לקיומך.
חוץ מזה שזאת דרך מצוינת לשמור על קשר עם קהל לקוחותיכם ולעדכן אותם בדברים חדשים/מבצעים.

8. מספרי טלפון וצ'אטים

הקונים דרך חנויות וירטואליות, בין אם בתהליך בחירה ובין אם בתהליך הקנייה עצמו, עושים זאת בקלות דרך המחשב, כאשר אין שום חשיבות לגבולות גיאוגרפיים. עם זאת, כאשר מתעוררות בעיות, הצרכנים מעדיפים לדבר אתכם המוכרים באופן יותר "אישי".
מכיוון שהאתר נמצא באוויר 24 שעות ביממה וניתן תמיד לבצע בו רכישות, כדאי מאד לספק שירות ומענה זמינים במשך כל שעות היממה, מענה טלפוני וצ'אטים עם הצוות (כן, אתכם) הם 2 דברים שנחשבים פופולריים מאד היום ומוערכים מאד על ידי הקונים לפתירת בעיות שמתעוררות לפתע, הן לפני המכירה והן אחריה.
יתרה מכך, בניגוד לחנויות רגילות שבהן קונים בדרך כלל לאחר שעות העבודה, אנשים נכנסים לחנויות וירטואליות בכל שעות היממה (כולל בשעות העבודה) ולכן צוות התמיכה צריך להיות זמין כל היום.

9. מצא סניפים

עדיין יש לא מעט גולשים ברשת שמעדיפים לקנות בחנויות פיזיות, ולכן בתור קמעונאי שמטרתו היא למכור כמה שיותר, עלייך לעזור להם למצוא את הסניף הקרוב ביותר אליהם.
לרוב מקובל לשים את הקישור למציאת הסניף בקצה העליון של הדף בצד ימין (באנגלית) או בשמאל (עברית).
*אם אתם בעלי מספר גדול של חנויות או סניפים מומלץ גם להוסיף פילטרים לפי מדינות, אזורים וכו'.

10.Trustmarks (תעודות אבטחה)

Trustmarks הם לוגואים של חברות אבטחה ידועות ומוכרות אשר מראות לקונים כי האתר שלכם בטוח ומאובטח, מה שיגרום להם להרגיש הרבה יותר בנוח לקנות אצלכם ולתת פרטים אישיים כגון חשבון בנק ומספר כרטיס אשראי. כמה חברות בולטות ומוכרות יחסית בתחום הן:
McAfee, Verisign, BBB, TRUSTe, GeoTrus.

בנוסף, עיצוב נקי, תפריטים נוחים, תיאורי מוצרים מפורטים וביקורות משתמשים, תורמים אף הם להעלאת המוניטין. קחו זאת בחשבון, מכיוון שאמון הצרכנים בכם משחק תפקיד מרכזי ביותר בהחלטתם אם לחלוק עמכם את מספר כרטיס האשראי שלהם!
הערה קטנה לסיום: מחקרים מצאו שאנשים מרגישים חופשי לקנות בחנויות מותגים גם בלי האישורים הנ"ל מכיוון שמותגים גדולים נהנים ממוניטין טוב. לכן, אם אתה בעל מותג מפורסם ומוכר אינך חייב להשתמש בTrustmark.
זהו, אלה היו 10 טיפים חשובים בעינינו שבתקווה יעזרו לכם למשוך עוד קונים ולגרום להם לקנות עוד ועוד אצלכם בחנות.

שיהיה בהצלחה 🙂

פרסם תגובה

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *